Blanke lak is ook te bling bling voor mij. Dan zou het al iets met matte vernis moeten worden.
Inductieve passieve pré, eventueel ingebouwde phono MmMc pré
Moderator: Beheerdersteam
Re: Inductieve passieve pré, eventueel ingebouwde phono MmMc
Omdat dit een enorm eigenwijs en hopeloos ouderwets systeem wordt.
Blanke lak is ook te bling bling voor mij. Dan zou het al iets met matte vernis moeten worden.
Neem je toch hopeloos ouderwetse bootlak, van Epifanes b.v. Glimt wel maar is wel lekker ouderwets
Haalt ook erg mooi de nerf op.
-
transplanum
De meeste lakken vergelen vrij snel en laten vaak niet zo transparant het hout zien
Hallo, Epifanes is jachtlak, kan tegen de brandende zon. En als het iets is wat het zou kunnen vergelen is het wel UV. Alsof bijenwas dat niet zou doen, nou reken maar.transplanum schreef:De meeste lakken vergelen vrij snel en laten vaak niet zo transparant het hout zien
Geen ruzie maken
Ik breng nu een 3e laag was en een 3e laag olie aan op het proefstukje.
Laten we dat morgen de hele dag in de brandende zon staan, kijken wat er gebeurd.
Kan nu toch niet verder .... heb niet de juiste maat parkertjes om e.e.a. vast te schroeven,
kan ik mooi even een stukje fietsen.
Ik breng nu een 3e laag was en een 3e laag olie aan op het proefstukje.
Laten we dat morgen de hele dag in de brandende zon staan, kijken wat er gebeurd.
Kan nu toch niet verder .... heb niet de juiste maat parkertjes om e.e.a. vast te schroeven,
kan ik mooi even een stukje fietsen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Lak die vergeelt, nog nooit last van gehad. Glimmen kan zeker een niet gewenst bij-effect zijn, scheelt ook weer per soort. Heb altijd zoiets van, het beschermt tenminste, wordt een glad oppervlak. Was en of olie blijft ruw.. Keuzes 
De resultaten van een dagje zon (Uv index 5 a 6)
Vannacht het proefstukje in de tuin gezet, gericht op het oosten.
De hele dag, vanaf 9.00, af en toe verzet zodat de zon ongeveer loodrecht op het hout staat te branden.
Om 16.30 de laatste stand bekeken;
De olie blijkt minuscule witte vlekjes te geven en werd mat.
De wax glimt nog net als gisteravond.
Het hout is handwarm. Waarschijnlijk keurig afgekoeld door de straffe oosten wind.
Kortom ik ga voor de bijenwax met natuur terpentijn.
De hele dag, vanaf 9.00, af en toe verzet zodat de zon ongeveer loodrecht op het hout staat te branden.
Het hout is handwarm. Waarschijnlijk keurig afgekoeld door de straffe oosten wind.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Oxan olie geeft een eiglans en is eigenlijk geen olie maar is gebaseerd op alkydhars.
Dat is natuurlijk geen test. Osmo of Woca meubel/werkblad oliën wel juist gebruiken. Dus 3x maal opbrengen met tussentijds een dag laten drogen en licht opschuren met een Scotch-brite pad. Geeft een mooie zijdeglans en haalt de nerf mooi op.ovni schreef:De resultaten van een dagje zon (Uv index 5 a 6)
Jij wil gewoon bijenwas en terpentijn snuiven, wat wij ook zeggen
En ik maar denken, zo'n "Stapel" onderzoekje trappen ze wel in.Pjotr schreef:
Jij wil gewoon bijenwas en terpentijn snuiven, wat wij ook zeggen
Zo,
vanaf nu wordt dit het meest uitgebreide draadjes topic.
vanaf nu wordt dit het meest uitgebreide draadjes topic.
Vandaag het frontplaatje verlijmd met epoxy.
Beide kanten van de lijm laag schuren met korrel 60
Direct de epoxy erop
Even aandrukken met lijmklem en weer los.
Een overdosis epoxy wegsnijden
en kijken naar het resultaat.
Ik word er iig blij van.
Beide kanten van de lijm laag schuren met korrel 60
Direct de epoxy erop
Even aandrukken met lijmklem en weer los.
Een overdosis epoxy wegsnijden
en kijken naar het resultaat.
Ik word er iig blij van.
De volumepot schijnt als een zonnetje, dit is wel een fraai kastje.
edit: zie ik daar trouwens non audiophiel kurk?
Je ziet niet de volumepot maar de houder van de trafo.John P schreef:De volumepot schijnt als een zonnetje, dit is wel een fraai kastje.
Dat kurk noemen wij een onderzetter
Alle basis verbindingen op schakelaars en achterplaat zijn gemaakt.
Materiaal gemonteerd.
Dus het aan elkaar knopen kan beginnen.
Materiaal gemonteerd.
Dus het aan elkaar knopen kan beginnen.
Vandaag de 1e schakelaar aangesloten. De keuze schakelaar. Netjes draadje voor draadje, want een fout is zo gemaakt met maar 1 kleur. In dit rijtje hoort ook de 0/+6 db schakeling, i/o gnd en de uitgangen.
Het solderen van draad met omhulsel is wel lastiger als een standaard draad met een beetje plastic eromheen. Het vaste draad is lastig te fixeren. Een beetje friemelen met wasknijpers hielp mooi als derde handje.
Groter probleem was het formaat van de draadjes. De oplossing was de leesbril van mijn vrouw, een modelletje van Libelle niveau, ik zal jullie details/foto's e.d. besparen. Maar het werkte wel.
Volgende week de trafo's aansluiten ...
Het solderen van draad met omhulsel is wel lastiger als een standaard draad met een beetje plastic eromheen. Het vaste draad is lastig te fixeren. Een beetje friemelen met wasknijpers hielp mooi als derde handje.
Groter probleem was het formaat van de draadjes. De oplossing was de leesbril van mijn vrouw, een modelletje van Libelle niveau, ik zal jullie details/foto's e.d. besparen. Maar het werkte wel.
Volgende week de trafo's aansluiten ...
Hij groeit wel zeg. Loopt net zo hard uit als de vlinderstruik in de tuin op het moment hierro
Had trouwens die draadjes wel gefixeerd met een krimpkousje op de cinch en schakelaar. Met een beetje schudden breekt dat zo weer af.
Had trouwens die draadjes wel gefixeerd met een krimpkousje op de cinch en schakelaar. Met een beetje schudden breekt dat zo weer af.
Bij mij staan versterkers meestal stil .... maar mocht er iets gaan breken, zal ik dat de volgende keer doen.Pjotr schreef:
Deze draadjes zijn overigens massief. Die van de trafo's niet, maakt dat nog wat uit?
(Kan die dus volgende keer met krimp kousjes monteren)
Het rechter kanaal is volledig gesoldeerd.
En het werkt
En het werkt
- Leeuwarden
Re: Inductieve passieve pré, eventueel ingebouwde phono MmMc pré
Poer best.
Pjotr maakte op de vorige pagina een opmerking over de uitgangs impendantie.
Met een beetje mazzel beschik ik straks over een blokgolf generator en een oscilloscoop. Als ik dat gereedschap dan ook nog fatsoenlijk heb leren bedienen hoop ik eea te fine tunen.
Draai nu met hypex modules eraan. Die dingen vreten echt alles en je kunt er alles aan hangen. De nieuwe monoblokjes zullen heel wat kritischer worden. Daar ga ik het dan ook op afstemmen.
En als dat allemaal goed is, we zitten dan wel in 2018, hoog rendement speakers voor de eind bakjes. (En een gitaar buizenversterker/combo voor m'n jongste, dat had ik hem beloofd)
Pjotr maakte op de vorige pagina een opmerking over de uitgangs impendantie.
Met een beetje mazzel beschik ik straks over een blokgolf generator en een oscilloscoop. Als ik dat gereedschap dan ook nog fatsoenlijk heb leren bedienen hoop ik eea te fine tunen.
Draai nu met hypex modules eraan. Die dingen vreten echt alles en je kunt er alles aan hangen. De nieuwe monoblokjes zullen heel wat kritischer worden. Daar ga ik het dan ook op afstemmen.
En als dat allemaal goed is, we zitten dan wel in 2018, hoog rendement speakers voor de eind bakjes. (En een gitaar buizenversterker/combo voor m'n jongste, dat had ik hem beloofd)
- Leeuwarden
Al een ideetje over die HR speakers?
Nee, wel over die gitaarversterker.
Ben overigens wel benieuwd naar T.G's 2 weg.
Ben overigens wel benieuwd naar T.G's 2 weg.
- Leeuwarden
- Leeuwarden
Oh wacht even, je bedoeld die andere T.G.