De 14Vac van mijn knappe ingegoten ringkerntrafo moest toch maar eens aan het werk;
Buizenvoedingsprintje van tentlab aangeschaft en ook de afzwakking van de voorversterker aangepast ivm met nieuw mc element met step-up,
het signaal gaat nu door 100k van de 470k aan de uitgang, voorheen door 160k, het liefst helemaal niet door een weerstand maar dat ding
stuurde veelste hard uit dus moest ik iets.
Alles netjes afgesteld (voltage vanaf trafo door middel van 1 ohm 10 watt weerstand naar beneden gebracht nu 12,8 Vac, output printje 12,6 Vdc
versterker op zijn plek en alles weer veilig verankerd en genieten maar.... niet dus
hummmmmm
Na veel controleren en proberen bleek het probleem zich voor te doen bij de gloei (niet de gloei van de gelijkrichtbuis).
Het probleem doet zich zelfs voor wanneer de gelijkrichtbuis eruit is waardoor het gehele hoogspannings circuit en condensatoren
geen functie hebben, ook voor de zekerheid buisvoet van de gelijkrichtbuis vervangen door een nieuwe.
1 of 2 draden van de trafo op het tentlab printje en hummmmm
dit gebeurt alleen wanneer de 2 buizen van het lijnsignaal er in zitten (natuurlijk ook andere buizen geprobeerd)
mijn eerste gedachte die trafo deugt niet dus andere trafo gepakt en exact het zelfde probleem, conclusie: het is niet de trafo.
tentlab printje er uit en 1 draad van de trafo op 1 draad van de gloeibedrading en hummmmm
Heeft iemand van jullie enig id wat hier aan de hand is ?
Het gaat om deze versterker: viewtopic.php?f=7&t=21283&hilit=6072
Groet, robert
