Raspberry Pi muziek streamer
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Ik ben hier even de Max2play versie even aan het branden/schrijven naar een SD card.
Kijk ik zo even of dat lukt, is meen ik ook met de XBMC en de dac ondersteuning.
Kijk ik zo even of dat lukt, is meen ik ook met de XBMC en de dac ondersteuning.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Ik zie de DAC nu wel in het keuze menu, dus dat gaat goed. Ik zie de HTPC alleen nu even weer niet in het netwerk verschijnenhannesie schreef:Ik ben hier even de Max2play versie even aan het branden/schrijven naar een SD card.
Kijk ik zo even of dat lukt, is meen ik ook met de XBMC en de dac ondersteuning.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Kun je in je router ook het menu krijgen van de verbonden apparaten?
Dan is dat vaak wel van een IP nummer voorzien.
Dan is dat vaak wel van een IP nummer voorzien.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Ik ga nog even uitzoeken hoe ik de HTPC weer zichtbaar krijg in het netwerk, Ik heb nu wel geluid over de versterkerhannesie schreef:Kun je in je router ook het menu krijgen van de verbonden apparaten?
Dan is dat vaak wel van een IP nummer voorzien.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Max2play heeft dus geen XBMC aan boord.
Ik zit nog wat te kijken, maar dat is dan een extra-tje lijkt het, en een donatie zal dan de vraag zijn vermoed ik.
Edit, Ja dus.
Edit, Ja dus.
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Mooi om te horen dat het gelukt is! Klinkt de hifiberry dac nog een beetje lekker?Zweitse schreef:Ik ga nog even uitzoeken hoe ik de HTPC weer zichtbaar krijg in het netwerk, Ik heb nu wel geluid over de versterkerhannesie schreef:Kun je in je router ook het menu krijgen van de verbonden apparaten?
Dan is dat vaak wel van een IP nummer voorzien.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Wellicht al eerder aan de orde geweest maar toch even de vraag:
Is er klankmatig veel verschil tussen de HifiBerry DAC+ en de HifiBerry DAC + pro? Het is me niet helemaal duidelijk of er gebruik gemaakt wordt van een andere DAC?
Is er klankmatig veel verschil tussen de HifiBerry DAC+ en de HifiBerry DAC + pro? Het is me niet helemaal duidelijk of er gebruik gemaakt wordt van een andere DAC?
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Wat bedoel je met + pro..?Rade schreef:Wellicht al eerder aan de orde geweest maar toch even de vraag:
Is er klankmatig veel verschil tussen de HifiBerry DAC+ en de HifiBerry DAC + pro? Het is me niet helemaal duidelijk of er gebruik gemaakt wordt van een andere DAC?
Een andere DAC?
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Op de site van SOS Solutions is een Hifiberry pro te koop voor net geen €60,= meen ik.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Ik zie inderdaad verschillen, klok kristal 2x en aansluiting voor externe voeding die op de vorige zat is nu alleen op de pro.
Blijkbaar om te kunnen concurreren, en dus een goedkoper en duurdere versie's op de markt gebracht.
Blijkbaar om te kunnen concurreren, en dus een goedkoper en duurdere versie's op de markt gebracht.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Ik heb ze nu naast mekaar draaien en hoor geen verschil... met als referentie Amused to Death (192kHz/24-bit)
De gewone DAC+ vond ik ook al OK, dat is die met het stof, zelfs dat hindert niet
De gewone DAC+ vond ik ook al OK, dat is die met het stof, zelfs dat hindert niet
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Zo, ik heb mijn audio streamer maar weer eens van zolder gehaald en deze draait nu met Volumio. Bediening gaat nu nog via de laptop, maar zou dit graag willen doen via een tablet. Heeft er iemand tips welke app te gebruiken?
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Android? ...........> Volumio of een andere sturing?
Volumio is met MPD naar ik meen, dus er moet wel iets voor zijn, maar hangt het ook in je netwerk?
Appletje: Ipeng voor Squeezebox of LMS.
Volumio is met MPD naar ik meen, dus er moet wel iets voor zijn, maar hangt het ook in je netwerk?
Appletje: Ipeng voor Squeezebox of LMS.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Er staat nu Volumio op met de Spotify plugin.
De speler hangt in het netwerk, bediening gaat nu nog via de laptop. (volumio.local)
Ik wil de bediening graag via een android tablet gaan doen, en zoek daar een app voor. MPDroid ben ik al tegengekomen voor de bediening, dus dat moet werken? Ik heb nu een blackberry tablet dus ik kan het niet even snel testen.
De speler hangt in het netwerk, bediening gaat nu nog via de laptop. (volumio.local)
Ik wil de bediening graag via een android tablet gaan doen, en zoek daar een app voor. MPDroid ben ik al tegengekomen voor de bediening, dus dat moet werken? Ik heb nu een blackberry tablet dus ik kan het niet even snel testen.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
In de browser van je tablet naar Volumio.loc gaan en dan een snelkoppeling in je startscherm maken
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Dat werkt helaas niet op mijn BB playbook.FR_Aad schreef:In de browser van je tablet naar Volumio.loc gaan en dan een snelkoppeling in je startscherm maken
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Kan je daar geen Chrome op draaien???
W
In het menu in Chrome op "Toevoegen aan startscherm" klikken en je bent klaar.
W
In het menu in Chrome op "Toevoegen aan startscherm" klikken en je bent klaar.
Laatst gewijzigd door FR_Aad op zo 23 apr 2017, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Nee.FR_Aad schreef:Kan je daar geen Chrome op draaien???
In het menu "Toevoegen aan startscherm" klikken en je bent klaar.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Wacht even. Een Playbook draait toch een eigen OS en geen Android??
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Klopt, er moet ook een nieuwe tablet komen.FR_Aad schreef:Wacht even. Een Playbook draait toch een eigen OS en geen Android??
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Dan weet je alvast hoe dat straks moet.
Ondertussen Volumio.loc in je browser op je Playbook gebruiken.
Ondertussen Volumio.loc in je browser op je Playbook gebruiken.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Dat werkt helaas niet, eerst maar gewoon bedienen via de laptop.FR_Aad schreef:Ondertussen Volumio.loc in je browser op je Playbook gebruiken.
Re: Raspberry Pi muziek streamer
Heb het nu toch voorelkaar gekregen, gewoon via het IP-adresZweitse schreef:Dat werkt helaas niet, eerst maar gewoon bedienen via de laptop.FR_Aad schreef:Ondertussen Volumio.loc in je browser op je Playbook gebruiken.
