Raspberry Pi muziek streamer

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door hannesie »

Ik ben hier even de Max2play versie even aan het branden/schrijven naar een SD card.

Kijk ik zo even of dat lukt, is meen ik ook met de XBMC en de dac ondersteuning.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Ik ben hier even de Max2play versie even aan het branden/schrijven naar een SD card.

Kijk ik zo even of dat lukt, is meen ik ook met de XBMC en de dac ondersteuning.
Ik zie de DAC nu wel in het keuze menu, dus dat gaat goed. Ik zie de HTPC alleen nu even weer niet in het netwerk verschijnen :think:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door hannesie »

Kun je in je router ook het menu krijgen van de verbonden apparaten?

Dan is dat vaak wel van een IP nummer voorzien.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Kun je in je router ook het menu krijgen van de verbonden apparaten?

Dan is dat vaak wel van een IP nummer voorzien.
Ik ga nog even uitzoeken hoe ik de HTPC weer zichtbaar krijg in het netwerk, Ik heb nu wel geluid over de versterker :yeah:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door hannesie »

Max2play heeft dus geen XBMC aan boord.
max.JPG
Ik zit nog wat te kijken, maar dat is dan een extra-tje lijkt het, en een donatie zal dan de vraag zijn vermoed ik.
Edit, Ja dus. :rofl:
xb.JPG
Gebruikersavatar
firsttimer
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door firsttimer »

Zweitse schreef:
hannesie schreef:
Kun je in je router ook het menu krijgen van de verbonden apparaten?

Dan is dat vaak wel van een IP nummer voorzien.
Ik ga nog even uitzoeken hoe ik de HTPC weer zichtbaar krijg in het netwerk, Ik heb nu wel geluid over de versterker :yeah:
Mooi om te horen dat het gelukt is! Klinkt de hifiberry dac nog een beetje lekker?
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door Rade »

Wellicht al eerder aan de orde geweest maar toch even de vraag:
Is er klankmatig veel verschil tussen de HifiBerry DAC+ en de HifiBerry DAC + pro? Het is me niet helemaal duidelijk of er gebruik gemaakt wordt van een andere DAC?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door hannesie »

Rade schreef:
Wellicht al eerder aan de orde geweest maar toch even de vraag:
Is er klankmatig veel verschil tussen de HifiBerry DAC+ en de HifiBerry DAC + pro? Het is me niet helemaal duidelijk of er gebruik gemaakt wordt van een andere DAC?
Wat bedoel je met + pro..?
Een andere DAC?
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door Rade »

Op de site van SOS Solutions is een Hifiberry pro te koop voor net geen €60,= meen ik.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door hannesie »

Ik zie inderdaad verschillen, klok kristal 2x en aansluiting voor externe voeding die op de vorige zat is nu alleen op de pro.

Blijkbaar om te kunnen concurreren, en dus een goedkoper en duurdere versie's op de markt gebracht.
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door m_cruiser »

Ik heb ze nu naast mekaar draaien en hoor geen verschil... met als referentie Amused to Death (192kHz/24-bit)
De gewone DAC+ vond ik ook al OK, dat is die met het stof, zelfs dat hindert niet :lol:
Bijlagen
LP_285.jpg
LP_284.jpg
LP_283.jpg
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door Zweitse »

Zo, ik heb mijn audio streamer maar weer eens van zolder gehaald en deze draait nu met Volumio. Bediening gaat nu nog via de laptop, maar zou dit graag willen doen via een tablet. Heeft er iemand tips welke app te gebruiken?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door hannesie »

Android? ...........> Volumio of een andere sturing?
Volumio is met MPD naar ik meen, dus er moet wel iets voor zijn, maar hangt het ook in je netwerk?


Appletje: Ipeng voor Squeezebox of LMS.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door Zweitse »

Er staat nu Volumio op met de Spotify plugin.
De speler hangt in het netwerk, bediening gaat nu nog via de laptop. (volumio.local)
Ik wil de bediening graag via een android tablet gaan doen, en zoek daar een app voor. MPDroid ben ik al tegengekomen voor de bediening, dus dat moet werken? Ik heb nu een blackberry tablet dus ik kan het niet even snel testen.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door FR_Aad »

In de browser van je tablet naar Volumio.loc gaan en dan een snelkoppeling in je startscherm maken
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door Zweitse »

FR_Aad schreef:
In de browser van je tablet naar Volumio.loc gaan en dan een snelkoppeling in je startscherm maken
Dat werkt helaas niet op mijn BB playbook. :(
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door FR_Aad »

Kan je daar geen Chrome op draaien???
W
In het menu in Chrome op "Toevoegen aan startscherm" klikken en je bent klaar.
Laatst gewijzigd door FR_Aad op zo 23 apr 2017, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door Zweitse »

FR_Aad schreef:
Kan je daar geen Chrome op draaien???

In het menu "Toevoegen aan startscherm" klikken en je bent klaar.
Nee.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door FR_Aad »

Wacht even. Een Playbook draait toch een eigen OS en geen Android??
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door Zweitse »

FR_Aad schreef:
Wacht even. Een Playbook draait toch een eigen OS en geen Android??
Klopt, er moet ook een nieuwe tablet komen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door FR_Aad »

Dan weet je alvast hoe dat straks moet. :mrgreen:
Ondertussen Volumio.loc in je browser op je Playbook gebruiken.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door Zweitse »

FR_Aad schreef:
Ondertussen Volumio.loc in je browser op je Playbook gebruiken.
Dat werkt helaas niet, eerst maar gewoon bedienen via de laptop.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door Zweitse »

Zweitse schreef:
FR_Aad schreef:
Ondertussen Volumio.loc in je browser op je Playbook gebruiken.
Dat werkt helaas niet, eerst maar gewoon bedienen via de laptop.
Heb het nu toch voorelkaar gekregen, gewoon via het IP-adres :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door FR_Aad »

Dat wilde ik net gaan schrijven :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Raspberry Pi muziek streamer

Bericht door OpaBert »

heb je de Raspberry ergens in gebouwd ?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”