Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Beslist. Vooral de architectuur van het binnenwerk heeft iets speciaals en dat hoor je 
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Hallo Peter,
Wellicht ben je vergeten dat ik voordat ik de AT/AMT set had, speelde met 2 stuks wooferkasten met Eton 11/580. Echter ik heb nu ruim voldoende aan het laag van 4 stuks AT 10C77 in open baffle. Jeroen heeft hier laast gemeten, het loopt makkelijk door tot 30Hz.
Echter als toepassing als echte sub, zoals bij Dre, dan heeft Een open baffle geen praktisch nut, een gesloten kast met wat aktieve correctie is dan veel effectiever.
Ik blijf het zeggen trouwens, prachtige woofers die 11 inch en 12 inch van Eton, echt een wereld van verschil in vergelijking tot 99% van de andere merken subwoofers. Veel meer detail in het laag, droog en strak laag, geen enkele boem, echt zeer realistisch laag.
Groetjes Walter
Wellicht ben je vergeten dat ik voordat ik de AT/AMT set had, speelde met 2 stuks wooferkasten met Eton 11/580. Echter ik heb nu ruim voldoende aan het laag van 4 stuks AT 10C77 in open baffle. Jeroen heeft hier laast gemeten, het loopt makkelijk door tot 30Hz.
Echter als toepassing als echte sub, zoals bij Dre, dan heeft Een open baffle geen praktisch nut, een gesloten kast met wat aktieve correctie is dan veel effectiever.
Ik blijf het zeggen trouwens, prachtige woofers die 11 inch en 12 inch van Eton, echt een wereld van verschil in vergelijking tot 99% van de andere merken subwoofers. Veel meer detail in het laag, droog en strak laag, geen enkele boem, echt zeer realistisch laag.
Groetjes Walter
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Inderdaad heerlijk.
Maar misschien had eentje ook wel genoeg geweest.
Maar misschien had eentje ook wel genoeg geweest.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
exact
if it is worth doing, it is worth overdoing
if it is worth doing, it is worth overdoing
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Tsja, ik heb er geen nodig, maar mocht Dre 1 Eton woofer kast willen verkopen, dan zou ik toch sterk overwegen die over te nemen.
Groetjes walter
Groetjes walter
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Het is een mooi resultaat Dre, laten we het daar maar bij houden
Qua volume was eentje i.d.d. misschien wel genoeg geweest. Maar als je straks met een DSP verder gaat met fine tunen en roommodes verder aan gaat pakken ben je wel blij dat je er minstens 2 hebt.
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Mooi werk!
Zeker geen kans dat je "het spul" meeneemt naar Breda/Tilburg/Breda?
groet,
Aat
Zeker geen kans dat je "het spul" meeneemt naar Breda/Tilburg/Breda?
groet,
Aat
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Geen denken aan/onmogelijk/geen denken aan.
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Als je het maar genoeg wilt is niets onmogelijk ! 
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Tino??dre schreef:Misschien neem ik wel wat anders mee.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Ach, bij Bas en mij zouden ze nog jaren in hun doosje op de plank kunnen liggen... in een plank is zo gek nog nietPjotr schreef:Nou is toch wel een supertweak hoor Dre om die Eton 12/680 in een kast te stoppen. Walt zou niet verder dan een plankje gekomen zijn. Kan ie nog wat van leren![]()
![]()
Mooie setup zo Dre, zeer fraai. Hoeft niet eens "aan" om mooi en fascinerend te zijn
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Nee,dat geeft alleen maar zinloos gezeik.
Het gaat goed in de Bollenstreek.
Ik moet gelijk aan de lijnrijders (bloemenboeren/handelaren ) denken die dan de bloemen distribueren.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
wouter schreef:
Ach, bij Bas en mij zouden ze nog jaren in hun doosje op de plank kunnen liggen... in een plank is zo gek nog niet
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Ondertussen staan de subs nog steeds te spelen op de DS4.0 en het speelt gewoon fantastisch!
Het is echt een enorme upgrade geweest in ieder geval!
Jeroen kwam nog even met een opmerking over de DLCP:de geeft dus 2ms vertraging op de subs.......
Hoe erg ga je dat horen eigenlijk?
Het is echt een enorme upgrade geweest in ieder geval!
Jeroen kwam nog even met een opmerking over de DLCP:de geeft dus 2ms vertraging op de subs.......
Hoe erg ga je dat horen eigenlijk?
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Yup, is dus een vertraging vergelijkbaar met ong. 70 cm. Niet echt heel dramatisch met een X-over onder de zeg, 80 Hz.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Als je alles via de DLCP laat lopen heb je geen vertraging.
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Of dat gaat gebeuren zal een luistertest moeten gaan bepalen.
De X-over zit rond de 60hz.
70cm naar voren........
Dan moet er een deelbare deur komen.
De X-over zit rond de 60hz.
70cm naar voren........
Dan moet er een deelbare deur komen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Wel makkelijk zo'n deelbare deur, je laat de buik er over hangen of er onder. 
Re: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
Dan moeten er wel dubbele scharnieren komen. 
