Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door Jag »

Beste forumgenoten, is er behoefte aan een tutorial voor het doen van quasi anechoische metingen in Arta tbv filter ontwerp? En het importeren plus controle van deze metingen in Boxsim?

Eventueel kan ik er nog aan toevoegen het maken van een directivity plot / sonogram, ik denk in een aparte tutorial.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door dre »

Dat is zeker welkom!
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door sevenup »

Yes, is precies wat ik nodig voor mijn nieuwe zelfbouw speakers.

Moet nog beginnen met meten en filters ontwerpen.
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door metabaron »

Ja zeker deze kennis is moelijk bereikbaar. Dus dat zou fantastisch zijn.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door SARK »

Altijd welkom =D>
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door toetertje »

Ik hang aan je lippen ..
En dan het liefst een beetje op beginners nivo, zonder hele lappen technische tekst. :oops:

Zoiets als ..... Nijntje en het Arta avontuur. :rock:
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door Jag »

Nou leuk dat hier enthousiasme voor is. Ik had in gedachten om er gewoon een stappenplan van te maken met screenshots. Het is allemaal zeer goed te doen als je het eenmaal hebt uitgevogeld.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door Zweitse »

Ik ben zeker voor.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door Pjotr »

Leuk Jag dat je dit doen wilt. Zoiets staat hier al heel lang op de rol incl. een video cursus op DVD :mrgreen: Ikzelf heb er nooit goed de tijd voor gehad en zoiets vergt wel een boel tijd. Op de site van Arta staat al zoiets in het Duits. Niet dat je dat na moet doen maar het geeft je wellicht een beginnetje.
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door Jag »

Hmmm, ik verkeer toch in de wellicht naieve veronderstelling dat dit redelijk kort kan. Het is niet mijn doel de volledige theorie te beschrijven, ik wilde het maar insteken als tutorial.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door Pjotr »

Uiteraard gaat het niet om de theorie, die staat al uitgebreid in de manual van Arta. Maar het is wel complexe materie waarbij je toch een beetje moet weten wat je praktisch aan het doen bent en wat daarmee kan. Dat op zijn JBF kort en bondig duidelijk uitleggen is best wel een kunst. Anders roept het meer vragen dan antwoorden op. I.i.g. veel succes, goed initiatief!
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door Jag »

Nou, hij staat er :)

Kan nog wel wat bij evt, bijv 1 kanaal methode.
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door Jag »

Is het een idee om er een sticky van te maken?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Behoefte aan nieuwe tutorial voor meet protocol Arta en importeren in Boxsim?

Bericht door Marp »

Bedankt voor de moeite. Sticky issie al een half dagje. :D
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”