Boeiend.deepspace schreef:Yep. Afhankelijk van de baffle configuratie heb je een ander afstraalpatroon, en dat is vrijwel altijd directioneeler dan BR of gesloten. Hoe je hem nu hebt staan traal je alles naar de zijkanten af.asterduk schreef:De woofer speelt vooral onder de 140 hz mee, maakt dat dan een verschil uit. En is het laag dat van een dipole komt directioneler dan bij een convetioneel IB of BR design?
Ik had hem bewust zo geplaatst om ruimte te creeren. Dit soort dipole geeft afstraling in nietvorm, klopt? dus dan mag je hem op die plaatsen niet belemmeren wil je rendement halen uit het dipole princiepe.
Eigenlijk kan deze discussie beter naar Tony's "di-pool subwoofer" project.
http://audiforum.nl/~lelievel/forum/vie ... de54b0ba1e
ED

