Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door Thomox »

:mrgreen:

Voor een slaapkamer netflix/youtube/spotify opstelling zou ik graag een goedkope alleskunner als een RPi 3 willen gebruiken met OSMC (kodi) of raspbian, maar het geluid dat uit mijn oude RPI B+ (1e gen) komt is verschrikkelijk (3.5mm jack) :roll: Het blijkt zo te zijn dat de RPI 3 hetzelfde slechte geluid 'uitstoot'. Daarom ben ik eens gaan rondneuzen naar een DAC icm een nieuwe RPi 3 (oude is te traag als HTPC). Alles wordt aangesloten op een Samsung 22 inch monitor.

Legio mogelijkheden, maar daarbij komt natuurlijk dat ik ook een amp nodig heb voor mijn CHR70 bollen die ik wil gebruiken.
Bij die zoektocht kwam ik de HiFiBerry AMP+ tegen :relax: :relax:

Een totaal andere mogelijkheid is het gebruik van mijn Apple TV 3e gen, maar die heeft alleen een optische uitgang. De monitor waaraan ik alles aansluit heeft ook een uitgang (3.5mm jack) is geen optie, want het volume is dan alleen op de monitor te regelen [-X

Nu ben ik dus op zoek naar ervaringen met de HiFiBerry AMP+ :lol:

:hide:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door hsmeets »

Heb een AMP+ in gebruik om een paar "auto-speakers in mdf kastje" aan te sturen. Verder niks bijzonders over te melden.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door Thomox »

hmm.. dat is wel erg kort door de bocht :rofl:

Hoe is het geluid te noemen? was het gemakkelijk te installeren? inschakelplop?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door hannesie »

Ik heb de eerste uitvoering, en het installeren was super simpel met piCorePlayer, Volumio heb ik niet geprobeerd.
Het is dan wel belangrijk dat je er een makkelijk volume regelaar bij hebt via software.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door ray5150 »

De woorden "makkelijk" en "software" in 1 zin. :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door hannesie »

Ja, een IP nummer zoeken is het moeilijkste van die grap, maar dat kan dan met Fing.
https://www.fing.io/

voor de iPhone is er ook een optie.
https://play.google.com/store/apps/deta ... fing&hl=nl
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door hsmeets »

Thomox schreef:
hmm.. dat is wel erg kort door de bocht :rofl:

Hoe is het geluid te noemen? was het gemakkelijk te installeren? inschakelplop?
Installeren: heel makkelijk. Gewoon op de RPi prikken en in de software (picoreplayer) de driver instellen en er was muziek
Plopgeluiden: none whatsoever
Klank: ach, het zijn autoluidsprekers die in een kastje zitten.....
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door Thomox »

Hmm.. Klinkt allemaal best prima! Ik hou jullie op de hoogte als t spul besteld is/gaat worden :)
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door m_cruiser »

Hier ook een AMP+in gebruik in de keuken met 2 kleine TL speakers, ik ben er tevreden mee, maar de gezinsleden vinden de interface te moeilijk.
Ik mis een loudness of EQ setting bij laag volume, gebruik Squeeze Commander
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door toetertje »

Ik weet niet wat het budget is, maar Dion audio had ook een hele mooie versie.
Ook met hoge resolutie en dsd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door hannesie »

Dan is deze een optie met EQ en AMP+

https://www.max2play.com/en/audio-player/
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door toetertje »

Die ga ik ook maar eens proberen.
Tot nu toe vind ik Moode audio het lekkerst werken.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door Thomox »

m_cruiser schreef:
Hier ook een AMP+in gebruik in de keuken met 2 kleine TL speakers, ik ben er tevreden mee, maar de gezinsleden vinden de interface te moeilijk.
Ik mis een loudness of EQ setting bij laag volume, gebruik Squeeze Commander
Hmm.. EQ is wel een dingetje dat meegenomen moet worden :mrgreen:
toetertje schreef:
Ik weet niet wat het budget is, maar Dion audio had ook een hele mooie versie.
Ook met hoge resolutie en dsd.
Ik ga even kijken naar Dion audio, dank voor je suggestie !
hannesie schreef:
Dan is deze een optie met EQ en AMP+
https://www.max2play.com/en/audio-player/
Max2Play heb ik over gelezen. Klinkt aantrekkelijk :yeah:
toetertje schreef:
Die ga ik ook maar eens proberen.
Tot nu toe vind ik Moode audio het lekkerst werken.
Moode heb ik nog niet van gehoord, ga ik even uitzoeken :goedzo:
ik quote mezelf.... schreef:
Voor een slaapkamer netflix/youtube/spotify opstelling zou ik graag een goedkope alleskunner als een RPi 3
Indien besteld ga ik wel even aan het stoeien met wat software voor muziek. Smaken verschillen in dat opzicht toch behoorlijk.
Heeft iemand ook suggesties voor software (RPi) voor Netflix,Youtube en spotify in één OS?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door toetertje »

Dan ga je al richting Kodi denk ik.
Vind ik overigens wel erg lekker werken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi 3 icm HiFiBerry AMP+

Bericht door hannesie »

Met Max2playt kun je de dingen separaat installeren, je kunt ook de MPD van Mood zonder de Grafische interface (GUI) benutten, of juist een andere selecteren.
Dus Player en server kunnen onafhankelijk van elkaar en Video met KODI kan dan ook, maar of dan de AMP+ ook aan de praat gaat weet ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”