Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Dankjewel mannen 
Ondertussen zit de eerste laag Marnex er rondom op.
Ondertussen zit de eerste laag Marnex er rondom op.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
2e laag zit er ook op, nog ff en er komt geluid uit
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Sub draait, in eerste instantie met de settings van de enkele sub (morgen maar ff inmeten), hij lijkt wat te zacht te spelen wat waarschijnlijk komt omdat hij nu op 8 Ohm speelt inplaats van 4 Ohm (zo'n 500W minder), MiniDSP 2x4 beetje open gedraaid en nu speelt hij wat te hard maar dat is voor nu wel ff lekker, eerste wat opvalt is dat deze sub duidelijk grootser klinkt en met veel meer gemak speelt als de enkele die ook al niet lullig speelde, laag definitie lijkt ook beter maar dat zou ook kunnen komen omdat hij wat te hard staat, voor nu ben ik al erg positief over deze sub :headbanging:
Ook nog even voelen aan de kast,....... totaal dood!! werkelijk niks te voelen ondanks dat ik op een redelijk volume een nummer draai van Danger: Ultra Low Bass Volume 1, heb er maar een filmpje van geschoten anders geloof je het toch niet
https://www.youtube.com/watch?v=pdRZa61_WTQ
Nog wat foto's van de laatste handelingen,
Ook nog even voelen aan de kast,....... totaal dood!! werkelijk niks te voelen ondanks dat ik op een redelijk volume een nummer draai van Danger: Ultra Low Bass Volume 1, heb er maar een filmpje van geschoten anders geloof je het toch niet
https://www.youtube.com/watch?v=pdRZa61_WTQ
Nog wat foto's van de laatste handelingen,
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Tjezus, lekker werk hoor. Jaloersmakend. Werkplaats van jezelf? Je hebt het MDF wel 1 laagje gegrond toch? Nog speciale taktiek met warnex erop smeren? Ik heb het nooit zo mooi gekregen.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Mag je wel gronden onder Warnex?
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Thanks 
Werkplaats is van een van mijn opdrachtgevers waar ik kind aan huis ben
(ben zelf ZZP-er zonder werkplaats)
Warnex is direct op het geschuurde (excentrisch korrel 120) V313 MDF aangebracht, binnenzijde is wel gegrond omdat MDF nogal poreus is, dit resultaat krijg je met de eerder geposte structuurroller, kwestie van flink stevig uitrollen in 2 laagjes, niet te dik dus, hele sub was zo'n 2/5 liter Warnex totaal.
Werkplaats is van een van mijn opdrachtgevers waar ik kind aan huis ben
Warnex is direct op het geschuurde (excentrisch korrel 120) V313 MDF aangebracht, binnenzijde is wel gegrond omdat MDF nogal poreus is, dit resultaat krijg je met de eerder geposte structuurroller, kwestie van flink stevig uitrollen in 2 laagjes, niet te dik dus, hele sub was zo'n 2/5 liter Warnex totaal.
Jag schreef:Tjezus, lekker werk hoor. Jaloersmakend. Werkplaats van jezelf? Je hebt het MDF wel 1 laagje gegrond toch? Nog speciale taktiek met warnex erop smeren? Ik heb het nooit zo mooi gekregen.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Het is iig niet nodig, of het niet mag
dre schreef:Mag je wel gronden onder Warnex?
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Sub afgeregeld met de MiniDSP 2x4
Crossover op 300Hz low-pass 24dB / 15Hz high-pass 48dB (geeft -3dB bij 20Hz)
Zonder versus met DSP op de luisterplek 12 metingen rond de luisterplek op 3 verschillende hoogtes Gemiddelde van de 12 bovenstaande metingen
Crossover op 300Hz low-pass 24dB / 15Hz high-pass 48dB (geeft -3dB bij 20Hz)
Zonder versus met DSP op de luisterplek 12 metingen rond de luisterplek op 3 verschillende hoogtes Gemiddelde van de 12 bovenstaande metingen
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Klopt die 300Hz? Grafiek lijkt meer op 100Hz. Verder ziet het er goed uit hoor, gaat laag genoeg zo lijkt me.
Verder denk ik dat netje pootjes er iets fraaier uit zou zien dan die zwenkwieltjes, is het perse nodig om de subwoofer makkelijk te kunnen verplaatsen?
Groetjes Walter
Verder denk ik dat netje pootjes er iets fraaier uit zou zien dan die zwenkwieltjes, is het perse nodig om de subwoofer makkelijk te kunnen verplaatsen?
Groetjes Walter
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Klopt wel, maar zal komen omdat de units naar de vloer en plafond gericht zijn vermoed ik
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Zie het al, Rew stond op subwoofer test signal met een default op 80Hz cutoff , maar dit is wel het bereik wat ik nodig heb.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Jouw helicons gaan zelf al vrij laag toch? Dan kun je de subwoofer zeker vanaf 80 Hz inzetten, zelf zou ik hem denk ik nog lager filteren, bijv. 50Hz.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Klopt ze gaan laag zat, maar heb hier een laagprobleem vanaf de posities waar de Helicon's staan, sub vangt dat beter op 
Walt schreef:Jouw helicons gaan zelf al vrij laag toch? Dan kun je de subwoofer zeker vanaf 80 Hz inzetten, zelf zou ik hem denk ik nog lager filteren, bijv. 50Hz.
Groetjes Walter
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Meting ziet er mooi uit, alleen wel wat gesmoothed. Hoe ziet de unsmoothed FR eruit?holco schreef:Sub afgeregeld met de MiniDSP 2x4
Crossover op 300Hz low-pass 24dB / 15Hz high-pass 48dB (geeft -3dB bij 20Hz)
Zonder versus met DSP op de luisterplek
filter vs no filter.png
12 metingen rond de luisterplek op 3 verschillende hoogtes
12 Measurements around LS.png
Gemiddelde van de 12 bovenstaande metingen
Everage of 12 Measurements around LS.png
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Helaas niet opgeslagen en alles is al weer opgeruimd, maar alles minder dan 1/3 smoothed vanaf de luisterplek wordt je enkel maar zeeziek van.
Jag schreef:Meting ziet er mooi uit, alleen wel wat gesmoothed. Hoe ziet de unsmoothed FR eruit?holco schreef:Sub afgeregeld met de MiniDSP 2x4
Crossover op 300Hz low-pass 24dB / 15Hz high-pass 48dB (geeft -3dB bij 20Hz)
Zonder versus met DSP op de luisterplek
filter vs no filter.png
12 metingen rond de luisterplek op 3 verschillende hoogtes
12 Measurements around LS.png
Gemiddelde van de 12 bovenstaande metingen
Everage of 12 Measurements around LS.png
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Had wel deze nog staan.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Ziet er goed uit! Wat vinden de buren ervan? 
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Die zijn verbaasd van het detail wat er nu in het laag zit
anonamemouse schreef:Ziet er goed uit! Wat vinden de buren ervan?
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Met 1/3 smoothing middel je alle staande golven mooi uit en krijg je een redelijke indruk van de laagenergie (binnen je meetvenster). Maar het zegt eigenlijk niet zo veel over de akoestische werkelijkheid en hoe je oren die waarnemen.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Mijn idee is dat als je wat vanaf de luisterplek wil corrigeren dmv DSP alles minder dan 1/3 smoothing gewoon te veel info is waar je niks mee kan, 1/3 is een prima resolutie om met mate de boel wal glad te strijken.
