Stand voor imac
Moderator: Beheerdersteam
-
herbieferbie
- Ook commercieel actief
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 14:22
Stand voor imac
Wil een leuke stand voor mijn imac bouwen.
Doel is dat hij iets hoger staat, en wil er meteen beetje fatsoenlijk geluid in verwerken.
Dit is het idee, in het middelste gedeelte wil ik dan een klein versterkertje wegwerken, meen zo een t-amp wel geschikt is ook voeding natuurlijk. Verders wil ik een kaartlezer en wat usb aansluitingen creeeren, maar dat is voor het audiogedeelte niet belangrijk.
Wel een aan en uitknop, en een volumeknop. Als ingang aan de achterkant minijack oid
De linker en rechterkant worden dus gewoon kleine luidsprekers en zijn tevens ter ondersteuning van het middengedeelte.
Gewoon net ff wat lekkerder geluid als de imac zelf. Althans dat hoop ik.
En het plezier van het maken.
Wie heeft suggesties voor de speakertjes, de maten zin altijd wat aan te passen natuurlijk als ik dat middelste gedeelte er maar aan kan bevestigen.
Welke units voor de speakertjes ?
Filtertje of rechtstreeks ?
T-amp welke versie zijn er meerdere van, welke voeding,
Nou wel genoeg vragen, vind het leuk zoiets zelf te maken maar helaas geen technische kennis, het in elkaar zetten aansluiten etc is geen probleem das dan wel weer mijn ding
Alle tips en truuks welkom
Doel is dat hij iets hoger staat, en wil er meteen beetje fatsoenlijk geluid in verwerken.
Dit is het idee, in het middelste gedeelte wil ik dan een klein versterkertje wegwerken, meen zo een t-amp wel geschikt is ook voeding natuurlijk. Verders wil ik een kaartlezer en wat usb aansluitingen creeeren, maar dat is voor het audiogedeelte niet belangrijk.
Wel een aan en uitknop, en een volumeknop. Als ingang aan de achterkant minijack oid
De linker en rechterkant worden dus gewoon kleine luidsprekers en zijn tevens ter ondersteuning van het middengedeelte.
Gewoon net ff wat lekkerder geluid als de imac zelf. Althans dat hoop ik.
En het plezier van het maken.
Wie heeft suggesties voor de speakertjes, de maten zin altijd wat aan te passen natuurlijk als ik dat middelste gedeelte er maar aan kan bevestigen.
Welke units voor de speakertjes ?
Filtertje of rechtstreeks ?
T-amp welke versie zijn er meerdere van, welke voeding,
Nou wel genoeg vragen, vind het leuk zoiets zelf te maken maar helaas geen technische kennis, het in elkaar zetten aansluiten etc is geen probleem das dan wel weer mijn ding
Alle tips en truuks welkom
Re: Stand voor imac
Leuk idee!
Je zou dit ontwerpje kunnen gebruiken als je iets wilt waarvan je zeker wilt zijn dat het lekker klinkt.
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik zou nog wel even kijken naar de verhoudingen van je ontwerpje. Is een beetje aan de plompe kant zo als je het mij vraagt
Je zou dit ontwerpje kunnen gebruiken als je iets wilt waarvan je zeker wilt zijn dat het lekker klinkt.
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik zou nog wel even kijken naar de verhoudingen van je ontwerpje. Is een beetje aan de plompe kant zo als je het mij vraagt
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Stand voor imac
Reckhorn d2.0 of dynacord versie (bij Rumoh te koop)
Ideaal,compleet en goedkoop.
Ideaal,compleet en goedkoop.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Stand voor imac
wat mag t allemaal kosten?
qua luidsprekers: mss dat een van mijn Paasprojecten wat is
qua luidsprekers: mss dat een van mijn Paasprojecten wat is
-
herbieferbie
- Ook commercieel actief
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 14:22
Re: Stand voor imac
Hmmm mag wel iets kosten hoor, begrijp die t-amp versterkertjes niet zo duur zijn, alleen je hebt weer soorten en een paar leuke units kosten je ook niet de kop toch zag ze voor 20 euro in dsld Hout heb ik zat. En de tekening is een beetje plomperig model idd, nog vervormd ook is foto van tekeningetje, ach tis maar om een indruk te geven van wat ik zo ongeveer in gedachten heb.
Op de 1 of andere manier moeten de luidsprekers of onderdeel zijn van, of steun geven aan een platformpje
Creatieviteit is de limit, ideeën altijd welkom
Dat ontwerpje is leuk trouwens, maar zie nergens een duidelijke tekening ?
Op de 1 of andere manier moeten de luidsprekers of onderdeel zijn van, of steun geven aan een platformpje
Creatieviteit is de limit, ideeën altijd welkom
Dat ontwerpje is leuk trouwens, maar zie nergens een duidelijke tekening ?
Re: Stand voor imac
Even klikken op het linkje "[image] - Enclosure design"herbieferbie schreef:Dat ontwerpje is leuk trouwens, maar zie nergens een duidelijke tekening ?
http://www.zaphaudio.com/audio-speaker18-enclosure.gif
-
herbieferbie
- Ook commercieel actief
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 14:22
Re: Stand voor imac
Dank, ik heb wat moeite met die witte letters in het zwart, leest lastig hahah
-
herbieferbie
- Ook commercieel actief
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 14:22
Re: Stand voor imac
FF verhaal zitten lezen, maar deze gaan het toch niet worden, 1 spoel is niet te koop, moet je er 1 kopen en afwikkelen, en ze moeten exact op oorhoogte, gezien mijn idee voor de stand zouden ze dan te laag komen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Stand voor imac
als je ook als je er niet recht voor zit op t goed wil horen, kan ik je een coax systeem van harte aanbevelen ("ik heb m zelf ook")
ik luister bij de PC nu naar mijn wedstrijdspeaker (niet de vintage, de 1e wedstrijd) en daarvoor had ik het coax paasproject staan. die laatste is ook nog eens vrij makkelijk te maken en zeer voordelig
ik luister bij de PC nu naar mijn wedstrijdspeaker (niet de vintage, de 1e wedstrijd) en daarvoor had ik het coax paasproject staan. die laatste is ook nog eens vrij makkelijk te maken en zeer voordelig
-
herbieferbie
- Ook commercieel actief
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 14:22
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Stand voor imac
en de wedstrijd coax:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... trijd+coax
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... trijd+coax
- Lohengrimas
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
- Locatie: 070
Re: Stand voor imac
Ik heb inderdaad ook met Markaudio CHR-70 drivers bureauspeakers gemaakt. Eerst met een goedkoop T-ampje, nu met een iets dikkere chipamp. Leuk spul, klinkt heerlijk en je hoort ontzettend veel leuke nieuwe details met zulke enkele drivers.
Overigens is een beter DACje aan te raden: zelfs een Dragonfly USB DAC deed al wonderen bij mijn Mac.
Overigens is een beter DACje aan te raden: zelfs een Dragonfly USB DAC deed al wonderen bij mijn Mac.
Re: Stand voor imac
Mijn bureauspeaker is de Visaton SC8. Een kastje van twee liter en een correctienetwerkje.
