Stand voor imac

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
herbieferbie
Ook commercieel actief
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 14:22

Stand voor imac

Bericht door herbieferbie »

Wil een leuke stand voor mijn imac bouwen.
Doel is dat hij iets hoger staat, en wil er meteen beetje fatsoenlijk geluid in verwerken.

imac.jpg
Dit is het idee, in het middelste gedeelte wil ik dan een klein versterkertje wegwerken, meen zo een t-amp wel geschikt is ook voeding natuurlijk. Verders wil ik een kaartlezer en wat usb aansluitingen creeeren, maar dat is voor het audiogedeelte niet belangrijk.
Wel een aan en uitknop, en een volumeknop. Als ingang aan de achterkant minijack oid
De linker en rechterkant worden dus gewoon kleine luidsprekers en zijn tevens ter ondersteuning van het middengedeelte.

Gewoon net ff wat lekkerder geluid als de imac zelf. Althans dat hoop ik.

En het plezier van het maken.

Wie heeft suggesties voor de speakertjes, de maten zin altijd wat aan te passen natuurlijk als ik dat middelste gedeelte er maar aan kan bevestigen.
Welke units voor de speakertjes ?
Filtertje of rechtstreeks ?
T-amp welke versie zijn er meerdere van, welke voeding,

Nou wel genoeg vragen, vind het leuk zoiets zelf te maken maar helaas geen technische kennis, het in elkaar zetten aansluiten etc is geen probleem das dan wel weer mijn ding

Alle tips en truuks welkom
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Stand voor imac

Bericht door Arno »

Leuk idee!

Je zou dit ontwerpje kunnen gebruiken als je iets wilt waarvan je zeker wilt zijn dat het lekker klinkt.

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik zou nog wel even kijken naar de verhoudingen van je ontwerpje. Is een beetje aan de plompe kant zo als je het mij vraagt 8-[
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Stand voor imac

Bericht door wouter »

Reckhorn d2.0 of dynacord versie (bij Rumoh te koop)
Ideaal,compleet en goedkoop.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stand voor imac

Bericht door Henkjan »

wat mag t allemaal kosten?

qua luidsprekers: mss dat een van mijn Paasprojecten wat is
herbieferbie
Ook commercieel actief
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 14:22

Re: Stand voor imac

Bericht door herbieferbie »

Hmmm mag wel iets kosten hoor, begrijp die t-amp versterkertjes niet zo duur zijn, alleen je hebt weer soorten en een paar leuke units kosten je ook niet de kop toch zag ze voor 20 euro in dsld Hout heb ik zat. En de tekening is een beetje plomperig model idd, nog vervormd ook is foto van tekeningetje, ach tis maar om een indruk te geven van wat ik zo ongeveer in gedachten heb.
Op de 1 of andere manier moeten de luidsprekers of onderdeel zijn van, of steun geven aan een platformpje
Creatieviteit is de limit, ideeën altijd welkom
Dat ontwerpje is leuk trouwens, maar zie nergens een duidelijke tekening ?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Stand voor imac

Bericht door SARK »

herbieferbie schreef:
Dat ontwerpje is leuk trouwens, maar zie nergens een duidelijke tekening ?
Even klikken op het linkje "[image] - Enclosure design"

http://www.zaphaudio.com/audio-speaker18-enclosure.gif
herbieferbie
Ook commercieel actief
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 14:22

Re: Stand voor imac

Bericht door herbieferbie »

Dank, ik heb wat moeite met die witte letters in het zwart, leest lastig hahah
herbieferbie
Ook commercieel actief
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 14:22

Re: Stand voor imac

Bericht door herbieferbie »

FF verhaal zitten lezen, maar deze gaan het toch niet worden, 1 spoel is niet te koop, moet je er 1 kopen en afwikkelen, en ze moeten exact op oorhoogte, gezien mijn idee voor de stand zouden ze dan te laag komen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stand voor imac

Bericht door Henkjan »

als je ook als je er niet recht voor zit op t goed wil horen, kan ik je een coax systeem van harte aanbevelen ("ik heb m zelf ook")

ik luister bij de PC nu naar mijn wedstrijdspeaker (niet de vintage, de 1e wedstrijd) en daarvoor had ik het coax paasproject staan. die laatste is ook nog eens vrij makkelijk te maken en zeer voordelig
herbieferbie
Ook commercieel actief
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 14:22

Re: Stand voor imac

Bericht door herbieferbie »

waar vind ik dat coax paasproject van jou Henkjan ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stand voor imac

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stand voor imac

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stand voor imac

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
Lohengrimas
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
Locatie: 070

Re: Stand voor imac

Bericht door Lohengrimas »

Ik heb inderdaad ook met Markaudio CHR-70 drivers bureauspeakers gemaakt. Eerst met een goedkoop T-ampje, nu met een iets dikkere chipamp. Leuk spul, klinkt heerlijk en je hoort ontzettend veel leuke nieuwe details met zulke enkele drivers.

Overigens is een beter DACje aan te raden: zelfs een Dragonfly USB DAC deed al wonderen bij mijn Mac.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Stand voor imac

Bericht door richard »

Mijn bureauspeaker is de Visaton SC8. Een kastje van twee liter en een correctienetwerkje.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Stand voor imac

Bericht door FR_Aad »

Ik zie een 'Show your bureau-speaker draadje' komen :-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”