Ze hebben inderdaad verschillende woofers door elkaar gebruikt.. ze hadden nog wat op de plank liggen zeker
40 jaar geleden accepteerde men dat blijkbaar.. voor de eigenaar van de luidsprekers hebben ze een emotionele waarde, dus vind ik het toch wel leuk om ze weer aan de praat te krijgen.
Bij eén van de kasten is de mid al eens vervangen door een ander type : de IMF 4/200. Blijkbaar was dat de vervanger voor de 4em/101.. Voor dat type is weer wel een vervanger te vinden: de Monacor MSH-115. Van die monacor heb ik een datasheet gevonden en wat blijkt : Ik had toevallig nog een paar 4 inch midwoofers liggen met nagenoeg dezelfde specificaties. Zelfde FS, R en rendement. Ik heb deze er in gezet. De luidsprekers spelen weer en ik moet eigenlijk wel constateren dat ze best wel lekker klinken. Niet zo strak als moderne ontwerpen, maar helemaal niet verkeerd hoor.
Ook was 1 tweeter stuk, die heb ik kunnen repareren, morgen gaan ze weer terug naar de eigenaar.