gezocht feestspeakertje
Moderator: Beheerdersteam
gezocht feestspeakertje
Hallo, een vraagje uit carnavallend brabant.
Ieder jaar denk ik weer bij de optocht van mijn kinderen dat ik geluid erbij wil hebben, en ieder jaar ben ik het weer vergeten.
Wat zoek ik?:
Een portable speaker (hoeven er niet 2 te zijn) die evt op een accu een uurtje bezig kan zijn die het liefst via bluetooth of anderszins draadloze verbinding muziek behoorlijk hard de straat (of mijn tuin in het geval van een tuinfeestje) op kan knallen.....
Als ik zie wat er te koop is ben ik bang dat ik daar niet tegenop kan bouwen, laat staat dat ik hufterproof stevige en handelbare kasten kan maken zonder scherpe hoeken oid met goede versterking erin en voldoende beveiliging zodat hij niet onmiddelijk opfikt waar ik bijsta.....
Ik weet van een aantal hier dat ze werkzaam waren (zijn?) in de PA wereld, hopenlijk dat zij me wat kunnen adviseren?
Budget 100-450 euro?
alvast SUPER bedankt!!
Ieder jaar denk ik weer bij de optocht van mijn kinderen dat ik geluid erbij wil hebben, en ieder jaar ben ik het weer vergeten.
Wat zoek ik?:
Een portable speaker (hoeven er niet 2 te zijn) die evt op een accu een uurtje bezig kan zijn die het liefst via bluetooth of anderszins draadloze verbinding muziek behoorlijk hard de straat (of mijn tuin in het geval van een tuinfeestje) op kan knallen.....
Als ik zie wat er te koop is ben ik bang dat ik daar niet tegenop kan bouwen, laat staat dat ik hufterproof stevige en handelbare kasten kan maken zonder scherpe hoeken oid met goede versterking erin en voldoende beveiliging zodat hij niet onmiddelijk opfikt waar ik bijsta.....
Ik weet van een aantal hier dat ze werkzaam waren (zijn?) in de PA wereld, hopenlijk dat zij me wat kunnen adviseren?
Budget 100-450 euro?
alvast SUPER bedankt!!
Re: gezocht feestspeakertje
Om alvast mee te beginnen...:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=24287
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=24287
Re: gezocht feestspeakertje
Ja, maar die blijf ik zelf gebruiken, echter bijert heeft nog wel zo'n losse 12 inch Fane beschikbaar.
-
flamingbeatz
- Berichten: 174
- Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38
Re: gezocht feestspeakertje
Deze heb ik op mn werk staan. Gaat best hard maar of het een hele straat vult... (ik heb ook nooit vol gas gegeven met dat ding)
Re: gezocht feestspeakertje
Voor op straat waarschijnlijk te weinig vermogen.flamingbeatz schreef:Deze heb ik op mn werk staan. Gaat best hard maar of het een hele straat vult... (ik heb ook nooit vol gas gegeven met dat ding)
Deze heeft ook Bluetooth:
https://www.bax-shop.nl/actieve-fullran ... -bluetooth
Of het genoeg is? Tja, het is buiten, dus zal vooral in het laag minder zijn.
Re: gezocht feestspeakertje
Ze hebben er een heleboel : https://www.bax-shop.nl/mobiele-accu-speakers
Persoonlijk zou ik dan toch eerder kiezen voor kasten met statieven en een losse eindversterker. dat draagt veel verder.
Dan zit je wel gebonden aan netspanning, maar daar hebben ze weer haspels en verlengkabel voor uitgevonden.
Voor het afspeel gedeelte is er op Ebay of Aliexpress vast wel een blauwtand dingetje te vinden.
Persoonlijk zou ik dan toch eerder kiezen voor kasten met statieven en een losse eindversterker. dat draagt veel verder.
Dan zit je wel gebonden aan netspanning, maar daar hebben ze weer haspels en verlengkabel voor uitgevonden.
Voor het afspeel gedeelte is er op Ebay of Aliexpress vast wel een blauwtand dingetje te vinden.
Re: gezocht feestspeakertje
Hee bedankt voor de adviezen.
Wat zou ik allemaal nodig hebben om externe versterking te maken?
Accu, omvormer of een autoversterker, bleutooth dingetje?
Wat zou ik allemaal nodig hebben om externe versterking te maken?
Accu, omvormer of een autoversterker, bleutooth dingetje?
Re: gezocht feestspeakertje
Klasse d autoversterker? Zit al een converter in naar hogere spanning voor meer vermogen en hoger rendement.
Re: gezocht feestspeakertje
ff wachten, spanning je bedoeld 220v of 12 v? heb je een voorbeeldje?
