gezocht feestspeakertje

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

gezocht feestspeakertje

Bericht door Wowly »

Hallo, een vraagje uit carnavallend brabant.

Ieder jaar denk ik weer bij de optocht van mijn kinderen dat ik geluid erbij wil hebben, en ieder jaar ben ik het weer vergeten.
Wat zoek ik?:

Een portable speaker (hoeven er niet 2 te zijn) die evt op een accu een uurtje bezig kan zijn die het liefst via bluetooth of anderszins draadloze verbinding muziek behoorlijk hard de straat (of mijn tuin in het geval van een tuinfeestje) op kan knallen.....

Als ik zie wat er te koop is ben ik bang dat ik daar niet tegenop kan bouwen, laat staat dat ik hufterproof stevige en handelbare kasten kan maken zonder scherpe hoeken oid met goede versterking erin en voldoende beveiliging zodat hij niet onmiddelijk opfikt waar ik bijsta.....

Ik weet van een aantal hier dat ze werkzaam waren (zijn?) in de PA wereld, hopenlijk dat zij me wat kunnen adviseren?

Budget 100-450 euro?

alvast SUPER bedankt!!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: gezocht feestspeakertje

Bericht door ray5150 »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: gezocht feestspeakertje

Bericht door Henkjan »

heeft Walt die Fane roeptoeters nog?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: gezocht feestspeakertje

Bericht door Walt »

Ja, maar die blijf ik zelf gebruiken, echter bijert heeft nog wel zo'n losse 12 inch Fane beschikbaar.
flamingbeatz
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38

Re: gezocht feestspeakertje

Bericht door flamingbeatz »

Deze heb ik op mn werk staan. Gaat best hard maar of het een hele straat vult... (ik heb ook nooit vol gas gegeven met dat ding)
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: gezocht feestspeakertje

Bericht door sevenup »

flamingbeatz schreef:
Deze heb ik op mn werk staan. Gaat best hard maar of het een hele straat vult... (ik heb ook nooit vol gas gegeven met dat ding)
Voor op straat waarschijnlijk te weinig vermogen.

Deze heeft ook Bluetooth:
https://www.bax-shop.nl/actieve-fullran ... -bluetooth

Of het genoeg is? Tja, het is buiten, dus zal vooral in het laag minder zijn.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: gezocht feestspeakertje

Bericht door ray5150 »

Ze hebben er een heleboel : https://www.bax-shop.nl/mobiele-accu-speakers
Persoonlijk zou ik dan toch eerder kiezen voor kasten met statieven en een losse eindversterker. dat draagt veel verder.
Dan zit je wel gebonden aan netspanning, maar daar hebben ze weer haspels en verlengkabel voor uitgevonden.
Voor het afspeel gedeelte is er op Ebay of Aliexpress vast wel een blauwtand dingetje te vinden.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: gezocht feestspeakertje

Bericht door Wowly »

Hee bedankt voor de adviezen.

Wat zou ik allemaal nodig hebben om externe versterking te maken?
Accu, omvormer of een autoversterker, bleutooth dingetje?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: gezocht feestspeakertje

Bericht door sevenup »

Klasse d autoversterker? Zit al een converter in naar hogere spanning voor meer vermogen en hoger rendement.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: gezocht feestspeakertje

Bericht door Wowly »

ff wachten, spanning je bedoeld 220v of 12 v? heb je een voorbeeldje?
Plaats reactie