[vintage projext #4] "Philips Gouw" (AD12100/M8 + AD0160/T4 met tractrix hoorn)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

De testopstelling, maar ff een kusse gebruikt om de hoorn op te leggen :rofl:
Maar, wat ik een paar jaar geleden al zei blijft, het klinkt waanzinnig, zo veel detail heb ik nog nooit in mijn muziek collectie gehoord.
Je hoort ook totaal geen overgang tussen de tweeter en de AD12100, het is een geheel.
Hier ga ik als ze klaar zijn uren en uren van genieten.
thumbnail_IMG_0015.jpg
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door sander1238 »

Ziet er goed uit :goedzo:
Blijft mooi spul die oude philips
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door VintageHarry »

Mooi project! 8)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door pappaleo »

Mooi, heeft ook wel een lekkere retro-look :goedzo:
Gebruikersavatar
Nijn
Berichten: 278
Lid geworden op: za 23 okt 2004, 22:31

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door Nijn »

Ik ben nu wel extra benieuwd hoe de kast voor de breedbander is afgestemd.. zag ik nu op de vorige pagina een inwendig plaatje met een gat -> bandpass?
Gebruikersavatar
ARK-Deurne
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door ARK-Deurne »

Mooi ontwerp zo :rock:
Nu ben ik wel benieuwd hoe ze klinken!
4feb ook aanwezig? =P~
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

Nijn schreef:
Ik ben nu wel extra benieuwd hoe de kast voor de breedbander is afgestemd.. zag ik nu op de vorige pagina een inwendig plaatje met een gat -> bandpass?
Het is geen bandpass, de plaat met het gat fungeert als akoestisch-filter (laag doorlaat). Deze zorgt er voor dat er in mindere mate een staande golf in de lengte richting van de kast kan ontstaan.
De totale inhoud van de behuizing is 85liter, afstemming ligt rond de 38hz.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

ARK-Deurne schreef:
Mooi ontwerp zo :rock:
Nu ben ik wel benieuwd hoe ze klinken!
4feb ook aanwezig? =P~
4 februari ga ik helaas niet redden (twee kasten)....maar de ZBA-dag in Breda wel :D
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

De tweede laag multiplex voor de ronde bovenzijde zit er op, dit weekend hoop ik met de bovenfrees alle hoeken netjes te kunnen afronden en de behuizing misschien al in de verf of in ieder geval plamuur te zetten 8)

Wlek versterker het gaat worden weet ik nog niet, in ieder geval een van deze twee.
Iemand ervaring met een van beide?

De MiniWatt N3
n3_silver_front.jpg
of,
De Dynavox (Hybrid) VR-307BT
HlENDw4SGcai138712807282P4666.jpg
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

FF buiten frezen 8)
thumbnail_WP_20170128_002.jpg
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door FR_Aad »

Ik denk dat ik Breda maar eens in mijn agenda ga zetten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

Alle hoeken afgerond, alles geschuurd, klaar voor de grondverf 8)
thumbnail_IMG_0097.jpg
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

Wordt wel wat denk ik 8)
thumbnail_IMG_0131.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door Shadow »

=D> netjes!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door hannesie »

arjank schreef:
De tweede laag multiplex voor de ronde bovenzijde zit er op, dit weekend hoop ik met de bovenfrees alle hoeken netjes te kunnen afronden en de behuizing misschien al in de verf of in ieder geval plamuur te zetten 8)

Wlek versterker het gaat worden weet ik nog niet, in ieder geval een van deze twee.
Iemand ervaring met een van beide?

De MiniWatt N3

n3_silver_front.jpg

of,
De Dynavox (Hybrid) VR-307BT

HlENDw4SGcai138712807282P4666.jpg
Ik heb de Dynavox een keertje gehoord aan een setje, en was positief verbaast. :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door FR_Aad »

Het wordt tijd dat Wowly-Jan een datum prikt. Dan zorgen wij wel voor de verschillende versterkers. :rock:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

FR_Aad schreef:
Het wordt tijd dat Wowly-Jan een datum prikt. Dan zorgen wij wel voor de verschillende versterkers. :rock:
:goeie:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

hannesie schreef:

Ik heb de Dynavox een keertje gehoord aan een setje, en was positief verbaast. :mrgreen:
Heb er inderdaad zeer positieve geluiden over gehoord, ik neig zelf ook naar de Dynavox (ook ff wat meer headroom, ca. 2x20 watt is meer dan voldoende om leven in de brouwerij te brengen met die oude philipsen)
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

Fototje van de tweeter steun, morgen ga ik m zwart maken. De Tractrixhoorn ben ik ook van plan om morgen een laag zwarte polycoat te geven.
Komt eindelijk mijn plan va jaren geleden to uitvoering O:)
Bijlagen
thumbnail_IMG_0133.jpg
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

Nog niet helemaal klaar, de 12" komt straks achter een zwart stretch stofje, het idee is in ieder geval duidelijk 8)
De steun voor de hoorn maak ik misschien toch anders, nog ff over nadenken.
IMG_0172.JPG
IMG_0173.JPG
IMG_0177.JPG
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door bas focal m180 »

Erg mooi geworden, het hoorntje smoelt zeer goed bij de grote Philips.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door VintageHarry »

+1
Inderdaad erg mooi zo, en past ook goed tussen het overige meubilair :)
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door Jamesblond »

Ziet er heel bijzonder uit! Ik ben wel gecharmeerd met de sound van hoorns, vooral de directheid in het midden vind ik mooi. Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat klinken.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

Beter plaatje 8)
thumbnail_IMG_0180.jpg
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Bericht door arjank »

Jamesblond schreef:
Ziet er heel bijzonder uit! Ik ben wel gecharmeerd met de sound van hoorns, vooral de directheid in het midden vind ik mooi. Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat klinken.
Wat jij beschrijft klopt helemaal, het mid is heel direct en open, verslavend gewoon :bakkie:
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”