amp kit keuze, iets met bos en bomen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Dynky »

als het aan het eind van de rit niet mocht werken zoals verwacht (maw niet ontploft maar "gewoon" net niet doet wat 'ie moet doen) dan ken ik wel iemand die er zeer deskundig in is en me kan helpen, maar dat wil ik alleen in uiterste nood doen.

ik heb Brian (van chipamp.com) even een mailtje gestuurd met wat concrete vragen, dus mogelijk bestel ik bij hem eerst maar even een complete LM3886 kit, om te ervaren hoe eea bij hem wordt gedocumenteerd/verzonden/gefabriceerd (kwaliteit vd printen) enz...
als dat 100% bevalt kan ik nog altijd doorgroeien naar bvb zijn kit voor de Aleph30
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door dre »

Hoe heet die Duitse tent met versterkers en filters ook al weer? :mrgreen:

gevonden!

http://www.thel-audioworld.de/
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Leeuwarden »

dre schreef:
Hoe heet die Duitse tent met versterkers en filters ook al weer? :mrgreen:

gevonden!

http://www.thel-audioworld.de/

Alleen als je van analytische versterkers houdt. De mijne staan met een tussenstop nu bij Ed Asterduc en hij is er bij mijn weten erg gelukkig mee.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Leeuwarden »

Dynky schreef:
als het aan het eind van de rit niet mocht werken zoals verwacht (maw niet ontploft maar "gewoon" net niet doet wat 'ie moet doen) dan ken ik wel iemand die er zeer deskundig in is en me kan helpen, maar dat wil ik alleen in uiterste nood doen.

ik heb Brian (van chipamp.com) even een mailtje gestuurd met wat concrete vragen, dus mogelijk bestel ik bij hem eerst maar even een complete LM3886 kit, om te ervaren hoe eea bij hem wordt gedocumenteerd/verzonden/gefabriceerd (kwaliteit vd printen) enz...
als dat 100% bevalt kan ik nog altijd doorgroeien naar bvb zijn kit voor de Aleph30
Doe eens een linkje van die Aleph 30. Zie ik niet op de site staan.

Overigens heb ik jaren voordat Ray en Sander een Aleph 5 in elkaar knutselden al een Aleph 5 gemaakt. Het was mijn allereerste eindtrap die ik helemaal zelf heb gebouwd. Draaide in 1x probleemloos. Grote voordeel vond ik dat je er niets aan af hoeft te regelen. Oh ja, dit forum bestond toen nog niet...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door ds23man »

Zie bij Thel nu al 20 jaar dezelfde meuk voorbijkomen, echt vernieuwend is het niet. Verder hoor je er nooit iemand over......
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door dre »

Prima spul.
Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Dynky »

Leeuwarden schreef:
Doe eens een linkje van die Aleph 30. Zie ik niet op de site staan.
u vraagt...ik link :wink:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Ah!buis »

Leeuwarden schreef:
Alleen als je van analytische versterkers houdt.
Klinkt niet goed, zit vermoedelijk een geurtje aan :shock: :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Het is mij en Sander ook gelukt, Peter. en wij staan nou niet echt bekend als theoretisch goed onderlegt...(waarmee op zijn beurt weer de bestaanswaarde van het forum gerechtvaardigd is.)
Maar het inderdaad wel een punt dat de kans op succes met een 3886 oid een tikje groter is. alhoewel ik het wel een voordeel vind dat er aan een Aleph niets afgeregeld hoeft te worden en hij opgebouwd is uit simpele en goed verkrijgbare onderdelen, maar dat gaat ook weer op voor een Chipamp.
Mooi, kan Dynky bij jou aanbellen ingeval dat... :mrgreen:

Overigens doelde ik op de link van de Aleph printen van Chipamp.com die Dynky zelf aanhaalde op de vorige pagina. Niet op een 3886 printje.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Leeuwarden »

dre schreef:
Prima spul.
+1! Maar zoals gezegd moet het qua geluid bij je passen...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door ds23man »

Leeuwarden schreef:
dre schreef:
Prima spul.
+1! Maar zoals gezegd moet het qua geluid bij je passen...
Zal prima spul zijn, maar als ik een K&T of Hobbyhifi uit 1999 opensla, zie je precies hetzelfde spul voorbij komen. Dacht dat we in al die tijd wel een stapje verder waren gekomen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door ray5150 »

Dynky schreef:
Leeuwarden schreef:
Doe eens een linkje van die Aleph 30. Zie ik niet op de site staan.
u vraagt...ik link :wink:
Er staat een tabelletje bij, het enige verschil tussen de 30 en Mini is het aantal eindtorren en de aangelegde railspanning.
De PCB is verder hetzelfde.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Leeuwarden »

Dynky schreef:
Leeuwarden schreef:
Doe eens een linkje van die Aleph 30. Zie ik niet op de site staan.
u vraagt...ik link :wink:

Dank, misschien knutsel ik die in de toekomst ook nog eens in elkaar...
Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Dynky »

ray5150 schreef:
Dynky schreef:
Leeuwarden schreef:
Doe eens een linkje van die Aleph 30. Zie ik niet op de site staan.
u vraagt...ik link :wink:
Er staat een tabelletje bij, het enige verschil tussen de 30 en Mini is het aantal eindtorren en de aangelegde railspanning.
De PCB is verder hetzelfde.
yep
mogelijk hou ik het om te beginnen zelfs even bij die mini...wslk al zat vermogen voor wat ik ermee aanstuuren mocht dat niet het geval zijn kan ik dus nog altijd omschakelen met dezelfde PCB's naar de 30.
warmteontwikkeling wordt op die manier ook een pak minder, een niet onbelangrijk voordeel wat mij betreft
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Pjotr »

Die bordjes van BrianGT kun je zeker doen. Zijn van goede kwaliteit en hij biedt ze vrijwel tegen kostprijs aan.
jojo
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 03 jul 2016, 11:04

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door jojo »

Beste Dynky,

Een brutaal berichtje maar ik probeer het gewoon. Wanneer ik iets doe wat niet mag hoor ik het wel...
Ik heb nog 2 nieuwe printplaten en een voedingsprintplaat liggen voor de mini Aleph. Deze heb ik een paar jaar geleden in mijn enthousiasme besteld bij naar ik meen die Brian in de VS. Toen ik mij realiseerde dat mijn kennis van elektronica niet veel verder reikt dan het wisselen van een batterij zijn de printplaten in de kast terecht gekomen. Wanneer je interesse hebt kan je mij een berichtje sturen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Barry2001 »

jojo schreef:
Een brutaal berichtje maar ik probeer het gewoon. Wanneer ik iets doe wat niet mag hoor ik het wel...
Een paar printen doorverkopen is toegestaan en ook nog eens niet verboden :mrgreen:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door asterduc »

Leeuwarden schreef:
dre schreef:
Hoe heet die Duitse tent met versterkers en filters ook al weer? :mrgreen:
gevonden!

http://www.thel-audioworld.de/
Alleen als je van analytische versterkers houdt. De mijne staan met een tussenstop nu bij Ed Asterduc en hij is er bij mijn weten erg gelukkig mee.
dat klopt Jan, ik heb hier nog 4 van die Thel Accusound 100.
2 ervan gebruik ik nog steeds om het laag (Open Baffle) aan te sturen omdat ik tot op heden naar mijn gevoel nog niets beters heb gehoord.
Mijn ervaring met deze Thel is dat ze het laag tegelijkertijd vol en heel gearticuleerd weergeven. Bij geen enkele andere amp die ik heb aangesloten was dat zo goed in balans.

Mocht iemand interesse hebben in die andere 2 units, ik heb er 4 maar gebruik er slechts 2.

Groeten,
Ed

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lohengrimas
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
Locatie: 070

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Lohengrimas »

Word of caution: ik heb geprobeerd wat te bestellen bij Chipamp.com, maar dat werd een drama. Geen verzending, geen reactie op mails... Ellende. Uiteindelijk geld terug via PayPal en het bij Audiosector opnieuw geprobeerd. Dat ging wel goed. Levert een schitterende amp op (kraakhelder! Je moet er wel van houden, btw), maar wel nog even gerommel met brommen op de ingang.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door satefan »

Leeuwarden schreef:
En ik noem ze nog maar een keer: Holton amps... Heel onbekend in NL maar in mijn optiek bijzonder hoogwaardige amps...
Amen. Heb er nu 1 een paar maanden draaien. Ik sta iedere keer weer versteld hoe goed hij klinkt. .

Satefan
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Leeuwarden »

Heb jij een aparte voeding voor de ingangstrap van je Holton?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door satefan »

Leeuwarden schreef:
Heb jij een aparte voeding voor de ingangstrap van je Holton?
Die krijg ik deze week. Inclusief de nieuwe mains power controller :rock:

Ben deze week in de UK en mn collega uit australie is er ook. 1 + 1 = 3 :rofl:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: amp kit keuze, iets met bos en bomen

Bericht door Leeuwarden »

Okee, dat is weer een leuke stap in de juiste richting!
Plaats reactie