eerst een "out of the box" 2ch opbouw, daarna wat mooier opgebouwde mono's en nu sinds een jaar of 2 mono's met over the top lineaire voeding, wat me prima bevalt.
maar het gevoel om toch weer eens wat anders (of er naast) te gaan bouwen kriebelt, dus ik ben al een tijdje op zoek naar een "kit" die echt 100% werkt en waarvan alles ook via reguliere kanalen (Farnell/Mouser/EOO/...) te krijgen is, zonder dat ik daarbij moet rekenen op shady verkopers aan de andere kant vd wereld voor een handvol FETs t.w.v. 50% vd amp, of op rommelmarkten naar (nieuw) astronomisch dure koelprofielen moet gaan speuren omdat het anders niet te bouwen is.
Ontwerpen als die van Pass, maar ook de hier op het forum ontdekte Fetzilla, gainclones en de Extrema zijn al aan een nadere blik onderworpen, maar ik had graag de input gekregen van wat ervaringsdeskundigen die een exemplaar ook echt zelf gebouwd hebben, dus niet enkel de hele zooi hebben gekocht en alles nu in een kast hebben liggen (zo zijn er schijnbaar talloze leden
niet onbelangrijk; ik beschik over 2 handen waar ik wel aardig wat mee kan, maar mis absoluut de basiskennis qua electronica om schema's te doorgronden, daarom moet het echt een foolproof/werkend geheel zijn en niet iets waar ik nog problemen uit moet gaan halen.
solderen (zolang het geen SMD is) is geen issue, dat lukt me wel dankzij m'n opleiding (>25j geleden afgestudeerd als elektronicus maar er nooit wat mee gedaan) en dat stukje vind ik ook het leuke aan DIY, samen met het bedenken/bouwen/assembleren van een nette kast en de voldoening aan het eind vd rit dat je toch zelf wat in elkaar kan zetten wat net zo goed of beter presteert dan iets uit de winkel.
specs/vereisten qua type amp zijn imo niet buitensporig, maar wat voor mij wel belangrijk is;
wordt gebalanceerd (via XLR dus) aangesloten
als het klasse A wordt of een ontwerp waarbij warmte een duidelijk issue is, moet hij een remote trigger input hebben. (ben ietwat lui van aard dus wil zelf niet na elke luistersessie amps uitzetten)
geen buizenversterker.
vermogen hoeft niet hoog te zijn, geluidskwaliteit wel (draai met fronts die pas vanaf 150Hz inkomen)
Ik ben oprecht benieuwd naar de input en ideeën van de ervaringsdeskundigen hier aanwezig