Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Ja
7
17%
Nee
7
17%
Ja, maar.. (zie bericht)
1
2%
Nee, maar.. (zie bericht)
1
2%
Geen mening
0
Geen stemmen
Ik hou van honing
2
5%
Ik zou willen dat er nog pepernoten te koop waren
1
2%
Ik word hier zoooooo moe van
23
55%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Pjotr »

dre schreef:
Ik zie geen enkele reden voor een aanpassing.
Van wat? Regels zijn er hier i.i.g. niet. Die worden naar behoefte en momentaan inzicht bedacht. Hangen ook sterk van de windrichting af.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door dre »

Ik hoef alleen op vrijdag in het blauw. :beer:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door SSassen »

Begrijpend lezen is denk ik nog wel een beetje een issue voor een aantal leden, ik mis namelijk nog de constructieve bijdragen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Pjotr »

SSassen schreef:
Begrijpend lezen is denk ik nog wel een beetje een issue voor een aantal leden, ik mis namelijk nog de constructieve bijdragen?
Heb je vast die grote olifant gemist zojuist... :rofl:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door SSassen »

Pjotr schreef:
SSassen schreef:
Begrijpend lezen is denk ik nog wel een beetje een issue voor een aantal leden, ik mis namelijk nog de constructieve bijdragen?
Heb je vast die grote olifant gemist zojuist... :rofl:
Die blauwe bedoel je? Die blies toch 't verhaaltje uit?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Ah!buis »

Dat "enkel" maakt 't verschil.Dan is het geen forum bijdrage maar een verkooppraatje :( .
Een forumlid, zelf van z'n hobby z'n beroep gemaakt (of omgekeerd) en gepruts, onhandigheden een probleem ziet waarvoor hij/zij iets heeft dan toch wel voorstellen.Wij (ik) stel regelmatig wat voor als ik denk iets geschikts weten te vinden.Als het dan uit eigen zaak komt, of er een belang in hebt, dan dat er wel bijvertellen (weten we dat je bevooroordeeld :lol: ). Is ook niet aardig om dan maar te laten aanprutsen.Kan je zelf beslissen of je er wat in ziet, zolang het geen drammen wordt, iedereen blij :D .
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Pjotr »

Bedtijd Anne. Wassen, plassen, tandenpoetsen.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Bedtijd Anne. Wassen, plassen, tandenpoetsen.... :mrgreen:
Maar eerst een goede raad :o
Oud, moe, eenzaam ? Tijd voor een RUSTHUIS :kwijl:
Verzorgt van de pot tot het lijkenhuis :D .U wil hier nooit meer weg, eind goed al goed :relax:
Schrijf u nu in, wacht niet tot het telaat is, dan gaat klagen niet meer :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Pjotr »

Die gaat bij de tegeltjesverzameling!
Tegeltje.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Ah!buis »

Ontbreekt wel wat aan :o
Tegeltje.jpg
Tegeltje.jpg (18.53 KiB) 1815 keer bekeken

Anne
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door hannesie »

Tjonge tjonge, wat een rumoer om niets.
Een beetje Innerlijke beschaving is blijkbaar niet meer te vinden, er moeten regels voor worden opgesteld.

Ook een spreekwoord,

"Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet"


Zelf wel een beetje nadenken e.d. met zo nodig, een als het echt nodig reageren, maar nu naar mijn idee erg snel op een zeker lichaamsdeel getrapt.
Als het nu schering in inslag zou zijn kun je een ban geven, ik heb na het lezen niet kunnen vinden dat er actief is "geronseld".

Ik heb wel destijds gehoord dat Hans Nootdorp geholpen zou worden, maar dan wel tegen betaling, wat ik niet meer als logisch vind.
Vandaag ook weer iemand geholpen die er weer een potje van had gemaakt, met de computer dan wel, en was het zat.
Nu bood die man aan mij te betalen, € 10 ,-- p/uur.
Zijn vrouw veroorzaakt meestal de problemen, heb hem vandaag dan toch maar geholpen, en hij stak € 20,00 in mijn borstzakje, was al lang blij dat het weer werkte.
Maar voorlopig istie niet meer aan de beurt.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door architect »

biedt je nu je diensten aan hannesie? :mrgreen:
en geef je indirect aan dat je toch heel blij wordt van betaling? :rofl:
kijk maar uit :lagge:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door hannesie »

We hebben het nog niet gehad over de reiskosten.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door bas focal m180 »

Wat een verwarring allemaal.

Gisteren thuis werd mij de vraag gesteld of er iets gemaakt kan worden, ik zeg ja ik weet wel iemand die dat kan frezen.
Stel ik weet dat niet en ik vraag het in een topic wie wil of kan dit ''zakelijk'' voor mij frezen.
Dan mag niemand reageren die dat wel wil en kan doen.

Openbaar niet maar in het geniep achter de ruggen om via PB mag dan weer wel.
Of stellen we een stasi in om PB te controleren?

Als ik dan openbaar reageer met mijn god wat een afzetter (wat ik nooit zo zou doen) mag hij zich niet openbaar verdedigen.

Wil ik of hij veilig spelen moet we dus buiten het forum om contact zoeken.

Weet je wat ik daarvan zou vinden als het er zo aan toe zou moet gaan, een hele dikke middelvinger.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Leeuwarden »

Wat is het probleem nu? Als je zakelijk iets wil ga je Googlen of er iets in de buurt is. Desnoods open je een topic of iemand een adres voor je heeft. Wil je het niet zakelijk, dan vraag je het hier. Doe niet zo moeilijk.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Leeuwarden »

De kracht van ZBA is om van een mug een olifant te maken. Het is aan de leiding om die mug gewoon een mug te laten blijven. Doe je best mannen! Hulp nodig misschien?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef:
De kracht van ZBA is om van een mug een olifant te maken. Het is aan de leiding om die mug gewoon een mug te laten blijven. Doe je best mannen! Hulp nodig misschien?
+1
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Pjotr »

bas focal m180 schreef:
Wat een verwarring allemaal.

Gisteren thuis werd mij de vraag gesteld of er iets gemaakt kan worden, ik zeg ja ik weet wel iemand die dat kan frezen.
Stel ik weet dat niet en ik vraag het in een topic wie wil of kan dit ''zakelijk'' voor mij frezen.
Dan mag niemand reageren die dat wel wil en kan doen.
Dan stel je die vraag in de rubriek "Gevraagd" op de MARKTPLAATS. Dan is het duidelijker dat het evt. om geld/tegen betaling gaat. Is dat nou zo moeilijk?

Stel je die vraag in een algemeen discussie forum dan is het meer een hulpvraag van hoe of wat (kan ik dat zelf doen). Wat we gewoon m.i. niet moeten gaan krijgen is allerlei PB spam van dat doe ik wel even voor je a raison van zoveel €€. Het forum draait op een aantal mensen die om niet veel energie er in steken om het te laten zijn wat het is. Ik vind het gewoon niet gepast dat commerciële partijen daarvan (gratis?) gebruik maken voor hun marketing in discussierubrieken.

Als beheer daar nu even wat strenger op gaat modereren zijn dit soort discussies niet nodig. Dan blijft het hobby en elkaar om niet helpen, gescheiden van het commerciële.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door SSassen »

Pjotr schreef:
bas focal m180 schreef:
Wat een verwarring allemaal.

Gisteren thuis werd mij de vraag gesteld of er iets gemaakt kan worden, ik zeg ja ik weet wel iemand die dat kan frezen.
Stel ik weet dat niet en ik vraag het in een topic wie wil of kan dit ''zakelijk'' voor mij frezen.
Dan mag niemand reageren die dat wel wil en kan doen.
Dan stel je die vraag in de rubriek "Gevraagd" op de MARKTPLAATS. Dan is het duidelijker dat het evt. om geld/tegen betaling gaat. Is dat nou zo moeilijk?

Stel je die vraag in een algemeen discussie forum dan is het meer een hulpvraag van hoe of wat (kan ik dat zelf doen). Wat we gewoon m.i. niet moeten gaan krijgen is allerlei PB spam van dat doe ik wel even voor je a raison van zoveel €€. Het forum draait op een aantal mensen die om niet veel energie er in steken om het te laten zijn wat het is. Ik vind het gewoon niet gepast dat commerciële partijen daarvan (gratis?) gebruik maken voor hun marketing in discussierubrieken.

Als beheer daar nu even wat strenger op gaat modereren zijn dit soort discussies niet nodig. Dan blijft het hobby en elkaar om niet helpen, gescheiden van het commerciële.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door jeroen_d »

Je kan een indirecte manier kiezen om invloed uit te oefenen. Dat is bijvoorbeeld de politiek/democratische/polderbenadering waarmee druk gezet wordt richting het forumbeheer onder het mom van principes.

Je kan ook de pragmatische insteek kiezen, direct vanuit je persoonlijke invloedsfeer. Bart, Peter en Sander hebben alle drie de kennis en middelen om GuidoE te helpen. Volgens Bart is dat een avondje werk en dat is een mooi alternatief voor een heleboel energie richting een poll met bijbehorende discussie. Daarmee help je het commerciële aanbod direct om zeep.

Ondanks het grote aantal leden op ZBA had GuidoE, iemand die onbekend is op dit forum en niet goed weet waar hij moet zoeken, na drie dagen nog geen enkel aanbod gehad behalve het commerciële. Ik zou het helemaal niet erg vinden als hij alsnog een aanbod krijgt van een forumlid met voldoende kennis van zaken.

Wel wil ik mensen het volgende meegeven als je onbezoldigd gaat helpen:
1. De waardering is upfront lager als je er niets voor vraagt en het komt voor dat je achterblijft met een gevoel van stank voor dank.
2. De waardering is upfront al op niveau als je er wel wat voor vraagt en de klant gaat met je in zee. Als hij vervolgens zeer tevreden is over het resultaat, is de waardering des te groter.
3. Wees niet verbaasd als de door jouw gefilterde luidspreker na enige tijd voor een mooi bedrag op marktplaats te koop staat.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Leeuwarden »

Ah! De spiegel!
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door erik1977 »

+1
Ik snap de commotie ook niet zo.
Als ik ergens niet uitkom en een commercieel aanbod krijg via ZBA om te frezen, filteren of fineren heb ik daar zelfs een beter gevoel bij als via een willekeurige hit van Google.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Ah! De spiegel!
Wel een zure zeg. Hoe zou dat nou toch komen? Heb hier een aardige tip voor Jeroen:
9789089651976-480x600.jpg
https://www.managementboek.nl/boek/9789 ... os-burgers
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef:
Leeuwarden schreef:
Ah! De spiegel!
Wel een zure zeg. Hoe zou dat nou toch komen?
Da's pot>ketel... Hoe dat nu toch zou komen zit jou tussen de oren. Het is ongetwijfeld waar maar niet waar ik op doelde.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Pjotr schreef:
Leeuwarden schreef:
Ah! De spiegel!
Wel een zure zeg. Hoe zou dat nou toch komen?
Da's pot>ketel... Hoe dat nu toch zou komen zit jou tussen de oren. Het is ongetwijfeld waar maar niet waar ik op doelde.
Ja, gedeelde smart is halve smart zeggen ze wel eens (in werkelijkheid dubbele smart). Vind 'm wel sterk voor onze kampioen mekkeren :rofl:
Gesloten

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”