Van wat? Regels zijn er hier i.i.g. niet. Die worden naar behoefte en momentaan inzicht bedacht. Hangen ook sterk van de windrichting af.dre schreef:Ik zie geen enkele reden voor een aanpassing.
Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Ik hoef alleen op vrijdag in het blauw. 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Begrijpend lezen is denk ik nog wel een beetje een issue voor een aantal leden, ik mis namelijk nog de constructieve bijdragen?
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Heb je vast die grote olifant gemist zojuist...SSassen schreef:Begrijpend lezen is denk ik nog wel een beetje een issue voor een aantal leden, ik mis namelijk nog de constructieve bijdragen?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Die blauwe bedoel je? Die blies toch 't verhaaltje uit?Pjotr schreef:Heb je vast die grote olifant gemist zojuist...SSassen schreef:Begrijpend lezen is denk ik nog wel een beetje een issue voor een aantal leden, ik mis namelijk nog de constructieve bijdragen?
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Dat "enkel" maakt 't verschil.Dan is het geen forum bijdrage maar een verkooppraatje
.
Een forumlid, zelf van z'n hobby z'n beroep gemaakt (of omgekeerd) en gepruts, onhandigheden een probleem ziet waarvoor hij/zij iets heeft dan toch wel voorstellen.Wij (ik) stel regelmatig wat voor als ik denk iets geschikts weten te vinden.Als het dan uit eigen zaak komt, of er een belang in hebt, dan dat er wel bijvertellen (weten we dat je bevooroordeeld
). Is ook niet aardig om dan maar te laten aanprutsen.Kan je zelf beslissen of je er wat in ziet, zolang het geen drammen wordt, iedereen blij
.
Anne
Een forumlid, zelf van z'n hobby z'n beroep gemaakt (of omgekeerd) en gepruts, onhandigheden een probleem ziet waarvoor hij/zij iets heeft dan toch wel voorstellen.Wij (ik) stel regelmatig wat voor als ik denk iets geschikts weten te vinden.Als het dan uit eigen zaak komt, of er een belang in hebt, dan dat er wel bijvertellen (weten we dat je bevooroordeeld
Anne
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Bedtijd Anne. Wassen, plassen, tandenpoetsen.... 
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Maar eerst een goede raadPjotr schreef:Bedtijd Anne. Wassen, plassen, tandenpoetsen....
Oud, moe, eenzaam ? Tijd voor een RUSTHUIS
Verzorgt van de pot tot het lijkenhuis
Schrijf u nu in, wacht niet tot het telaat is, dan gaat klagen niet meer
Anne
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Die gaat bij de tegeltjesverzameling!
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Ontbreekt wel wat aan
Anne
Anne
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Tjonge tjonge, wat een rumoer om niets.
Een beetje Innerlijke beschaving is blijkbaar niet meer te vinden, er moeten regels voor worden opgesteld.
Ook een spreekwoord,
"Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet"
Zelf wel een beetje nadenken e.d. met zo nodig, een als het echt nodig reageren, maar nu naar mijn idee erg snel op een zeker lichaamsdeel getrapt.
Als het nu schering in inslag zou zijn kun je een ban geven, ik heb na het lezen niet kunnen vinden dat er actief is "geronseld".
Ik heb wel destijds gehoord dat Hans Nootdorp geholpen zou worden, maar dan wel tegen betaling, wat ik niet meer als logisch vind.
Vandaag ook weer iemand geholpen die er weer een potje van had gemaakt, met de computer dan wel, en was het zat.
Nu bood die man aan mij te betalen, € 10 ,-- p/uur.
Zijn vrouw veroorzaakt meestal de problemen, heb hem vandaag dan toch maar geholpen, en hij stak € 20,00 in mijn borstzakje, was al lang blij dat het weer werkte.
Maar voorlopig istie niet meer aan de beurt.
Een beetje Innerlijke beschaving is blijkbaar niet meer te vinden, er moeten regels voor worden opgesteld.
Ook een spreekwoord,
"Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet"
Zelf wel een beetje nadenken e.d. met zo nodig, een als het echt nodig reageren, maar nu naar mijn idee erg snel op een zeker lichaamsdeel getrapt.
Als het nu schering in inslag zou zijn kun je een ban geven, ik heb na het lezen niet kunnen vinden dat er actief is "geronseld".
Ik heb wel destijds gehoord dat Hans Nootdorp geholpen zou worden, maar dan wel tegen betaling, wat ik niet meer als logisch vind.
Vandaag ook weer iemand geholpen die er weer een potje van had gemaakt, met de computer dan wel, en was het zat.
Nu bood die man aan mij te betalen, € 10 ,-- p/uur.
Zijn vrouw veroorzaakt meestal de problemen, heb hem vandaag dan toch maar geholpen, en hij stak € 20,00 in mijn borstzakje, was al lang blij dat het weer werkte.
Maar voorlopig istie niet meer aan de beurt.
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
biedt je nu je diensten aan hannesie?
en geef je indirect aan dat je toch heel blij wordt van betaling?
kijk maar uit
en geef je indirect aan dat je toch heel blij wordt van betaling?
kijk maar uit
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
We hebben het nog niet gehad over de reiskosten.

- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Wat een verwarring allemaal.
Gisteren thuis werd mij de vraag gesteld of er iets gemaakt kan worden, ik zeg ja ik weet wel iemand die dat kan frezen.
Stel ik weet dat niet en ik vraag het in een topic wie wil of kan dit ''zakelijk'' voor mij frezen.
Dan mag niemand reageren die dat wel wil en kan doen.
Openbaar niet maar in het geniep achter de ruggen om via PB mag dan weer wel.
Of stellen we een stasi in om PB te controleren?
Als ik dan openbaar reageer met mijn god wat een afzetter (wat ik nooit zo zou doen) mag hij zich niet openbaar verdedigen.
Wil ik of hij veilig spelen moet we dus buiten het forum om contact zoeken.
Weet je wat ik daarvan zou vinden als het er zo aan toe zou moet gaan, een hele dikke middelvinger.
Gisteren thuis werd mij de vraag gesteld of er iets gemaakt kan worden, ik zeg ja ik weet wel iemand die dat kan frezen.
Stel ik weet dat niet en ik vraag het in een topic wie wil of kan dit ''zakelijk'' voor mij frezen.
Dan mag niemand reageren die dat wel wil en kan doen.
Openbaar niet maar in het geniep achter de ruggen om via PB mag dan weer wel.
Of stellen we een stasi in om PB te controleren?
Als ik dan openbaar reageer met mijn god wat een afzetter (wat ik nooit zo zou doen) mag hij zich niet openbaar verdedigen.
Wil ik of hij veilig spelen moet we dus buiten het forum om contact zoeken.
Weet je wat ik daarvan zou vinden als het er zo aan toe zou moet gaan, een hele dikke middelvinger.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Wat is het probleem nu? Als je zakelijk iets wil ga je Googlen of er iets in de buurt is. Desnoods open je een topic of iemand een adres voor je heeft. Wil je het niet zakelijk, dan vraag je het hier. Doe niet zo moeilijk.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
De kracht van ZBA is om van een mug een olifant te maken. Het is aan de leiding om die mug gewoon een mug te laten blijven. Doe je best mannen! Hulp nodig misschien?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
+1Leeuwarden schreef:De kracht van ZBA is om van een mug een olifant te maken. Het is aan de leiding om die mug gewoon een mug te laten blijven. Doe je best mannen! Hulp nodig misschien?
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Dan stel je die vraag in de rubriek "Gevraagd" op de MARKTPLAATS. Dan is het duidelijker dat het evt. om geld/tegen betaling gaat. Is dat nou zo moeilijk?bas focal m180 schreef:Wat een verwarring allemaal.
Gisteren thuis werd mij de vraag gesteld of er iets gemaakt kan worden, ik zeg ja ik weet wel iemand die dat kan frezen.
Stel ik weet dat niet en ik vraag het in een topic wie wil of kan dit ''zakelijk'' voor mij frezen.
Dan mag niemand reageren die dat wel wil en kan doen.
Stel je die vraag in een algemeen discussie forum dan is het meer een hulpvraag van hoe of wat (kan ik dat zelf doen). Wat we gewoon m.i. niet moeten gaan krijgen is allerlei PB spam van dat doe ik wel even voor je a raison van zoveel €€. Het forum draait op een aantal mensen die om niet veel energie er in steken om het te laten zijn wat het is. Ik vind het gewoon niet gepast dat commerciële partijen daarvan (gratis?) gebruik maken voor hun marketing in discussierubrieken.
Als beheer daar nu even wat strenger op gaat modereren zijn dit soort discussies niet nodig. Dan blijft het hobby en elkaar om niet helpen, gescheiden van het commerciële.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Pjotr schreef:Dan stel je die vraag in de rubriek "Gevraagd" op de MARKTPLAATS. Dan is het duidelijker dat het evt. om geld/tegen betaling gaat. Is dat nou zo moeilijk?bas focal m180 schreef:Wat een verwarring allemaal.
Gisteren thuis werd mij de vraag gesteld of er iets gemaakt kan worden, ik zeg ja ik weet wel iemand die dat kan frezen.
Stel ik weet dat niet en ik vraag het in een topic wie wil of kan dit ''zakelijk'' voor mij frezen.
Dan mag niemand reageren die dat wel wil en kan doen.
Stel je die vraag in een algemeen discussie forum dan is het meer een hulpvraag van hoe of wat (kan ik dat zelf doen). Wat we gewoon m.i. niet moeten gaan krijgen is allerlei PB spam van dat doe ik wel even voor je a raison van zoveel €€. Het forum draait op een aantal mensen die om niet veel energie er in steken om het te laten zijn wat het is. Ik vind het gewoon niet gepast dat commerciële partijen daarvan (gratis?) gebruik maken voor hun marketing in discussierubrieken.
Als beheer daar nu even wat strenger op gaat modereren zijn dit soort discussies niet nodig. Dan blijft het hobby en elkaar om niet helpen, gescheiden van het commerciële.
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Je kan een indirecte manier kiezen om invloed uit te oefenen. Dat is bijvoorbeeld de politiek/democratische/polderbenadering waarmee druk gezet wordt richting het forumbeheer onder het mom van principes.
Je kan ook de pragmatische insteek kiezen, direct vanuit je persoonlijke invloedsfeer. Bart, Peter en Sander hebben alle drie de kennis en middelen om GuidoE te helpen. Volgens Bart is dat een avondje werk en dat is een mooi alternatief voor een heleboel energie richting een poll met bijbehorende discussie. Daarmee help je het commerciële aanbod direct om zeep.
Ondanks het grote aantal leden op ZBA had GuidoE, iemand die onbekend is op dit forum en niet goed weet waar hij moet zoeken, na drie dagen nog geen enkel aanbod gehad behalve het commerciële. Ik zou het helemaal niet erg vinden als hij alsnog een aanbod krijgt van een forumlid met voldoende kennis van zaken.
Wel wil ik mensen het volgende meegeven als je onbezoldigd gaat helpen:
1. De waardering is upfront lager als je er niets voor vraagt en het komt voor dat je achterblijft met een gevoel van stank voor dank.
2. De waardering is upfront al op niveau als je er wel wat voor vraagt en de klant gaat met je in zee. Als hij vervolgens zeer tevreden is over het resultaat, is de waardering des te groter.
3. Wees niet verbaasd als de door jouw gefilterde luidspreker na enige tijd voor een mooi bedrag op marktplaats te koop staat.
Je kan ook de pragmatische insteek kiezen, direct vanuit je persoonlijke invloedsfeer. Bart, Peter en Sander hebben alle drie de kennis en middelen om GuidoE te helpen. Volgens Bart is dat een avondje werk en dat is een mooi alternatief voor een heleboel energie richting een poll met bijbehorende discussie. Daarmee help je het commerciële aanbod direct om zeep.
Ondanks het grote aantal leden op ZBA had GuidoE, iemand die onbekend is op dit forum en niet goed weet waar hij moet zoeken, na drie dagen nog geen enkel aanbod gehad behalve het commerciële. Ik zou het helemaal niet erg vinden als hij alsnog een aanbod krijgt van een forumlid met voldoende kennis van zaken.
Wel wil ik mensen het volgende meegeven als je onbezoldigd gaat helpen:
1. De waardering is upfront lager als je er niets voor vraagt en het komt voor dat je achterblijft met een gevoel van stank voor dank.
2. De waardering is upfront al op niveau als je er wel wat voor vraagt en de klant gaat met je in zee. Als hij vervolgens zeer tevreden is over het resultaat, is de waardering des te groter.
3. Wees niet verbaasd als de door jouw gefilterde luidspreker na enige tijd voor een mooi bedrag op marktplaats te koop staat.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
+1
Ik snap de commotie ook niet zo.
Als ik ergens niet uitkom en een commercieel aanbod krijg via ZBA om te frezen, filteren of fineren heb ik daar zelfs een beter gevoel bij als via een willekeurige hit van Google.
Ik snap de commotie ook niet zo.
Als ik ergens niet uitkom en een commercieel aanbod krijg via ZBA om te frezen, filteren of fineren heb ik daar zelfs een beter gevoel bij als via een willekeurige hit van Google.
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Wel een zure zeg. Hoe zou dat nou toch komen? Heb hier een aardige tip voor Jeroen:Leeuwarden schreef:Ah! De spiegel!
https://www.managementboek.nl/boek/9789 ... os-burgers
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Da's pot>ketel... Hoe dat nu toch zou komen zit jou tussen de oren. Het is ongetwijfeld waar maar niet waar ik op doelde.Pjotr schreef:Wel een zure zeg. Hoe zou dat nou toch komen?Leeuwarden schreef:Ah! De spiegel!
Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?
Ja, gedeelde smart is halve smart zeggen ze wel eens (in werkelijkheid dubbele smart). Vind 'm wel sterk voor onze kampioen mekkerenLeeuwarden schreef:Da's pot>ketel... Hoe dat nu toch zou komen zit jou tussen de oren. Het is ongetwijfeld waar maar niet waar ik op doelde.Pjotr schreef:Wel een zure zeg. Hoe zou dat nou toch komen?Leeuwarden schreef:Ah! De spiegel!
