Nieuwe Hypex plate amps

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door bas focal m180 »

Hypex AS, DS and PSC series replacement:

We are in the process of replacing al the AS, DS and PSC amplifiers. We are currently selling our last stock. With the launch of the NCxxxMP series we created the ideal platform for a new and better plate amplifier range. We are in the midst of developing a brand new DSP board to go with the NCxxxMP to create a truly special sounding plate amplifier way surpassing the old series, but not being much more expensive.
ds23man schreef:
Binnenkort komen de nieuwe plate amps van Hypex op de markt met Ncore modules en dsp.

https://www.diyclassd.com/nieuws/

Qua prijs valt het wel mee, je moet richting de prijzen van de huidige denken ( misschien een fractie duurder):
UCD naar Ncore = fractie duurder :think:

Ncore modulle €325,- ex btw en dan moet de rest er nog allemaal bij.
PSC2.400d plate amp €316,- ex btw. compleet product plug and play.

Graag uitleg / advies.

Er zullen zat mensen zijn die een PSC ooit voor hun sub willen gebruiken, ze zijn immers betaalbaar en kwalitatief goed.
Ik kan me niet voorstellen dat de prijzen +- hetzelfde blijven.
Moet men nu nog hun slag slaan of kan men met een gerust hard wachten op een beter maar +- net zo dure plate amp.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

De nieuwe plate amps zijn goedkoper te fabriceren door de integratie van de smps op de versterkerprint. Feitelijk heb je nog maar 2 printen: de NCxxxMP en een ingangsprint. De PSC2 bestaat uit 4 printen met de nodige bekabeling en montagetijd
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Oh ja, je moet niet de prijs van de NC400, die qua productie duur is, projecteren op de OEM producten......
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door bas focal m180 »

We zullen zien, we wachten het af.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Even een rekenvoorbeeldje:

2x UCD400 + smps400= 290 ex

De Psc2.400 kost 275 ex en daar krijg je een dsp en zwaardere voeding erbij.

Als ik jouw redenatie voor de ncore zou volgen, zou de nieuwe plate 830 ex moeten gaan kosten........
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:
Even een rekenvoorbeeldje:

2x UCD400 + smps400= 290 ex

De Psc2.400 kost 275 ex en daar krijg je een dsp en zwaardere voeding erbij.

Als ik jouw redenatie voor de ncore zou volgen, zou de nieuwe plate 830 ex moeten gaan kosten........
De NCxxxMP is een soort tussen versie van de UCD en Ncore, voordeliger dan de Ncore duurder dan een UCD.
Doordat
De nieuwe plate amps zijn goedkoper te fabriceren door de integratie van de smps op de versterkerprint. Feitelijk heb je nog maar 2 printen: de NCxxxMP en een ingangsprint. De PSC2 bestaat uit 4 printen met de nodige bekabeling en montagetijd
Zal de prijs hetzelfde of iets hoger liggen?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dre »

Nee,het is gewoon oem Ncore met smps op eem print,dus hetzelfde opgebouwd als de Icepower units.

Maar dan beter heb ik wel eens gehoord. :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Henkjan »

jij wel :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Even paar dingen verduidelijken:

1. Een Ncore is een verbeterde UCD met een veel hogere feedback waar een microcontroller de zaak bewaakt als de zaak instabiel wordt en in die situaties de zaak terug regelt.
2. Qua productiekosten is een standaard Ncore nauwelijks duurder dan een UCD. Denk aan een euro voor de uC
3. De NC400 is volledig discreet opgebouwd en door de vorm veel duurder te produceren dan een UCD.
4. De prijs van de NC400 is marketing technisch bepaald.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Leeuwarden »

dre schreef:
Nee,het is gewoon oem Ncore met smps op eem print,dus hetzelfde opgebouwd als de Icepower units.

Maar dan beter heb ik wel eens gehoord. :lol:

Dat maakt het voor subbouwers een stuk lastiger om af te regelen dan. In tegenstelling tot bv een DS4, heb je ook meetspullen nodig...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Leeuwarden schreef:
dre schreef:
Nee,het is gewoon oem Ncore met smps op eem print,dus hetzelfde opgebouwd als de Icepower units.

Maar dan beter heb ik wel eens gehoord. :lol:

Dat maakt het voor subbouwers een stuk lastiger om af te regelen dan. In tegenstelling tot bv een DS4, heb je ook meetspullen nodig...
:think: :think: :think: :think: :think:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:
Leeuwarden schreef:
dre schreef:
Nee,het is gewoon oem Ncore met smps op eem print,dus hetzelfde opgebouwd als de Icepower units.

Maar dan beter heb ik wel eens gehoord. :lol:

Dat maakt het voor subbouwers een stuk lastiger om af te regelen dan. In tegenstelling tot bv een DS4, heb je ook meetspullen nodig...
:think: :think: :think: :think: :think:
Leeuwarden bedoelt dat een DS4.0 van manuele knoppen is voorzien en je daardoor op gehoor de boel kan inregelen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

En dat kan je niet met de software?????
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dre »

Dat kan dan inderdaad ook handmatig met de software.
Maar een hoop mensen zien wel op tegen de software.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Dan raken ze er maar aan gewend. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dre »

Daar komt het zeker op neer! :rofl:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Zweitse »

Laat maar komen die nieuwe plate amps, afhankelijk van de prijs weet ik nog wel een leuke toepassing.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door FR_Aad »

Ach Hypex heeft een naam hoog te houden wat software betreft. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dynamike »

Is er ondertussen al enige informatie over wanneer deze beschikbaar komen? Wat is jullie verwachting? Deze zomer?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Q3
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Q3
Nou al,da's vlug :lol:
Q3.png
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

De eerste demo's staan nu op de Musikmesse in Frankfurt.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dynamike »

Oke thanks. Leuk. Al nieuwe plaatjes/info dan?

Ik ben benieuwd wat de functionele wijzigingen worden ten opzichte van de huidige plate amps.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Zweitse »

dynamike schreef:
Oke thanks. Leuk. Al nieuwe plaatjes/info dan?

Ik ben benieuwd wat de functionele wijzigingen worden ten opzichte van de huidige plate amps.
Gewoon even een mailtje sturen naar Hypex, dan krijg je alle voor de consument beschikbare informatie.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

:mrgreen:
plate.jpg
Plaats reactie