Voor al uw frezen en toebehoren
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: Voor al uw frezen en toebehoren
.it , italiaans? Op de een of andere manier ben je dan altijd 'op je hoede' 
- pappaleo
- Contacteer:
sh.it ?Barry2001 schreef:.it , italiaans? Op de een of andere manier ben je dan altijd 'op je hoede'
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je kan ook hier bestellen, maar een behoorlijk stuk duurder......
Ik denk dat Gerhard tegenwoordig een bepaalde verbondenheid voelt met Italië...Barry2001 schreef:.it , italiaans? Op de een of andere manier ben je dan altijd 'op je hoede'
Omdat ik tegenwoordig ook professioneel massaplaat moet zagen, waar zaagbladen nogal onder te lijden hebbenWoutertje schreef:
De geleidingslagertjes op de freesjes zijn wel rommel als je meters moet maken.
Als ik de freesjes met lagertjes binnenkrijg schroef ik eerst de lagertjes los, smeer wat nagellak op het boutje en draai dan de boel weer vast. Scheelt een hoop tijd. Want die dingen komen best ver als ze loskomen. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je hebt er al eens een uit de decollete van de overbuurvrouw moeten vissen?FR_Aad schreef:Als ik de freesjes met lagertjes binnenkrijg schroef ik eerst de lagertjes los, smeer wat nagellak op het boutje en draai dan de boel weer vast. Scheelt een hoop tijd. Want die dingen komen best ver als ze loskomen.
Dat zal niet veel schelen, bij mij is er ook wel eens eentje in de tuin meters ver gelanceerd tijdens het frezen...
Gelukkig geen gewonden, of andere schade, maar dat had goed mogelijk geweest.
Gelukkig geen gewonden, of andere schade, maar dat had goed mogelijk geweest.
Ik bestel er al enkele jaren omdat de zaagbladen onder andere goedkoper zijn dan mn originele festool te laten slijpen. Gebruik ze op mn invalzaag en afkorter. Laatst een keer een blad van 400mm voor mijn formaatzaag maar die is ook echt gewoon prima. De freesjes moet je idd een beetje met beleid behandelen. In 1 ruk door 18mm wil nog weleens een hoop rook veroorzaken of breuk van je frees.Arno schreef:Omdat ik tegenwoordig ook professioneel massaplaat moet zagen, waar zaagbladen nogal onder te lijden hebbenWoutertje schreef:, ben ik ook terechtgekomen bij de budgetzagen van Ecotools. En ik moet schoorvoetend toegeven dat het helemaal nog niet zo slecht is.
De geleidingslagertjes op de freesjes zijn wel rommel als je meters moet maken.