6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Denkelijk zal ik ook komen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Sven en hsmeets welkom. Ik zal de kassa dames inlichten dat als er iemand met een bloempot op z'n hoofd binnenkomt hij niet ontsnapt is maar gewoon doorgelaten kan worden 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Trouwens, neem je nog spullen mee?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Dan, nog een afmelding en een aanmelding:
Thomas van MFBFreaks heeft laten weten het met de tijd niet te redden en heeft afgemeld. De demonstratie van zijn MFB verzameling gaat niet door.
Ruud Jansen van Speakerland komt een demo geven met kleine Scan Speak monitors met een berylium dome, aangestuurd door een NAD versterker met Bluesound streamer.
Morgen is de laatste aanmelddag voor sets, speakers en andere spullen. Zondag maak ik een voorstel voor een programma, waar je op kunt reageren als je dit niet uitkomt, zodat er nog tijd is dit aan te passen. Midden volgende week wil ik de planning definitief maken zodat je weet hoe laat hetgeen speelt dat je graag wilt luisteren/zien.
Thomas van MFBFreaks heeft laten weten het met de tijd niet te redden en heeft afgemeld. De demonstratie van zijn MFB verzameling gaat niet door.
Ruud Jansen van Speakerland komt een demo geven met kleine Scan Speak monitors met een berylium dome, aangestuurd door een NAD versterker met Bluesound streamer.
Morgen is de laatste aanmelddag voor sets, speakers en andere spullen. Zondag maak ik een voorstel voor een programma, waar je op kunt reageren als je dit niet uitkomt, zodat er nog tijd is dit aan te passen. Midden volgende week wil ik de planning definitief maken zodat je weet hoe laat hetgeen speelt dat je graag wilt luisteren/zien.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Printjes boren op de luisterdag
weet je gelijk dat je op de goede plek bent aangekomen
(als 'ie er zaterdag nog staat...)
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Als die vraag aan mij gesteld werd: nee.Barry2001 schreef:Trouwens, neem je nog spullen mee?
- ARK-Deurne
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Mocht iemand deze LP in zijn bezit hebben, Zou het hem of haar dan leuk lijken om deze plaat mee te nemen?
Een mooie plaat voor op de tafel van George.
Een mooie plaat voor op de tafel van George.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Deze,dat staat er er toch! 
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Zag ik dan toch de goede…......?
- ARK-Deurne
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Haha is het al weekend?
Het was blijkbaar nog niet duidelijk genoeg.
Ik had heel mooi in mn cliplade staan, maar niet gepost!
Alsnog, deze dus.

Ik had heel mooi in mn cliplade staan, maar niet gepost!
Alsnog, deze dus.

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
En wat is nou de meerwaarde om dat album op vinyl af te draaien als de zaak al opgenomen is in het digitale domein en verder tijdens de mastering helemaal plat gecompressed is (digitaal).ARK-Deurne schreef:Haha is het al weekend?Het was blijkbaar nog niet duidelijk genoeg.
Ik had heel mooi in mn cliplade staan, maar niet gepost!
Alsnog, deze dus.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Niet, past goed bij Hipsters die graag retro doen ?ds23man schreef:En wat is nou de meerwaarde om dat album op vinyl af te draaien als de zaak al opgenomen is in het digitale domein en verder tijdens de mastering helemaal plat gecompressed is (digitaal).![]()
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Een retro hipster met bloemmetjes in heur haar, dat was toch wel echt een tijdje terug.
Flower Power.
Love Peace and Understanding toch....??, en dan het laatste vooral, een beetje 'Flower Power' kunnen ze daar nu wel gebruiken.

Flower Power.
Love Peace and Understanding toch....??, en dan het laatste vooral, een beetje 'Flower Power' kunnen ze daar nu wel gebruiken.
Laatst gewijzigd door hannesie op za 28 jan 2017, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Mijn AF-DAC2 ga ik niet af krijgen.
Ik had hem graag laten zien met de ZBA CA versterker.
Zit nog om een component te wachten en wil het niet in elkaar flansen.
Het warmere weer komt er aan dus deze week ga ik aan het front werken.
Maar ik ga er wel zijn.
Ik had hem graag laten zien met de ZBA CA versterker.
Zit nog om een component te wachten en wil het niet in elkaar flansen.
Het warmere weer komt er aan dus deze week ga ik aan het front werken.
Maar ik ga er wel zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
hint: vergelijken met die SS monitors van Dré?Barry2001 schreef:Ruud Jansen van Speakerland komt een demo geven met kleine Scan Speak monitors met een berylium dome, ...
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Maar neen, Hans.hannesie schreef:Een retro hipster met bloemmetjes in heur haar, dat was toch wel echt een tijdje terug.![]()
fp.JPGFlower Power.
Love Peace and Understanding toch....??, en dan het laatste vooral, een beetje 'Flower Power' kunnen ze daar nu wel gebruiken.![]()
Ik bedoel dus dit type :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hipster_(moderne_subcultuur)
Hetgeen hier gevisualiseerd wordt :
ik werk veel in Amsterdam, het lijkt wel of er daar een explosie van dat soort volk heeft plaatsgevonden...
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Nou,ze zijn nog niet helemaal af.......Henkjan schreef:hint: vergelijken met die SS monitors van Dré?Barry2001 schreef:Ruud Jansen van Speakerland komt een demo geven met kleine Scan Speak monitors met een berylium dome, ...
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Is geen probleem.Barry2001 schreef:Jammer Daniel, volgende keer beter.
@George: Is het een idee weer een vergelijk te houden tussen Phonodude en Pearl? Zou op de Coppers van ARK kunnen.
Neem ik de phono dude ook mee.
Of heeft Dick niet een nieuwere versie staan om te vergelijken.
Is misschien leuker.
Verder zijn er misschien nog wel andere versies van de Pearl of ik mogelijk een compleet andere phono trap.
Zou ook leuk zijn voor het vergelijk.
De tafel die ik mee neem is de verbouwde TD160 met lucht arm.
Het element is een MM dus eigenlijk alle phono trappen kunnen daar wel mee om gaan.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Is toch nooit weggeweest uit A'dam?ray5150 schreef:Hetgeen hier gevisualiseerd wordt :
the-four-hipsters.jpg
ik werk veel in Amsterdam, het lijkt wel of er daar een explosie van dat soort volk heeft plaatsgevonden...
Vind die van Hans Leuker. Die van jou zien we al genoeg op DIY dagen
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Dat zijn geen hipsters maar hippies Hanshannesie schreef:Een retro hipster met bloemmetjes in heur haar, dat was toch wel echt een tijdje terug.![]()
fp.JPGFlower Power.
Love Peace and Understanding toch....??, en dan het laatste vooral, een beetje 'Flower Power' kunnen ze daar nu wel gebruiken.![]()
- ARK-Deurne
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
ray5150 schreef:Niet, past goed bij Hipsters die graag retro doen ?ds23man schreef:En wat is nou de meerwaarde om dat album op vinyl af te draaien als de zaak al opgenomen is in het digitale domein en verder tijdens de mastering helemaal plat gecompressed is (digitaal).![]()
nou nou nou , ik mag dan wel een baard"je" hebben, maar ik heb geen iphone en ik draag geen skinny jeans, geen fancy bril, geen hoedje..
Dus ik val voor zover ik zelf kan beoordelen niet onder de noemer Hipster
Gezien jullie uiterst fan zijn van mijn spotify -> telefoon -> Jack out -> tulpkabel -> Versterker
Wilde ik zelf eens aanhoren hoe deze plaat klink via George zn platenspeler.
Ik moet er wel bij zeggen, dat mijn telefoon is voorzien van een DAC, de Sabre 9018-dac i.c.m. Sabre 9602-hoofdtelefoonversterker.
Dat was dus mijn punt. Lijkt me wel leuk om eens te horen hoeveel verschil er tussen de platenspeler en de telefoon zat.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Is ook leuk om eens te vergelijken.
Maar je hebt op je telefoon vast wel meer muziek waar ik of iemand anders dan weer wel een plaat van heb.
Maar je hebt op je telefoon vast wel meer muziek waar ik of iemand anders dan weer wel een plaat van heb.
- ARK-Deurne
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Dat klopt, Spotify reikt aardig ver en jij had idd ook een flinke bak platen bij (2 of 3 jaar gelede)
Dit nummer van antonio pinto vind ik fijn klinken.
Dit nummer van antonio pinto vind ik fijn klinken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
@ George: Neem als je wilt zowel de Pearl als de Phonodude maar mee, leuk om te vergelijken. Wellicht kunnen we die van Dick lenen, maar ik vermoed zo dat hun de hele dag wel vinyl draaien. Maar ga ik vragen. Kwam zojuist Marco nog tegen bij een platenbeurs hier in het dorp, dus die zal ook eea hebben ingekocht
Versterker wordt dan die LM van Rick, met zijn copper project speakers. Als iemand wil met een phonoversterker kan hier zo bij aangehaakt worden. Kan zelf eventueel nog wel een buizen eindverstekrer meenemen, die GU50 is wel aardig handelbaar (gewicht) voor dat doel. Aan voorversterkers heb ik zelf alleen een opamp phono versterker (die is wel erg goed) en ook nog een Phonodude, maar daar zit een Classic Three bij in zodat er zo een Volt of 5 uitkomt, voor veel versterkers wat ruig.
Als ik nog vinyl moet meenemen, laat maar horen.
@hsmeets: vraag was inderdaad aan jou, je komt als bezoeker, ook helemaal goed.
@ John: prima, genoteerd, ook tot zaterdag.
@Henkjan: Goed idee eigenlijk wel, zet ze iig bij elkaar.
Eerste aanzet voor een programma volgt later vandaag
Als ik nog vinyl moet meenemen, laat maar horen.
@hsmeets: vraag was inderdaad aan jou, je komt als bezoeker, ook helemaal goed.
@ John: prima, genoteerd, ook tot zaterdag.
@Henkjan: Goed idee eigenlijk wel, zet ze iig bij elkaar.
Eerste aanzet voor een programma volgt later vandaag
