Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Kappa7 »

ds23man schreef:
Om negen uur was ik weer thuis.
Was lekker vroeg ik kom net een half uur geleden pas thuis. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Walt »

Maar zoals een echte die-hard, toch nog wel even het forum checken! :lol:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door wouter »

De Metal Dipoles heb ik gepoogd in alle rust even te beluisteren, toen de rest aan de pizza zat :mrgreen:

Los van dat ik de ruimte (invloed) niet geheel ken was het op een goede manier groots. Ergens in het middengebied (300-600hz?) was de ruimte niet helemaal 'vrij' van kleuring denk ik, sommige klanken waren wat nadrukkelijker aanwezig. Het systeem heeft een helderheid die niet opdringerig is, een transparantie zonder dat dit gepaard gaat met een 'bevoordeeld' gedeelte van de SPL curve. Het extreem schone en gedetailleerde van de AMT past in de rest van het muzikale plaatje, de AT units zullen die helderheid/transparantie blijkbaar ook goed hebben van zichzelf. Het deed me denken aan het goede van plasma tweeters.

Mede doordat het midden naar mijn beleving wat bleef rondzingen leek het laag wat achter te blijven in de situatie zoals deze gister was. Ik kan me voorstellen dat je als dit blijvend je opstelling is je iets aan power onderin zou toevoegen, maar uiteraard was het systeem ingeregeld voor de situatie bij Harryeng thuis (3x5 meter).

En dan kan de conclusie alleen maar zijn; wat een enorme potentie en ook lef om zoiets te starten. Het klinkt heel goed, maar eigenlijk nog meer: extreem veel belovend. Dus veel plezier met de finetuning thuis, en geniet van je laatste set speakers :mrgreen: (of wil je hier nog eens overheen gaan :-& )

Andere speakers die ik gehoord heb en die me zo mee naar huis mochten waren die DTQWT (witte kasten, beuken voorzijde, 12" PA woofer achterop).
Het set van hsmeets kwam kort daarna, met mijn 'brings back memories' favo tweeters de Visaton KE25SC, welke goed geintegreerd waren. Het klonk wel heel anders dan de DTQWT (Double Tapered Quaterwavelength Tube), zo was er in de lucht zwevend (top)hoog wat de DTQWT niet zo zeer hadden. Verder heb ik te kort geluisterd naar dit sub sat systeem, het was echt zo omschakelen dat ik wilde blijven hangen in de verrukking van de speakers ervoor en even wat ben gaan drinken ipv luisteren \:D/

De speakers van Dan waren pure inspiratie om dingen nog mooier te maken dan (ooit)eerder gezien. Heel gaaf. Niet gehoord, ja even in de ochtend toen een plate amp niet lekker klonk.

Het was een leuke dag voor mij en Michiel, bassist en geluidstechnicus die het een interessante club vond. Lekker out of the box, dipoles had hij bijv. nog nooit zo gehoord.
Dan is die van Henkjan en die van Harryeng echt een leuke binnenkomer. Henkjan, die OOOB zijn heel leuk!! Maar dat had jij natuurlijk al lang door :lagge:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door VintageHarry »

Aangezien er in dit topic ook nagepraat werd stel ik hier maar even een vraag :wink: . Is er heel toevallig al een datum bekend voor de 2017 luisterdag Breda? Hengelo kan ik niet heen jammer genoeg.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door dre »

Meestal de laatste zaterdag van mei.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door FR_Aad »

Jan!!!!!!!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Leeuwarden »

FR_Aad schreef:
Jan!!!!!!!
Huh?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door bas focal m180 »

Volgens mij heeft Harry vreselijk veel zin in een ZBA meeting hij kan niet meer wachten om in zijn agenda te noteren wanneer Breda plaats vind zodat ie geen andere verplichtingen heeft.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door FR_Aad »

Leeuwarden schreef:
FR_Aad schreef:
Jan!!!!!!!
Huh?
:mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door dre »

Nou,dan meld ik me maar alvast aan. :sure:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door VintageHarry »

FR_Aad schreef:
Jan!!!!!!!
Geen paniek hoor! :)
dre schreef:
Meestal de laatste zaterdag van mei.
Mooi, bedankt! Met die indicatie kan ik al prima uit de voeten.
bas focal m180 schreef:
Volgens mij heeft Harry vreselijk veel zin in een ZBA meeting hij kan niet meer wachten om in zijn agenda te noteren wanneer Breda plaats vind zodat ie geen andere verplichtingen heeft.
Precies! Zeker aangezien ik regelmatig lees over de vintage finale die daar gaat plaatsvinden. Voor wie het nog niet uit mijn forumnaam had begrepen, daar heb ik wel iets mee :wink: Natuurlijk zal Hengelo ook interessant zijn maar die bijeenkomst past helaas niet in de agenda :(
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Wowly »

haha jongens, komt er tzt wel weer aan. idd in de laatste weken van Mei. Moet nog wel eea regelen, maar dat doe ik pas in feb maart.

Ben wat minder op het forum, aandacht gaat momenteel uit naar veel en ook andere zaken dan "de hobby" . Moet ff gebuffeld worden zullen we maar zeggen...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door ds23man »

Wowly schreef:
Moet ff gebuffeld worden zullen we maar zeggen...
Het is tegenwoordig maar de vraag wie er uitgekleed wordt, de patiënt of de behandelaar..........
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Wowly »

Gerhard heeft het in de gaten, toevallig ook iemand in de zorg werken :). Het is momenteel gewoon niet meer te houden in de ouderenzorg. Moet serieus mezelf in acht nemen om dit werk te kunnen blijven doen. Ik weet dat er meer geld aan komt vanuit de politiek, maar waarschijnlijk niet voldoende en er is al veel schade aangebracht. Onder collega's wordt weinig meer gelachen.... om te janken eigenlijk. Maar wat ik kan doen voor mijn patiënten blijft waardevol en daar haal ik nog wel energie uit. Zie het echter zwaar in voor de zorgmedewerkers, bij mij gaat het nog wel enigzins, maar zij verdienen echt geen ene cent, ze kunnen beter in de winkel achter de kassa gaan werken als ze wat willen verdienen. Trouwens, ik ken er een paar die dat al doen..... :(

Maarrrr Breda 2017 gaat er komen als het gemeenschapshuis nog bestaat. Kunnen we weer lekker genieten van al het moois wat jullie maken ieder jaar. Blijf me daar echt over verbazen!
Ga me in februari weer even inzetten voor die dag dus hou het in de gaten.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Pjotr »

Wat nou meer geld? Ouderenzorg is de laatste 8 jaar vrijwel geheel afgeschaft. Werk je daar nog als laatste strohalm die Alzheimer patiënten dagelijks een slokje water geeft dan moet je dat wel uit aangeboren idealisme doen. Als het aan Teflon face ligt, gewoon iedereen boven 67 afschrijven en afvoeren. Kost anders te veel.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door ds23man »

Zo heb ik zelf weer een leuke blunder bij de hand van de NZA. Alle tandheelkundige tarieven voor 2017 zijn geindexeerd, behalve het uurtarief voor behandelingen oa in de WLZ. Moet een apart besluit over genomen worden omdat te herstellen. Dus voorlopig schieten wij er bij in. stelletje sukkels.....
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door TubeHead »

foutje :mrgreen:
Laatst gewijzigd door TubeHead op ma 06 feb 2017, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door hannesie »

1 jaar te laat :rofl:
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door MH »

Wowly schreef:
Gerhard heeft het in de gaten, toevallig ook iemand in de zorg werken :). Het is momenteel gewoon niet meer te houden in de ouderenzorg. Moet serieus mezelf in acht nemen om dit werk te kunnen blijven doen. Ik weet dat er meer geld aan komt vanuit de politiek, maar waarschijnlijk niet voldoende en er is al veel schade aangebracht. Onder collega's wordt weinig meer gelachen.... om te janken eigenlijk. Maar wat ik kan doen voor mijn patiënten blijft waardevol en daar haal ik nog wel energie uit. Zie het echter zwaar in voor de zorgmedewerkers, bij mij gaat het nog wel enigzins, maar zij verdienen echt geen ene cent, ze kunnen beter in de winkel achter de kassa gaan werken als ze wat willen verdienen. Trouwens, ik ken er een paar die dat al doen..... :(

Maarrrr Breda 2017 gaat er komen als het gemeenschapshuis nog bestaat. Kunnen we weer lekker genieten van al het moois wat jullie maken ieder jaar. Blijf me daar echt over verbazen!
Ga me in februari weer even inzetten voor die dag dus hou het in de gaten.
Mag ik een verzoek indienen om de luisterdag in het weekend van 13/14 mei te doen? Daarna barst het eindexamen weer los in alle hevigheid en zijn de weken en weekends de rest van de maand afgeladen..
Voorgaande jaren viel Breda ook elke keer midden in de eindexamens :(
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Pjotr »

Ik ben daar ook wel een voorstander van. De laatste 2 weken van mei zitten bij mij ook altijd vol met familiare verplichtingen. Wordt altijd weer proppen als het al lukt. 13/14 mei is ook voor mij een stuk relaxter.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Henkjan »

als het maar goed genoeg weer is voor buiten pizza eten
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door pappaleo »

Henkjan schreef:
als het maar goed genoeg weer is voor buiten pizza eten
Nog even wat Global Warming veroorzaken en dan komt dat vast goed, zo hafl mei. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Wowly »

Moet wel enigzins glimlachen, die exacte datum is ieder jaar wel een dingetje. Zit nu op het einde van de maand mei ivm spreiding met andere luisterdagen en wilde dat graag zo houden.
13 Mei is wel een hele mooi dag hoor, daar niet van ;)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Pjotr »

Wowly schreef:
Moet wel enigzins glimlachen, die exacte datum is ieder jaar wel een dingetje. Zit nu op het einde van de maand mei ivm spreiding met andere luisterdagen en wilde dat graag zo houden.
13 Mei is wel een hele mooi dag hoor, daar niet van ;)
Is toch nooit een dingetje Jan? Ieder jaar is besloten: Laatste weekend van mei, wat anderen ook vinden. Overigens is Alphen opgeschoven naar het najaar omwille van de verdeling. Dus die verdeling is geen argument meer.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”