HK DAC vragentopic
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: HK DAC vragentopic
wat voor ploatjes Ray?
voor foto's van mn HKDAC, zie de link een paar posts terug naar het showcase topic
het is een standaard applicatie: HKDAC, Pjotr voeding, en de 5V op t relais dat de Pjotr voeding schakelt komt van een gewoon 5V lineair voedinkie (van Conrad iirc)
voor foto's van mn HKDAC, zie de link een paar posts terug naar het showcase topic
het is een standaard applicatie: HKDAC, Pjotr voeding, en de 5V op t relais dat de Pjotr voeding schakelt komt van een gewoon 5V lineair voedinkie (van Conrad iirc)
Dat ik mij voorstellen. Maar als je die fout zelf nooit bent tegengekomen wordt het lastig aangeven.Henkjan schreef:wat voor foutje kan dat zijn dat een plop veroorzaakt bij het aan en uit zetten?
(dat zoekt wat makkelijker)
Iets dat er wat scherper uitziet dan dit :Henkjan schreef:wat voor ploatjes Ray?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
doe eens als Hercule Poirot, laat de grijze cellen eens werken. wat voor soort fout in aansluiten/montage/kastlayout/bekabeling kan een plop veroorzaken bij t wegvallen van de voeding?Pjotr schreef:Dat ik mij voorstellen. Maar als je die fout zelf nooit bent tegengekomen wordt het lastig aangeven.Henkjan schreef:wat voor foutje kan dat zijn dat een plop veroorzaakt bij het aan en uit zetten?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
dan moet ik nieuwe foto's maken;ray5150 schreef:Iets dat er wat scherper uitziet dan dit :Henkjan schreef:wat voor ploatjes Ray?
binnenkant.jpg
welke dingen wil je specifiek kunnen zien?
Het Grote Geheel.
Heb dat ding al jaren in mijn CD speler zitten, en die is ook wel eens uitgeschakeld terwijl de voorversterker op die ingang stond.
Nooit iets van een plop oid gemerkt.
Heb dat ding al jaren in mijn CD speler zitten, en die is ook wel eens uitgeschakeld terwijl de voorversterker op die ingang stond.
Nooit iets van een plop oid gemerkt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
dat wordt lastig, het is nogal een klein kastjeray5150 schreef:Het Grote Geheel.![]()
Echt geen idee. Check, check, dubbelcheck, oftewel visuele inspectie.Henkjan schreef:doe eens als Hercule Poirot, laat de grijze cellen eens werken. wat voor soort fout in aansluiten/montage/kastlayout/bekabeling kan een plop veroorzaken bij t wegvallen van de voeding?Pjotr schreef:Dat ik mij voorstellen. Maar als je die fout zelf nooit bent tegengekomen wordt het lastig aangeven.Henkjan schreef:wat voor foutje kan dat zijn dat een plop veroorzaakt bij het aan en uit zetten?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
nee, ik bedoelde dat behalve de plop alles goed functioneert, dus ik zie niet wat er qua montage fout kan zitten dat die plop veroorzaakt
dat "fijn" had een ironie smiley bij gemoeten....
dat "fijn" had een ironie smiley bij gemoeten....
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
vooruit dan maar: en dit is wat je hoort bij DAC aan en uit door er de 230V op en af te zetten (relais van de print is overbrugd, dus t schakelen van t relais is t niet)ray5150 schreef:Iets dat er wat scherper uitziet dan dit :Henkjan schreef:wat voor ploatjes Ray?
binnenkant.jpg
De massa aansluitingen op de Neutriks is wel een soort van plakwerk lijkt het. Ook soldeeraansluitingen van de spanningsregelaars misschien nog een keer goed laten vloeien? Maar de plop is toch wat anders denk ik.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Neutriks is mijn bak&braad idd
het enige wat ik nu ook zie is dat de massa van t audio signaal direct aan de kast ligt zonder weerstandje (wat verklaart dat de DAC nogal gevoelig is voor brommen zoals we een keer op een luisterdag ervaren hebben)
spanningsregelaars (net als de rest van t printje) zijn niet door mij gedaan...
3 trafo's: 1 voor de 12V voor de DAC, 1 voor de 5V voor de DAC, een een 5V om t relais mee te bedienen (schakelaar voorop is niet geschikt voor netspanning)
spanningsregelaars (net als de rest van t printje) zijn niet door mij gedaan...
3 trafo's: 1 voor de 12V voor de DAC, 1 voor de 5V voor de DAC, een een 5V om t relais mee te bedienen (schakelaar voorop is niet geschikt voor netspanning)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=10488ds23man schreef:Linkje naar de voeding?
Die goeie ouwe tijd........!Henkjan schreef:http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=10488ds23man schreef:Linkje naar de voeding?
Hij draait bij mij zonder ploppen, maar ik heb daar geen 'gebalanceerd 'uit' op.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik zou eerst eens de voedingspanningen van het audiogedeelte nameten en even meten wat er op uitgang van de opamp staat voor de uitgangs condensator.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik zou niet weten welke condensator op de dac de uitgangscondensator is...
voedingsspanningen had ik gemeten na t bouwen (ploppen deed die toen ook al) en waren binnen een % van wat ze moeten zijn iirc. maar ik kan t nog eens nameten. wat kan dat met t ploppen te maken hebben overigens?
voedingsspanningen had ik gemeten na t bouwen (ploppen deed die toen ook al) en waren binnen een % van wat ze moeten zijn iirc. maar ik kan t nog eens nameten. wat kan dat met t ploppen te maken hebben overigens?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
die 4 gewone (geen smd) op een rij?ray5150 schreef:Dat zijn die 4 kleine die direct naast de CS4397 zitten.
Er zitten alleen maar SMD elco's op die print.
op de silkscreen staat de opdruk L+,L-,R+ en R- naast.
Op de elco's staat : 2.2/50V/PS.
op de silkscreen staat de opdruk L+,L-,R+ en R- naast.
Op de elco's staat : 2.2/50V/PS.