Ik ben een nieuwe gebruiker van dit forum en hoop dat er iemand is die mij advies kan geven over het volgende. Ik heb twee Technics SL1210 MK2's op de kop kunnen tikken voor een zeer leuke prijs in Amerika maar zit nu met het probleem dat er trafo's in zitten die bestemd zij voor een 110V stroomtoevoer (het is helaas niet de variant met een schakelaar voor 220V, die in sommige van deze draaitafels ingebouwd zitten). De buitenkant van de platenspelers is totaal verweerd en aangetast omdat ze lange tijd in een (vochtige) garage hebben gestaan. Nu heb ik ze uit elkaar gehaald en ze blijken er van binnen nog ontzettend goed uit te zien. Ik heb ze ook getest met een omvormer van 110V naar 220V en dan werken ze gewoon naar behoren. Nu heb ik het plan om zelf een (eventueel houten?) behuizing voor de platenspelers te maken en het binnenwerk hier naar over te zetten. Ook moet ik dan de trafo's vervangen om ze op het Nederlandse stroomnet te laten werken. Wat zijn zaken waar ik tegen aan kan lopen? Is dit überhaupt mogelijk? Weet iemand waar ik trafo's voor deze platenspelers vandaan kan halen en kunnen dit eventueel ook universele zijn? Alle tips zijn welkom! Ik ben benieuwd, bij voorbaat dank!
Groeten,
Ard
