oyaide uit china

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

oyaide uit china

Bericht door snoef3 »

Ik ben op zoek naar mogelijkheden en materiaal om zelf netsnoeren te maken. Bij aliexpress https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... aide+p-o79 zie ik stekkers die naar mijn idee veel te goedkoop zijn. Namaak? Hoge marge in de handel? bij sommige omschrijvingen staat 'oyaide style', namaak dus. Maar daarmee ook slechter?
Wie heeft er ervaring mee? http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 18&t=24407 zijn dit niet dezelfde?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: oyaide uit china

Bericht door Zweitse »

Ik zou gewoon een Bals schuko nemen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: oyaide uit china

Bericht door ray5150 »

+1

Of stekkers van Kopp. oerdegelijk spul, worden ook in de bouw en industrie gebruikt.
http://www.kopp.eu/de/produktkatalog/st ... /179516009
één nadeel, ze zijn absoluut niet sexy...of dat een nadeel is moet je maar voor jezelf uitmaken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: oyaide uit china

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
+1

Of stekkers van Kopp. oerdegelijk spul, worden ook in de bouw en industrie gebruikt.
http://www.kopp.eu/de/produktkatalog/st ... /179516009
één nadeel, ze zijn absoluut niet sexy...of dat een nadeel is moet je maar voor jezelf uitmaken.
En daar heeft de Action ook wel weer een oplossing voor:
pink.png
pink.png (94.14 KiB) 2628 keer bekeken
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: oyaide uit china

Bericht door ray5150 »

:lol: :lol:
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: oyaide uit china

Bericht door snoef3 »

ray5150 schreef:
+1

Of stekkers van Kopp. oerdegelijk spul, worden ook in de bouw en industrie gebruikt.
http://www.kopp.eu/de/produktkatalog/st ... /179516009
één nadeel, ze zijn absoluut niet sexy...of dat een nadeel is moet je maar voor jezelf uitmaken.
:D Ik doe er dan wel een sexy kabel in die mooi kleurt bij zwart.
eh, zou zwart wat zijn? belden 19364?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: oyaide uit china

Bericht door Zweitse »

Dat is een prima kabel.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: oyaide uit china

Bericht door Pjotr »

snoef3 schreef:
ray5150 schreef:
+1

Of stekkers van Kopp. oerdegelijk spul, worden ook in de bouw en industrie gebruikt.
http://www.kopp.eu/de/produktkatalog/st ... /179516009
één nadeel, ze zijn absoluut niet sexy...of dat een nadeel is moet je maar voor jezelf uitmaken.
:D Ik doe er dan wel een sexy kabel in die mooi kleurt bij zwart.
eh, zou zwart wat zijn? belden 19364?
Zeg dat nou niet. Gerhard gaat nou helemaal op tilt, stuiterend zijn boerenschuur in de rondte met sexy Action spuitbussen :lagge:
Maar over dat Chinese spul. Dat kan erg wisselend zijn. Ik heb de ervaring dat dat transparante plastic nogal eens snel scheurt.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: oyaide uit china

Bericht door Zweitse »

Ik heb voor mijn Belden netkabel deze gebruikt.
Bijlagen
Kabel.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: oyaide uit china

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
snoef3 schreef:
ray5150 schreef:
+1

Of stekkers van Kopp. oerdegelijk spul, worden ook in de bouw en industrie gebruikt.
http://www.kopp.eu/de/produktkatalog/st ... /179516009
één nadeel, ze zijn absoluut niet sexy...of dat een nadeel is moet je maar voor jezelf uitmaken.
:D Ik doe er dan wel een sexy kabel in die mooi kleurt bij zwart.
eh, zou zwart wat zijn? belden 19364?
Zeg dat nou niet. Gerhard gaat nou helemaal op tilt, stuiterend zijn boerenschuur in de rondte met sexy Action spuitbussen :lagge:
Daar heb je dan weer kekke kousjes voor....
krimp.jpg
krimp.jpg (11.81 KiB) 2562 keer bekeken
:lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: oyaide uit china

Bericht door Henkjan »

op http://www.jouwhifi.nl hebben ze beschaafd (normaal) geprijsde audiofiele stekkers en kabels
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: oyaide uit china

Bericht door John P »

Hier hebben ze ook kekke netkabels. De gedraaide versie is nog technisch te verantwoorden ook.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: oyaide uit china

Bericht door Barry2001 »

:shock: zalm roze strijkijzer snoer. Je zult er maar naar op zoek zijn :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: oyaide uit china

Bericht door ray5150 »

Wat is er eigenlijk mis met een standaard geaard netsnoer ?
netsnoer-euro-15-m-geaard.jpg
Ik heb toch enigszins de indruk dat dit een typisch voorbeeld is van een aanbod waarvoor een vraag gecreëerd is...
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: oyaide uit china

Bericht door snoef3 »

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: oyaide uit china

Bericht door Zweitse »

Ik zou gewoon gaan voor een Belden kabel met een Bals schuko en een mooie TechFlex sleeve om de kabel voor de looks.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: oyaide uit china

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: oyaide uit china

Bericht door Kalimba »

Hoi,

Ik heb onlangs hoogwaardige netkabels gemaakt met o.a. Belden. Als je op de link klikt zie je links, kosten en info staan:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 18&t=24407
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: oyaide uit china

Bericht door snoef3 »

Ha, dat zijn de chinese stekkers! Bevallen ze goed?
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: oyaide uit china

Bericht door Kalimba »

Jazeker, zeer degelijk. Ik heb de goedkope en wat duurdere.
Kwalitatief geen verschil op de vergulde schroefjes na.
Hier hebben ze een redelijk aanbod aan sleeves in diverse maten en kleuren: http://stores.ebay.nl/egomongkokworld/C ... 7752793018
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: oyaide uit china

Bericht door richard »

Zweitse schreef:
Ik zou gewoon gaan voor een Belden kabel met een Bals schuko en een mooie TechFlex sleeve om de kabel voor de looks.
Alleen als je ze ook vakkundig in elkaar kan zetten. Anders kun je beter een standaard netsnoer gebruiken, is ook nog eens voordeliger.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: oyaide uit china

Bericht door Zweitse »

richard schreef:
Zweitse schreef:
Ik zou gewoon gaan voor een Belden kabel met een Bals schuko en een mooie TechFlex sleeve om de kabel voor de looks.
Alleen als je ze ook vakkundig in elkaar kan zetten. Anders kun je beter een standaard netsnoer gebruiken, is ook nog eens voordeliger.
+1
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: oyaide uit china

Bericht door Henkjan »

http://www.jouwhifi.com/a-42773074/nets ... ch-schuko/

€17.50 voor bouwpakket
€35 voor kant&klaar
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: oyaide uit china

Bericht door snoef3 »

Het materiaal van de chinese stekkers is brass oftewel messing. Bij de hongkong verkopers op ebay heet het 'Anaerobic phospher bronze (surface polishing)'

Is dat erg? zijn stekkers van bals van ander materiaal?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: oyaide uit china

Bericht door SSassen »

ray5150 schreef:
Wat is er eigenlijk mis met een standaard geaard netsnoer ?

netsnoer-euro-15-m-geaard.jpg

Ik heb toch enigszins de indruk dat dit een typisch voorbeeld is van een aanbod waarvoor een vraag gecreëerd is...
Niks Ray, he-le-maal niks.
Plaats reactie