DSP Processors / Crossovers

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Zoals gewoonlijk blijf je weer vaag..... Ik kan ook wel van alles roepen waar ik mee bezig ben. Rugnummers graag......
kappen met op de persoon spelen
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door wouter »

Mannen, jullie kunnen allemaal bijdragen met jullie eigen visie, kennis en kunde. Een bepaald merk onderuithalen of verdedigen schieten we niet veel mee op. Gerhard hoeft niet met mini dsp te werken en anderen mogen wat vinden van de bedrijfsfilosofie van Hypex. Bruno is leuk bezig en komt met een compacte speaker (welke gruwelijk duur is) i.p.v. een mega show off speaker systeem. Dat kan ik waarderen. Maar ook Linkwitz stond open voor feedback van Jeroen_D en niemand met kennis van zaken hoeft zich te verdedigen door naar een eigen topic te verwijzen. Bart heeft van z'n hobby z'n werk kunnen maken, cool! Die weet waar hij het over heeft. Gerhard zit ook al tig jaar in de materie. Mooi, beide hebben hier veel te brengen!
En dat hoeft niet allemaal uit de doeken gedaan te worden met praktijkvoorbeelden op ZBA. En ongevraagd hoeft wat mij betreft ook niet steeds alle kennis en kunde tentoongespreid te worden, maar dat is mijn persoonlijke verwondering. In mijn recente topic met 18" sub blijkt het al moeilijk genoeg tot effectieve vraag & antwoorden te komen ;-)

Everybody Appie?
En wie waar mee bezig is? Niemand starte afgelopen tijd zo veel projecten als SanderSassen, dus die weet het meeste :mrgreen: Onee, zo 'meet' je dat niet :beer:

Trusten!
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door Hans Nootdorp »

Je zal maar topic starter zijn.......
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door pappaleo »

Ach, topic is 8 jaar oud....
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door Leeuwarden »

En bovendien is passief the way to go...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door ds23man »

Of een breedbander.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door Henkjan »

vintage dan wel hè
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door Ivo »

Hehe, overeenstemming. ;-)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door ds23man »

Of een elektrostaat.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door cve »

Leeuwarden schreef:
En bovendien is passief the way to go...
Nou, daar denk ik toch heel anders over......

Co, altijd actief.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door SSassen »

cve schreef:
Leeuwarden schreef:
En bovendien is passief the way to go...
Nou, daar denk ik toch heel anders over......

Co, altijd actief.
Wat? Co? Leef je nog? :mrgreen: Vertel, vertel, jij ook aan de MiniD... (gaat mond wassen met zeep) DLCP?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door cve »

Waarschijnlijk leef ik nog wel. :lol: En zowaar bouw ik ook nog. Zojuist is eindelijk de ncore tot leven gewekt. Ik moet zeggen dat die toch echt beter is dan de ucd400. Nog een deftig frontje erop, afleveren en dan eindelijk tijd voor een nieuw project. En de dlcp moet daar een rol in gaan spelen.

Co, vergaat niet.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door SSassen »

Welkom terug Co! Fototje?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door cve »

SSassen schreef:
Welkom terug Co! Fototje?
Komt eraan, even geduld. Morgen heb ik alle tijd. Of bedoel je een foto van mijzelf? Nee toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door SSassen »

cve schreef:
Of bedoel je een foto van mijzelf? Nee toch? :mrgreen:
Doe maar niet, dan moet je weer wekenlang de vrouwelijke forumleden van je af slaan .. :mrgreen:

Sander - die van de ChoCOmel
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door MickRS »

Ik zag dat Dayton ook met een dsp komt...
klikkerdeklik
Samurai
Berichten: 69
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 21:36

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door Samurai »

In het lijstje van digitale crossovers in deze gehele topic mis ik het volgende product:

dbx DriveRack PA2

https://dbxpro.com/en-US/products/driverack-pa2

Kan gebruikt worden als een Stereo 3-weg crossover, ideaal voor TriAmping ;)

Van wat ik in de reviews heb gezien is het een gebruiksvriendelijke device omdat de instellingen via een app (mobiel/tablet) in te stellen zijn, draadloos. Gemak dient de mens. Instellen kan ook bedraad via de computer of op het apparaat zelf.

https://dbxpro.com/en-US/products/drive ... ifications

Kijkend naar de specs, wat vinden jullie hiervan?

Zijn er nog meer *nieuwe* crossovers bedoeld voor stereo 3 weg?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door ds23man »

Geen digitale ingang en levels liggen op pro audio niveau.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door holco »

Vraagje tussendoor?

Ik heb het voornemen om mijn Mordaunt Short Performance 6 LE speakers actief te maken dmv de Hypex Fusion plate amp's en vraag mij af of de FA253 zwaar genoeg is om de 2x 6,5 inch woofers per speaker aan te sturen, of is de FA503 in dit geval de betere keuze?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door ds23man »

De 253 is zwaar zat. Zo te zien in de spec's zijn de woofjes 8 ohm die parallel staan.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door holco »

Ik had dat vermoeden ook maar dacht stel de vraag toch maar voor de zekerheid :wink:

Zag ook dat de Umik geen optie is, wat werkt wel en met welke microfoon?
ds23man schreef:
De 253 is zwaar zat. Zo te zien in de spec's zijn de woofjes 8 ohm die parallel staan.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door ds23man »

Ligt er een beetje aan hoe hard je draait, maar een 123 zou ook nog kunnen.

Microfoon? Dayton EMM 6. Geluidskaart ? Iets simpels van Behringer.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door holco »

Haha, dan valt de 123 iig af :wink:

Behringer UMC22 kwam ik ergens tegen in een post van jou op diyaudio.

Neem aan dat het raadzaam is om een mooie 10uF Cap tussen de tweeter te zetten?

Bedankt iig zover voor de tips :D
ds23man schreef:
Ligt er een beetje aan hoe hard je draait, maar een 123 zou ook nog kunnen.

Microfoon? Dayton EMM 6. Geluidskaart ? Iets simpels van Behringer.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door ds23man »

Wat betreft die C voor de tweeter. Tot nu toe heb ik nog geen enkel geval gezien waarbij een tweet opgeblazen is met de Fusion.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: DSP Processors / Crossovers

Bericht door OWC »

ds23man schreef:
Wat betreft die C voor de tweeter. Tot nu toe heb ik nog geen enkel geval gezien waarbij een tweet opgeblazen is met de Fusion.
In z'n algemeen heb ik nog nooit een tweeter of hoog driver kapot zien gaan zonder C.
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”