kappen met op de persoon spelends23man schreef:Zoals gewoonlijk blijf je weer vaag..... Ik kan ook wel van alles roepen waar ik mee bezig ben. Rugnummers graag......
DSP Processors / Crossovers
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DSP Processors / Crossovers
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: DSP Processors / Crossovers
Mannen, jullie kunnen allemaal bijdragen met jullie eigen visie, kennis en kunde. Een bepaald merk onderuithalen of verdedigen schieten we niet veel mee op. Gerhard hoeft niet met mini dsp te werken en anderen mogen wat vinden van de bedrijfsfilosofie van Hypex. Bruno is leuk bezig en komt met een compacte speaker (welke gruwelijk duur is) i.p.v. een mega show off speaker systeem. Dat kan ik waarderen. Maar ook Linkwitz stond open voor feedback van Jeroen_D en niemand met kennis van zaken hoeft zich te verdedigen door naar een eigen topic te verwijzen. Bart heeft van z'n hobby z'n werk kunnen maken, cool! Die weet waar hij het over heeft. Gerhard zit ook al tig jaar in de materie. Mooi, beide hebben hier veel te brengen!
En dat hoeft niet allemaal uit de doeken gedaan te worden met praktijkvoorbeelden op ZBA. En ongevraagd hoeft wat mij betreft ook niet steeds alle kennis en kunde tentoongespreid te worden, maar dat is mijn persoonlijke verwondering. In mijn recente topic met 18" sub blijkt het al moeilijk genoeg tot effectieve vraag & antwoorden te komen
Everybody Appie?
En wie waar mee bezig is? Niemand starte afgelopen tijd zo veel projecten als SanderSassen, dus die weet het meeste
Onee, zo 'meet' je dat niet
Trusten!
En dat hoeft niet allemaal uit de doeken gedaan te worden met praktijkvoorbeelden op ZBA. En ongevraagd hoeft wat mij betreft ook niet steeds alle kennis en kunde tentoongespreid te worden, maar dat is mijn persoonlijke verwondering. In mijn recente topic met 18" sub blijkt het al moeilijk genoeg tot effectieve vraag & antwoorden te komen
Everybody Appie?
En wie waar mee bezig is? Niemand starte afgelopen tijd zo veel projecten als SanderSassen, dus die weet het meeste
Trusten!
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DSP Processors / Crossovers
Nou, daar denk ik toch heel anders over......Leeuwarden schreef:En bovendien is passief the way to go...
Co, altijd actief.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: DSP Processors / Crossovers
Wat? Co? Leef je nog?cve schreef:Nou, daar denk ik toch heel anders over......Leeuwarden schreef:En bovendien is passief the way to go...
Co, altijd actief.
Re: DSP Processors / Crossovers
Waarschijnlijk leef ik nog wel.
En zowaar bouw ik ook nog. Zojuist is eindelijk de ncore tot leven gewekt. Ik moet zeggen dat die toch echt beter is dan de ucd400. Nog een deftig frontje erop, afleveren en dan eindelijk tijd voor een nieuw project. En de dlcp moet daar een rol in gaan spelen.
Co, vergaat niet.
Co, vergaat niet.
Re: DSP Processors / Crossovers
Komt eraan, even geduld. Morgen heb ik alle tijd. Of bedoel je een foto van mijzelf? Nee toch?SSassen schreef:Welkom terug Co! Fototje?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: DSP Processors / Crossovers
Doe maar niet, dan moet je weer wekenlang de vrouwelijke forumleden van je af slaan ..cve schreef:Of bedoel je een foto van mijzelf? Nee toch?
Sander - die van de ChoCOmel
Re: DSP Processors / Crossovers
In het lijstje van digitale crossovers in deze gehele topic mis ik het volgende product:
dbx DriveRack PA2
https://dbxpro.com/en-US/products/driverack-pa2
Kan gebruikt worden als een Stereo 3-weg crossover, ideaal voor TriAmping
Van wat ik in de reviews heb gezien is het een gebruiksvriendelijke device omdat de instellingen via een app (mobiel/tablet) in te stellen zijn, draadloos. Gemak dient de mens. Instellen kan ook bedraad via de computer of op het apparaat zelf.
https://dbxpro.com/en-US/products/drive ... ifications
Kijkend naar de specs, wat vinden jullie hiervan?
Zijn er nog meer *nieuwe* crossovers bedoeld voor stereo 3 weg?
dbx DriveRack PA2
https://dbxpro.com/en-US/products/driverack-pa2
Kan gebruikt worden als een Stereo 3-weg crossover, ideaal voor TriAmping
Van wat ik in de reviews heb gezien is het een gebruiksvriendelijke device omdat de instellingen via een app (mobiel/tablet) in te stellen zijn, draadloos. Gemak dient de mens. Instellen kan ook bedraad via de computer of op het apparaat zelf.
https://dbxpro.com/en-US/products/drive ... ifications
Kijkend naar de specs, wat vinden jullie hiervan?
Zijn er nog meer *nieuwe* crossovers bedoeld voor stereo 3 weg?
Re: DSP Processors / Crossovers
Vraagje tussendoor?
Ik heb het voornemen om mijn Mordaunt Short Performance 6 LE speakers actief te maken dmv de Hypex Fusion plate amp's en vraag mij af of de FA253 zwaar genoeg is om de 2x 6,5 inch woofers per speaker aan te sturen, of is de FA503 in dit geval de betere keuze?
Ik heb het voornemen om mijn Mordaunt Short Performance 6 LE speakers actief te maken dmv de Hypex Fusion plate amp's en vraag mij af of de FA253 zwaar genoeg is om de 2x 6,5 inch woofers per speaker aan te sturen, of is de FA503 in dit geval de betere keuze?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DSP Processors / Crossovers
De 253 is zwaar zat. Zo te zien in de spec's zijn de woofjes 8 ohm die parallel staan.
Re: DSP Processors / Crossovers
Ik had dat vermoeden ook maar dacht stel de vraag toch maar voor de zekerheid
Zag ook dat de Umik geen optie is, wat werkt wel en met welke microfoon?
Zag ook dat de Umik geen optie is, wat werkt wel en met welke microfoon?
ds23man schreef:De 253 is zwaar zat. Zo te zien in de spec's zijn de woofjes 8 ohm die parallel staan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DSP Processors / Crossovers
Ligt er een beetje aan hoe hard je draait, maar een 123 zou ook nog kunnen.
Microfoon? Dayton EMM 6. Geluidskaart ? Iets simpels van Behringer.
Microfoon? Dayton EMM 6. Geluidskaart ? Iets simpels van Behringer.
Re: DSP Processors / Crossovers
Haha, dan valt de 123 iig af
Behringer UMC22 kwam ik ergens tegen in een post van jou op diyaudio.
Neem aan dat het raadzaam is om een mooie 10uF Cap tussen de tweeter te zetten?
Bedankt iig zover voor de tips
Behringer UMC22 kwam ik ergens tegen in een post van jou op diyaudio.
Neem aan dat het raadzaam is om een mooie 10uF Cap tussen de tweeter te zetten?
Bedankt iig zover voor de tips
ds23man schreef:Ligt er een beetje aan hoe hard je draait, maar een 123 zou ook nog kunnen.
Microfoon? Dayton EMM 6. Geluidskaart ? Iets simpels van Behringer.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DSP Processors / Crossovers
Wat betreft die C voor de tweeter. Tot nu toe heb ik nog geen enkel geval gezien waarbij een tweet opgeblazen is met de Fusion.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: DSP Processors / Crossovers
In z'n algemeen heb ik nog nooit een tweeter of hoog driver kapot zien gaan zonder C.ds23man schreef:Wat betreft die C voor de tweeter. Tot nu toe heb ik nog geen enkel geval gezien waarbij een tweet opgeblazen is met de Fusion.
