ray5150 schreef:En die dinges van Groundsound dan ?
http://www.groundsound.com/dcn28.php
DSP Processors / Crossovers
Moderator: Beheerdersteam
Re: DSP Processors / Crossovers
Ahum...
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: DSP Processors / Crossovers
Ach een kleine 4k kost die.ray5150 schreef:Ahum...ray5150 schreef:En die dinges van Groundsound dan ?
http://www.groundsound.com/dcn28.php
Re: DSP Processors / Crossovers
Als Hypex een DLCP in een kassie moet proppen en optuigen kom je ook aardig in de buurt van die prijs.
Een IPhone kost in onderdelen ook maar 1/10 van de prijs waarvoor hij in de winkel ligt...
Een IPhone kost in onderdelen ook maar 1/10 van de prijs waarvoor hij in de winkel ligt...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DSP Processors / Crossovers
Vraag me trouwens af hoe lang Groundsound nog bestaat:
http://www.groundsound.com/items.php
Maar dat is ook niet vreemd met die prijzen.
http://www.groundsound.com/items.php
Maar dat is ook niet vreemd met die prijzen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DSP Processors / Crossovers
Om even op de vraag terug te komen: Nee.kuiperik schreef:Wowwww, mijn voorstel om een minidsp als test te gebruiken maakt nogal wat los.Voor het geld wat het kost en de mogelijkheden die het biedt leek het mij best een leuke test. Misschien niet de allerhoogste kwaliteit maar wel voldoende bruikbaar om wat filters te testen, deze vernieuwde HD versie heeft zelfs ondersteuning voor FIR filtering.
De reden van mijn vraag is dat ik best geloof dat de dlcp een goede kwalitatief product is, echter me afvraag of er inmiddels ook kant en klare producten zijn die een vergelijkbare kwaliteit leveren. Het gaat puur om filtering van een analoog ingangsignaal vanuit de voorversterker, digitale ingangen of volumeregeling is niet direct noodzakelijk. De dlcp is nu bijna een 5 jaar op de markt, je zou verwachten dat er inmiddels ook andere processoren beschikbaar zijn die hetzelfde kunnen, mogelijk op de professionele markt?
En wat er op de pro markt beschikbaar is, is puur toegesneden op PA systemen en niet (erg) geschikt voor home use ( denk aan interface levels). Verder zijn die dingen vaak ook nog eens voorzien van ventilatoren.
Re: DSP Processors / Crossovers
Arbeid, Gerhard, of ze moeten in Denemarken kabouters hebben die dat voor ze doen....ds23man schreef:Meer dan 3000 euri voor een kastje RaY![]()
![]()
Re: DSP Processors / Crossovers
Zoiets inbouwen in een kastje, zeker op een mooie manier, is best nog wel ff een klusje idd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DSP Processors / Crossovers
Ding zit gewoon in een modushop kastje, achter en voorkant al gefreest.
Re: DSP Processors / Crossovers
Ik heb me laten vertellen dat de Neutriks wat duurder zijn geworden, de laatste tijd...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: DSP Processors / Crossovers
Wat ik niet begrijp is dat zo'n bedrijf als MiniDSP wel een immer groeiend programma aan producten op de markt zet, maar niet gewoon investeert in één of twee modellen die vanaf de basis correct zijn opgebouwd en die modulair zijn uit te breiden. Daarmee bedien je 99% van je consumenten met één op dezelfde leest geschoeid concept en niet door tig verschillende producten op de markt te zetten die het allemaal net niet zijn.
Maar goed, da's Chinese logica, kennelijk steekt men liever tijd en geld in het bedenken van weer een product dat tekort schiet, dan dat men zaken fundamenteel goed oppakt en nadenkt over de evolutie van een product en dit dus ook future-proof ontwerpt.
Maar goed, da's Chinese logica, kennelijk steekt men liever tijd en geld in het bedenken van weer een product dat tekort schiet, dan dat men zaken fundamenteel goed oppakt en nadenkt over de evolutie van een product en dit dus ook future-proof ontwerpt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DSP Processors / Crossovers
En dat je goede ondersteunende software hebt en niet via omwegen (REW) je systeem kan configureren. Dat je ook nog eens moet betalen voor die plugins is helemaal hopeloos. Het is alsof je een auto koopt zonder contactsleutel.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: DSP Processors / Crossovers
Vraagje over de DLCP: hoe goed gaan REW en HypexFilterDesigner samen? Ik heb nl. een mooie resultaten met REW gehoord en wil graag die tool gebruiken om in HFD correcties te doen.
- Juoigâ
- ZA-sponsor: Juoigâ
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DSP Processors / Crossovers
Configuratie doe je met plugins daar heb je geen REW voor nodig.ds23man schreef:En dat je goede ondersteunende software hebt en niet via omwegen (REW) je systeem kan configureren. Dat je ook nog eens moet betalen voor die plugins is helemaal hopeloos..
En voor de plugins daar betaal je niet extra voor, dat zit gewoon bij de prijs inbegrepen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DSP Processors / Crossovers
Daar bedoel ik mee dat je simulaties via een extern programma moet doen. Maar waarom kosten die plugins 10 dollar op hun webstee? Dan wek je de indruk dat je die erbij moet kopen.Juoigâ schreef:Configuratie doe je met plugins daar heb je geen REW voor nodig.ds23man schreef:En dat je goede ondersteunende software hebt en niet via omwegen (REW) je systeem kan configureren. Dat je ook nog eens moet betalen voor die plugins is helemaal hopeloos..
En voor de plugins daar betaal je niet extra voor, dat zit gewoon bij de prijs inbegrepen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DSP Processors / Crossovers
Hans Nootdorp schreef:Vraagje over de DLCP: hoe goed gaan REW en HypexFilterDesigner samen? Ik heb nl. een mooie resultaten met REW gehoord en wil graag die tool gebruiken om in HFD correcties te doen.
En nee, HFD doet geen automatische correcties! Waarom niet? Omdat een computer geen onderscheid kan maken tussen zinnige en onzinnige correcties.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DSP Processors / Crossovers
Met REW heb je dan wel de mogelijkheid om "automatisch" te corrigeren, maar het staat je gewoon vrij om dit niet te doen en naar eigen inzicht op basis van de metingen.
En wat is er tegen om voor speciale taken een ander stuk software te gebruiken? Gewoon gereedschap dat bedoeld is voor een specifiek doel: 1 stuk voorzagen meten, een ander voor lijmen instellen van de dsp?
En wat is er tegen om voor speciale taken een ander stuk software te gebruiken? Gewoon gereedschap dat bedoeld is voor een specifiek doel: 1 stuk voor
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DSP Processors / Crossovers
als je niet weet wat je doet wel 
(sorry, deze inkopper kon ik niet laten)
maar wat een BS weer, als je meet met fatsoenlijke meetsoftware, of dat nou Arta is , of REW, of whatever, en je kan dat interpreteren, dan kan je dat prima als basis gebruiken om je dsp mee in te stellen, dat hoeft echt niet in het zelfde pakket te zitten als de interface met de dsp. en met één Alt-Tab zit je in een andere applicatie, dus echt omslachtig is t niet te nemen
(sorry, deze inkopper kon ik niet laten)
maar wat een BS weer, als je meet met fatsoenlijke meetsoftware, of dat nou Arta is , of REW, of whatever, en je kan dat interpreteren, dan kan je dat prima als basis gebruiken om je dsp mee in te stellen, dat hoeft echt niet in het zelfde pakket te zitten als de interface met de dsp. en met één Alt-Tab zit je in een andere applicatie, dus echt omslachtig is t niet te nemen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DSP Processors / Crossovers
Je vergeet de offset van je drivers HJ, die heb je echt nodig in je simulatie.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DSP Processors / Crossovers
En daar het dus fout mee als je met externe programma's metingen doet. HFD doet dat gewoon zelf op een zeer betrouwbare manier.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: DSP Processors / Crossovers
Het argument "betrouwbaar" is hier natuurlijk enkel gebaseerd op subjectieve gevoelens.
Er is absoluut geen denkbare logische reden waarom externe/3rd party software niet betrouwbaar zou kunnen zijn.
Ook die zogenaamde "offset" is kinderspel.
Tenzij ze het qua programmering en formules verknoeien. Maar goed dan moet je wel helemaal terug naar kleuter niveau.
Ik ben het met Henkjan eens, er zijn genoeg redenen om voor andere software te gaan.
Zeker meer omdat de Hypex software buitengewoon beperkt is (naar mijn mening zelfs niet compleet genoeg om echt serieus te werk te gaan).
Het enige wat eigenlijk nog mist op de markt is een programma waarbij degelijk simulaties, offline metingen, actieve en passieve filters kunt combineren.
Hier en daar zijn er wel wat programma's (LSPCad, duur of VituixCad, gare interface), maar die werken naar mijn mening nog niet echt heel handig.
Er is absoluut geen denkbare logische reden waarom externe/3rd party software niet betrouwbaar zou kunnen zijn.
Ook die zogenaamde "offset" is kinderspel.
Tenzij ze het qua programmering en formules verknoeien. Maar goed dan moet je wel helemaal terug naar kleuter niveau.
Ik ben het met Henkjan eens, er zijn genoeg redenen om voor andere software te gaan.
Zeker meer omdat de Hypex software buitengewoon beperkt is (naar mijn mening zelfs niet compleet genoeg om echt serieus te werk te gaan).
Het enige wat eigenlijk nog mist op de markt is een programma waarbij degelijk simulaties, offline metingen, actieve en passieve filters kunt combineren.
Hier en daar zijn er wel wat programma's (LSPCad, duur of VituixCad, gare interface), maar die werken naar mijn mening nog niet echt heel handig.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: DSP Processors / Crossovers
Mij hoofdreden om ook REW te gebruiken is dat daarmee (naar ik begrepen heb) de metingen op meerdere luisterposities kan middelen (waarmee ik mijn roomakoestiek karakteriseer). Het resultaat kan ik dan inlezen in HypexFilterDesigner en de nodige/gewenste correctiefilters instellen. Volgens mij kan HFD niet zulke middeling doen. Of toch wel?
En REW is bruikbaar om biquads te bepalen die nodig zijn om bulten/dalen in FR recht te trekken. Die hoef je niet allemaal precies zo over te nemen, maar geeft je wel een goed vertrekpunt. Voor zover ik heb gezien (spelend met HFD) is het in de HFD altijd "handwerk". Daar is op zich niets mis mee, maar wat "hulp" van REW is wel fijn.
En REW is bruikbaar om biquads te bepalen die nodig zijn om bulten/dalen in FR recht te trekken. Die hoef je niet allemaal precies zo over te nemen, maar geeft je wel een goed vertrekpunt. Voor zover ik heb gezien (spelend met HFD) is het in de HFD altijd "handwerk". Daar is op zich niets mis mee, maar wat "hulp" van REW is wel fijn.
