club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door hannesie »

Als we dan nog voldoende ruimte hebben kunnen we die Rolls wel ombouwen naar een hybride of volledig elektrisch, en die DAC kan ook zo een ander moduul voor gemaakt worden, zoals pas dan ook de I²S module en de komst van de RJ45 netwerk tool.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Pjotr »

Punt is meer dat dit soort elektronica erg snel beschimmelt. En dat gaat ook steeds sneller. Dat kun je van een Rolls niet zeggen, ook niet van een hedendaagse. Die is over 100 jaar nog zijn geld waard. Zo'n DAC is over een 20 jaar hooguit een curiositeit.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door ds23man »

Inderdaad, dan hebben we technieken waarbij de muziek met een zender rechtstreeks de gehoorzenuw ingeschoten wordt. :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Inderdaad, dan hebben we technieken waarbij de muziek met een zender rechtstreeks de gehoorzenuw ingeschoten wordt. :lol:
Met of zonder reclame is dan nog de keuze hooguit, en geen reclame is steenduur, vandaar streaming audio op mijn oren, en geen signalen van buitenaf.

En dan wil ik een DAC met 4 wielen, blijft tie geld waard. :yeah: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door ds23man »

Hoezo? Tegen die tijd worden we opgebeamd........

Beam me up Scotty!
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Leobus »

Pjotr schreef:
Punt is meer dat dit soort elektronica erg snel beschimmelt. En dat gaat ook steeds sneller. Dat kun je van een Rolls niet zeggen, ook niet van een hedendaagse. Die is over 100 jaar nog zijn geld waard. Zo'n DAC is over een 20 jaar hooguit een curiositeit.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat dit setje straks ergens voor 1/50 van de prijs te koop is. Graag sneller dan 20 jaar, want anders heb ik er niks aan. Zodra de prijs op genoemd niveau ligt, ben ik de eerste die een set koopt.
Deze set klonk FENOMENAAL GOED. Zoiets heb ik nog nooit eerder gehoord. En nergens een "te" te bespeuren. Gewoon je ogen dicht en genieten.

Groet,

Leobus
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Aaad »

ds23man schreef:
Inderdaad, dan hebben we technieken waarbij de muziek met een zender rechtstreeks de gehoorzenuw ingeschoten wordt. :lol:
Alle goeie muziek is al gemaakt, misschien luistert er niemand meer tegen die tijd. :lol:
Gaan ze die techniek voor dubieuze zaken gebruiken, mind fucking ofzo.
Aad
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door richard »

Pjotr schreef:
Het verschil met een RR is dan wel dat in een RR (bijna) alles een rationele functie heeft en er daar naar ook een reëel prijskaartje aan hangt.
The Spirit of Ecstacy staat er anders ook alleen maar voor de mooi op. Rolls Royce heeft een historie van kwaliteit, een "heritage" zoals ze dat in Engeland zeggen. Maar het is tegenwoordig eigenlijk verworden tot een veredelde BMW.
Leobus schreef:
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat dit setje straks ergens voor 1/50 van de prijs te koop is. Graag sneller dan 20 jaar, want anders heb ik er niks aan. Zodra de prijs op genoemd niveau ligt, ben ik de eerste die een set koopt.
Met een dergelijke prijsstelling zal het vast niet storm lopen; misschien een olieprins of een voetballer met te veel geld en toevallig een goed paar oren.
Waarschijnlijk is het na twintig jaar totaal onbekend en ondergesneeuwd onder al die andere fantastische apparaten met exorbitante prijsstelling die in de toekomst nog zullen volgen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Kappa7 »

Leobus schreef:
Pjotr schreef:
Punt is meer dat dit soort elektronica erg snel beschimmelt. En dat gaat ook steeds sneller. Dat kun je van een Rolls niet zeggen, ook niet van een hedendaagse. Die is over 100 jaar nog zijn geld waard. Zo'n DAC is over een 20 jaar hooguit een curiositeit.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat dit setje straks ergens voor 1/50 van de prijs te koop is. Graag sneller dan 20 jaar, want anders heb ik er niks aan. Zodra de prijs op genoemd niveau ligt, ben ik de eerste die een set koopt.
Deze set klonk FENOMENAAL GOED. Zoiets heb ik nog nooit eerder gehoord. En nergens een "te" te bespeuren. Gewoon je ogen dicht en genieten.

Groet,

Leobus
Of ik het ook werkelijk zal kopen als de prijs op 1/50e ligt denk ik niet.
Maar de weergave was echt heel erg goed.
Ook hier valt me op dat mensen die het niet gehoord hebben alleen maar over de prijs kunnen praten terwijl de mensen die er bij waren het voornamelijk over de muziek en de weergave hadden.
Natuurlijk is dergelijk speelgoed voor een groot deel van de wereld bevolking onbereikbaar maar dat zijn wel meer dingen in het leven.
Maar het is wel erg leuk om dergelijke apparatuur eens goed te beluisteren. Iets wat normaal onbereikbaar is maar wel goed voor het zetten van je referenties.
Want dat het een hoge weergave kwaliteit had was wel erg duidelijk.
Ik heb dan ook genoten van de avond en hoop dat er nog velen zullen volgen die het zelfde niveau halen.
Al zat dat laatste erg moeilijk worden.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Barry2001 »

Het is natuulijk wel gaaf dat er blijkbaar met veul geld tegenaan gooien toch ook iets erg goeds neer te zetten is. Ik bedoel, hoe vaak zit je niet bij zoiets als de X-Fi, luister je naar een set te koop voor een bedrag dat je normaal voor een woonhuis neertelt en denk je, mwaoh, dat heb ik thuis beter voor elkaar. Zonder tikkende volume regelaar, dat dan wel :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Kappa7 »

Ach die tikkende volume regelaar heb ik hier thuis ook. Voelde wel vertrouwd.
Speciaal voor jou zal ik hem mee nemen naar de luisterdag.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Barry2001 »

:mrgreen:
Plaats reactie