nieuwe multimeter aanschaffen
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Veel plezier ermee Thomas! Ook deze kan vast naar de eeuwige jachtvelden, dus bezint voor ge .....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
begint met onafgebroken bouten op dat ding.Barry2001 schreef:Ook deze kan vast naar de eeuwige jachtvelden, dus bezint voor ge .....
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Alles kan kapot, een Fluke zal ook wel geen probleem zijnBarry2001 schreef:Veel plezier ermee Thomas! Ook deze kan vast naar de eeuwige jachtvelden, dus bezint voor ge .....
Maargoed, gaan we veel plezier aan beleven
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Gefeliciteerd er mee, ga je vast veel plezier aan hebben
Party pooper, hebben we het toch al uitgebreid over gehad...Barry2001 schreef:Veel plezier ermee Thomas! Ook deze kan vast naar de eeuwige jachtvelden, dus bezint voor ge .....
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Klopt. Een meter naar Walhalla sturen is niet merkgebondenThomox schreef:Alles kan kapot, een Fluke zal ook wel geen probleem zijnBarry2001 schreef:Veel plezier ermee Thomas! Ook deze kan vast naar de eeuwige jachtvelden, dus bezint voor ge .....![]()
Maargoed, gaan we veel plezier aan beleven
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Ik vind het altijd fijner als de mensen die er mee werken ongeschonden blijven...
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Ietwat uitgebreidere meter vandaag binnen: Bryman BM869
Dit is echt een zeer uitgebreide meter van net iets over de €200. De meesten zullen het niet nodig hebben. Zeer degelijk ding, UL listed. Groter dan ik eigenlijk verwacht had en met 650 gram ook nog wel behoorlijk zwaar. Hij is ter vervanging van mijn inmiddels 25 jaar oude Dynatek. Die is inmiddels zo vaak gevallen dat de dsiplay bevestiging al 3x gelijmd is en nu wek erg brak is. Grappig, die Dynatek was destijds net iets over de FL200, vergelijkbaar dus met de Bryman. Maar die Bryman is toch wel een stuk robuuster en uitgebreider.
Die Bryman is nog groter dan de toen toch al forse Dynatek 6070
Dit is echt een zeer uitgebreide meter van net iets over de €200. De meesten zullen het niet nodig hebben. Zeer degelijk ding, UL listed. Groter dan ik eigenlijk verwacht had en met 650 gram ook nog wel behoorlijk zwaar. Hij is ter vervanging van mijn inmiddels 25 jaar oude Dynatek. Die is inmiddels zo vaak gevallen dat de dsiplay bevestiging al 3x gelijmd is en nu wek erg brak is. Grappig, die Dynatek was destijds net iets over de FL200, vergelijkbaar dus met de Bryman. Maar die Bryman is toch wel een stuk robuuster en uitgebreider.
Die Bryman is nog groter dan de toen toch al forse Dynatek 6070
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Niet mee bekend, ziet er wel goed uit. Dat stukje waar pc-com op staat, kan dat open scharnieren?
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Kende het als merk wel, maar tot nu toe geen ervaring mee. Het is een van de weinigen "no names" met CAT-IV/III classificatie die ook UL-listed is. Het is dus geen fake classificatie zoals bij de meeste no-names. Valt niet tegen nu ik hem in mijn handen heb. Voelt een stuk robuuster aan dan een vergelijkbare UNI-T die ik in mijn handen heb gehad,
Nee, dat is geen klepje voor de PC interface. Die interface is een optisch geïsoleerde USB inteface die je net als bij de Agilents er achterop schuift. Die heb ik er wel bij maar moet je apart kopen. Was ook een van de redenen om voor deze te gaan: Hij kan 2 temperatuur sensors tegelijk loggen. Doormeet piepertje is ook duidelijk en direct/snel! Ook al latcht het niet zoals bij een Fluke. Die functie is bij het meeste andere Chinese spul veel te langzaam om bruikbaar te zijn.
Nee, dat is geen klepje voor de PC interface. Die interface is een optisch geïsoleerde USB inteface die je net als bij de Agilents er achterop schuift. Die heb ik er wel bij maar moet je apart kopen. Was ook een van de redenen om voor deze te gaan: Hij kan 2 temperatuur sensors tegelijk loggen. Doormeet piepertje is ook duidelijk en direct/snel! Ook al latcht het niet zoals bij een Fluke. Die functie is bij het meeste andere Chinese spul veel te langzaam om bruikbaar te zijn.
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 20 dec 2016, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
hoe kan je dat controleren dat het geen fake classificatie is?Pjotr schreef:..... CAT-IV/III classificatie die ook UL-listed is. Het is dus geen fake classificatie zoals bij de meeste no-names. ...
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
UL listed is traceerbaar onafhankelijk getest dat het aan de opgegeven veiligheid specs voldoet. UL is een een beetje de Amerikaanse variant van wat vroeger de KEMA was en nu eigenlijk vervangen is door CE. Niet helemaal vergelijkbaar, die Amerikanen handhaven veel strenger.Henkjan schreef:hoe kan je dat controleren dat het geen fake classificatie is?Pjotr schreef:..... CAT-IV/III classificatie die ook UL-listed is. Het is dus geen fake classificatie zoals bij de meeste no-names. ...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
en hoe kan je dat in de praktijk nagaan? staan registratie/certificaat nummers op een site?Pjotr schreef:UL listed is traceerbaar onafhankelijk getest dat het aan de opgegeven veiligheid specs voldoet. UL is een een beetje de Amerikaanse variant van wat vroeger de KEMA was en nu eigenlijk vervangen is door CE. Niet helemaal vergelijkbaar, die Amerikanen handhaven veel strenger.Henkjan schreef:hoe kan je dat controleren dat het geen fake classificatie is?Pjotr schreef:..... CAT-IV/III classificatie die ook UL-listed is. Het is dus geen fake classificatie zoals bij de meeste no-names. ...
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Yep bij UL. Vanwaar dit fanatisme? Heb je plannen in die richting?
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
HJ zit in de industrie hoek, iets vergelijkbaars kost bij Fluke 3x zo veel...
Mooi ding
Mooi ding
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Mooi om dat te horen - toen ik een nieuwe meter voor het werk nodig had, heb ik deze ook overwogen maar las dat mensen hem wat groot vonden. Daarom toch voor de Brymen 257S gekozen. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Hij lijkt er qua vorm veel op maar is een flink stuk compacter. Ik heb er erg veel plezier van. Inderdaad heel degelijk en prettig in het gebruik. De veiligheid speelde ook mee, want ik meet nog wel eens in installaties waar 3x400V in aanwezig is. Daar wil ik niet met een metertje van de Action in prikken.Pjotr schreef:Ietwat uitgebreidere meter vandaag binnen: Bryman BM869
Groter dan ik eigenlijk verwacht had en met 650 gram ook nog wel behoorlijk zwaar.
@HJ:
Als je wilt kun je Brymen opzoeken in de UL database op http://www.ul.com/database . Vul het UL file nummer van Brymen in: E204990. Dan Search klikken om de UL goedgekeurde modellen van Brymen vinden.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
gewoon aangeboren nieuwsgierigheid, ik heb 2 multimeters die nog voldoen (een Conrad, en een antieke Fluke)Pjotr schreef:Yep bij UL. Vanwaar dit fanatisme? Heb je plannen in die richting?
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Ik prik sowieso liever alleen 2 polige meetapparatuur in de 400V of de 690V hoor...als je een keer hem op de verkeerde stand hebt staan...AntonZ schreef:Inderdaad heel degelijk en prettig in het gebruik. De veiligheid speelde ook mee, want ik meet nog wel eens in installaties waar 3x400V in aanwezig is. Daar wil ik niet met een metertje van de Action in prikken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Bij netspanning pak ik liever mijn oude Duspol:
Erfstukje, is van mijn opa geweest ( installateur).
Erfstukje, is van mijn opa geweest ( installateur).
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Ik moet zeggen dat ik met metingen aan groepenkasten en huisinstallaties een Duspol en aanverwanten veel praktischer heb gevonden dan een multimeter. met de laatste kom je vrijwel altijd een hand te kort om veilig en netjes te kunnen werken....
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Goed gezien Anton. Die BM869s is eigenlijk te lomp voor de servicekoffer en die uitgebreide functionaliteit en hoge resolutie heb je op locatie niet nodig. Aan die BM257s heb je praktisch gezien in de meeste gevallen veel meer en dat voor ca. de helft van de prijs van de 869. Weegt ook de helftAntonZ schreef:Mooi om dat te horen - toen ik een nieuwe meter voor het werk nodig had, heb ik deze ook overwogen maar las dat mensen hem wat groot vonden. Daarom toch voor de Brymen 257S gekozen. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Hij lijkt er qua vorm veel op maar is een flink stuk compacter. Ik heb er erg veel plezier van. Inderdaad heel degelijk en prettig in het gebruik. De veiligheid speelde ook mee, want ik meet nog wel eens in installaties waar 3x400V in aanwezig is. Daar wil ik niet met een metertje van de Action in prikken.Pjotr schreef:Ietwat uitgebreidere meter vandaag binnen: Bryman BM869
Groter dan ik eigenlijk verwacht had en met 650 gram ook nog wel behoorlijk zwaar.
Voor high energy circuits zoals CAT-III en CAT-IV heb je niets aan een multimeter met stroombereik. Voor dat gebruik zit het er dan ook heel vaak niet op. Daar gebruik je dan een aparte stroomtang en ga je nooit zitten klooien om een circuit open te breken om er dan met wat meetsnoeren er een A-meter tussen te hangenShadow schreef:Ik prik sowieso liever alleen 2 polige meetapparatuur in de 400V of de 690V hoor...als je een keer hem op de verkeerde stand hebt staan...AntonZ schreef:Inderdaad heel degelijk en prettig in het gebruik. De veiligheid speelde ook mee, want ik meet nog wel eens in installaties waar 3x400V in aanwezig is. Daar wil ik niet met een metertje van de Action in prikken.
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Gisteravond nog even een testje gedaan v.w.b. de AC bandbreedte: Tot 300 kHz met een pure sinus geeft ie binnen 0,2% goed aan. Dat is beter dan de gespecificeerde 100 kHz. Dus ook voor audiometingen prima te gebruiken.
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Ja de mijne is gesneuveld een Fluke 83Thomox schreef:Alles kan kapot, een Fluke zal ook wel geen probleem zijnBarry2001 schreef:Veel plezier ermee Thomas! Ook deze kan vast naar de eeuwige jachtvelden, dus bezint voor ge .....![]()
Maargoed, gaan we veel plezier aan beleven
Van de tafel gevallen , ik reed Mn stoel naar achter KLAP
En er was een meetsnoer achter Mn leuning blijven hangen
Vraag mij niet hoe je dat voor elkaar krijg, ik kan dat.
Het display houder is een kunststof plaat die onder de print zit en heeft 4 zielige lipjes
Indertijd 1991 HEEL veel geld betaald ,
Als ik die kunstofplaat kan kopen welke onder de print zit kan ik hem waarschijnlijk repareren.
iemand die dat heeft liggen en of ervaring welke hij wilt delen met die display houder vervangen repareren
Ik hoor het graag
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
http://schneiderelectronicsrepair.nl/
Vraag eens of hij nog iets heeft liggen, anders even een oproepje in : https://www.circuitsonline.net/aanbod/3/meten
Of eens vragen bij Joram (Shadow) niemand op het forum heeft zoveel Fluke spullen als hij...
Vraag eens of hij nog iets heeft liggen, anders even een oproepje in : https://www.circuitsonline.net/aanbod/3/meten
Of eens vragen bij Joram (Shadow) niemand op het forum heeft zoveel Fluke spullen als hij...
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Sneijderrepairservice kan me niet helpen
Fluke heeft geen onderdelen meer
En ondanks Mn levenslange garantie krijg ik geen nieuwe
maar niet heus
Wel uitleg wat Lifetime warranty in houd
Joram is nog aan het zoeken.
Op Circuits online nog niet ingelogd , lukt niet
Zal wel een nieuwe tweedehands worden
Fluke heeft geen onderdelen meer
En ondanks Mn levenslange garantie krijg ik geen nieuwe
Wel uitleg wat Lifetime warranty in houd
Joram is nog aan het zoeken.
Op Circuits online nog niet ingelogd , lukt niet
Zal wel een nieuwe tweedehands worden
