Mijn Orfeo
Moderator: Beheerdersteam
Mijn Orfeo
In dit topic wat impressies van de bouw van een set Orfeo luidsprekers naar ontwerp van Tony Gee link.
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een vloerstaander van topkwaliteit. Ik heb tijdens luisterdagen diverse keren de Orfeo van Tony beluisterd en was altijd onder de indruk. Omdat ik niet de kennis en middelen heb om zelf een luidspreker te ontwerpen, laat staan van dit niveau, heb ik besloten dat dit 'm moest worden.
Toen Dre mij benaderde voor het solderen van een zestal ZBA CA's bedacht ik mij dat hij met zijn ervaring en kunde wellicht dan mijn kasten kon bouwen. En zo geschiedde...
De Orfeo kit met drivers, filters en aansluitmateriaal heb ik opgehaald bij Tony, een heel sympathieke vent die uitgebreid allerlei tips en trucs heeft verteld.
Hier wat alvast plaatjes die Dre heeft gestuurd tijdens het bouwen.
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een vloerstaander van topkwaliteit. Ik heb tijdens luisterdagen diverse keren de Orfeo van Tony beluisterd en was altijd onder de indruk. Omdat ik niet de kennis en middelen heb om zelf een luidspreker te ontwerpen, laat staan van dit niveau, heb ik besloten dat dit 'm moest worden.
Toen Dre mij benaderde voor het solderen van een zestal ZBA CA's bedacht ik mij dat hij met zijn ervaring en kunde wellicht dan mijn kasten kon bouwen. En zo geschiedde...
De Orfeo kit met drivers, filters en aansluitmateriaal heb ik opgehaald bij Tony, een heel sympathieke vent die uitgebreid allerlei tips en trucs heeft verteld.
Hier wat alvast plaatjes die Dre heeft gestuurd tijdens het bouwen.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Mijn Orfeo
Wat denk jij dan Gerhard, mayonaise is het niet
De speakers, keurig hoor! Waren die niet de afgelopen editie maar de keer daarvoor in Breda te horen?
De speakers, keurig hoor! Waren die niet de afgelopen editie maar de keer daarvoor in Breda te horen?
Re: Mijn Orfeo
Nope,dat zal ik nooit gebruiken.ray5150 schreef:Bruislijm...
Het is een 2k pu lijm.
Re: Mijn Orfeo
Ook goed !dre schreef:Nope,dat zal ik nooit gebruiken.ray5150 schreef:Bruislijm...
Het is een 2k pu lijm.
De kasten zien er erg degelijk uit, zullen ook wel flink wat wegen ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Mijn Orfeo
Ik herkende het al niet als bruislijm....dre schreef:Nope,dat zal ik nooit gebruiken.ray5150 schreef:Bruislijm...
Het is een 2k pu lijm.
Welke trouwens?
Re: Mijn Orfeo
Ziet er goed uit, ook leuk om te lezen dat jullie elkaar op deze manier vooruit helpen 
Re: Mijn Orfeo
Bison polyurethaanlijm.ds23man schreef:Ik herkende het al niet als bruislijm....dre schreef:Nope,dat zal ik nooit gebruiken.ray5150 schreef:Bruislijm...
Het is een 2k pu lijm.
Welke trouwens?
Re: Mijn Orfeo
Bruislijm is toch gewoon de 1K uitvoering? (En de bijhorende mogelijke lagere kwaliteit)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Mijn Orfeo
Deze?dre schreef:Bison polyurethaanlijm.ds23man schreef:Ik herkende het al niet als bruislijm....dre schreef:Nope,dat zal ik nooit gebruiken.
Het is een 2k pu lijm.
Welke trouwens?
http://www.bison.nl/nl/product.1160
Re: Mijn Orfeo
Wie appelen vaart...dre schreef:Volgens mij is dat ´m inderdaad.
Wij hebben namelijk 15kg verpakkingen.
Vakwerk Dre
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Mijn Orfeo
das prijzige plakds23man schreef:Deze?dre schreef:Bison polyurethaanlijm.ds23man schreef:Ik herkende het al niet als bruislijm....
Welke trouwens?
http://www.bison.nl/nl/product.1160
Re: Mijn Orfeo
Daar heb ik nooit mee gewerkt,maar de meeste ´kitten´ vind ik te dik.ds23man schreef:
Deze is vrij dun en gratis.
Die is trouwens flink aan de prijs zeg!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Mijn Orfeo
Wat is er mis met gewone witte houtlijm? Daar zweer ik bij hoor, bruislijm is meer voor mannen die zaken niet precies pas zagen
(runs and hides)
Re: Mijn Orfeo
Erg fijne speaker 
(ik heb de afronding van de hoeken hetzelfde gemaakt als Tony het heeft gedaan, mocht je de benodigde frezen hiervoor willen lenen, laat maar weten)
(ik heb de afronding van de hoeken hetzelfde gemaakt als Tony het heeft gedaan, mocht je de benodigde frezen hiervoor willen lenen, laat maar weten)
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Mijn Orfeo
@Knuisje: wordt vast erg mooie luidsprekers. Ik heb die Orfeo's van Tony ook een keer in Alphen gehoord en vond ze ook geweldig mooi. Echt super. Zijn qua klank vast alle moeite en € waard.
Re: Mijn Orfeo
Weet je misschien hoeveel graden die hoeken zijn?Motorfret schreef:Erg fijne speaker
(ik heb de afronding van de hoeken hetzelfde gemaakt als Tony het heeft gedaan, mocht je de benodigde frezen hiervoor willen lenen, laat maar weten)
Wordt inderdaad een hele mooie luidspreker Hans!
