Mijn Orfeo
Moderator: Beheerdersteam
Mijn Orfeo
In dit topic wat impressies van de bouw van een set Orfeo luidsprekers naar ontwerp van Tony Gee link.
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een vloerstaander van topkwaliteit. Ik heb tijdens luisterdagen diverse keren de Orfeo van Tony beluisterd en was altijd onder de indruk. Omdat ik niet de kennis en middelen heb om zelf een luidspreker te ontwerpen, laat staan van dit niveau, heb ik besloten dat dit 'm moest worden.
Toen Dre mij benaderde voor het solderen van een zestal ZBA CA's bedacht ik mij dat hij met zijn ervaring en kunde wellicht dan mijn kasten kon bouwen. En zo geschiedde...
De Orfeo kit met drivers, filters en aansluitmateriaal heb ik opgehaald bij Tony, een heel sympathieke vent die uitgebreid allerlei tips en trucs heeft verteld.
Hier wat alvast plaatjes die Dre heeft gestuurd tijdens het bouwen.
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een vloerstaander van topkwaliteit. Ik heb tijdens luisterdagen diverse keren de Orfeo van Tony beluisterd en was altijd onder de indruk. Omdat ik niet de kennis en middelen heb om zelf een luidspreker te ontwerpen, laat staan van dit niveau, heb ik besloten dat dit 'm moest worden.
Toen Dre mij benaderde voor het solderen van een zestal ZBA CA's bedacht ik mij dat hij met zijn ervaring en kunde wellicht dan mijn kasten kon bouwen. En zo geschiedde...
De Orfeo kit met drivers, filters en aansluitmateriaal heb ik opgehaald bij Tony, een heel sympathieke vent die uitgebreid allerlei tips en trucs heeft verteld.
Hier wat alvast plaatjes die Dre heeft gestuurd tijdens het bouwen.
- sander1238
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: Mijn Orfeo
Wat denk jij dan Gerhard, mayonaise is het niet
De speakers, keurig hoor! Waren die niet de afgelopen editie maar de keer daarvoor in Breda te horen?
De speakers, keurig hoor! Waren die niet de afgelopen editie maar de keer daarvoor in Breda te horen?
Nope,dat zal ik nooit gebruiken.ray5150 schreef:Bruislijm...
Het is een 2k pu lijm.
Ook goed !dre schreef:Nope,dat zal ik nooit gebruiken.ray5150 schreef:Bruislijm...
Het is een 2k pu lijm.
De kasten zien er erg degelijk uit, zullen ook wel flink wat wegen ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik herkende het al niet als bruislijm....dre schreef:Nope,dat zal ik nooit gebruiken.ray5150 schreef:Bruislijm...
Het is een 2k pu lijm.
Welke trouwens?
Ziet er goed uit, ook leuk om te lezen dat jullie elkaar op deze manier vooruit helpen 
Bison polyurethaanlijm.ds23man schreef:Ik herkende het al niet als bruislijm....dre schreef:Nope,dat zal ik nooit gebruiken.ray5150 schreef:Bruislijm...
Het is een 2k pu lijm.
Welke trouwens?
Bruislijm is toch gewoon de 1K uitvoering? (En de bijhorende mogelijke lagere kwaliteit)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Deze?dre schreef:Bison polyurethaanlijm.ds23man schreef:Ik herkende het al niet als bruislijm....dre schreef:Nope,dat zal ik nooit gebruiken.
Het is een 2k pu lijm.
Welke trouwens?
http://www.bison.nl/nl/product.1160
Wie appelen vaart...dre schreef:Volgens mij is dat ´m inderdaad.
Wij hebben namelijk 15kg verpakkingen.
Vakwerk Dre
- sander1238
das prijzige plakds23man schreef:Deze?dre schreef:Bison polyurethaanlijm.ds23man schreef:Ik herkende het al niet als bruislijm....
Welke trouwens?
http://www.bison.nl/nl/product.1160
Daar heb ik nooit mee gewerkt,maar de meeste ´kitten´ vind ik te dik.ds23man schreef:
Deze is vrij dun en gratis.
Die is trouwens flink aan de prijs zeg!
- SSassen
- Contacteer:
Wat is er mis met gewone witte houtlijm? Daar zweer ik bij hoor, bruislijm is meer voor mannen die zaken niet precies pas zagen
(runs and hides)
Erg fijne speaker 
(ik heb de afronding van de hoeken hetzelfde gemaakt als Tony het heeft gedaan, mocht je de benodigde frezen hiervoor willen lenen, laat maar weten)
(ik heb de afronding van de hoeken hetzelfde gemaakt als Tony het heeft gedaan, mocht je de benodigde frezen hiervoor willen lenen, laat maar weten)
- Hans Nootdorp
@Knuisje: wordt vast erg mooie luidsprekers. Ik heb die Orfeo's van Tony ook een keer in Alphen gehoord en vond ze ook geweldig mooi. Echt super. Zijn qua klank vast alle moeite en € waard.
Weet je misschien hoeveel graden die hoeken zijn?Motorfret schreef:Erg fijne speaker
Wordt inderdaad een hele mooie luidspreker Hans!