6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Even afmaken en printen beschikbaar stellen toch? 
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Ik ben wat aan het zoeken geweest en het schijnt een bekend probleem te zijn van de tda7293 dat ze expoderen als ze parallel staan.
Dat wil ik toch eerst onder controle hebben.
Mogelijk is de C voor de bias te hoog.
Ik ga daar nog wel even mee testen.
Dat wil ik toch eerst onder controle hebben.
Mogelijk is de C voor de bias te hoog.
Ik ga daar nog wel even mee testen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Komt zeker uit een fabriek van Samsung?Kappa7 schreef:Ik ben wat aan het zoeken geweest en het schijnt een bekend probleem te zijn van de tda7293 dat ze expoderen als ze parallel staan.
Dat wil ik toch eerst onder controle hebben.
Mogelijk is de C voor de bias te hoog.
Ik ga daar nog wel even mee testen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Ha George, ik kan me voorstellen dat je dit onder controle wilt hebben. Het gaat misschien wat ver in dit draadje erop door te gaan, maar ben wel benieuwd wat de huidige status is. Wanneer het gebeurd, of er wat uit de pcb layout te halen is, hoe vaak je dit nu hebt gehad of slechts 1 keer... lees het tzt wel als de hobby drive er weer is.
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Uiteraard neem ik dan m'n complete set mee.Barry2001 schreef:Gaaf, alle reacties, we gaan er weer een mooie dag van maken!![]()
@George: Over inventaris gesprokenvolgens mij ook alle edities zo´n beetje geweest. Breng je nog wat mee, de Bastogne versterker bv?
@Michiel: Erg benieuwd naar de speakers, had zoiets in m'n tienerjaren op de slaapkamerVraag me eigenlijk af waar die dingen zijn gebleven....ander verhaal. Ik zet je erbij met de gouwe ouwe 12E1 versterker. Maak graag gebruik van je aanbod om te komen helpen, hebben we nog wel even contact over.
@Robert: Leuk dat je er weer bij bentIn principe klepper ik de luisterdagen wel af, maar ik kan helaas niet altijd op zaterdag, vandaar Alphen gemist. Ga het de volgende keer gewoon weer proberen. Ja als je de versterker me zou willen nemen? Over het algemeen komen er meer speakers opdagen dan versterking, en buizen ach, kan er nooit genoeg zijn he.
@Henkjan: Välkommen!
@Dan: Ook wederom welkom! heb de Bartones in Breda al gezien en gehoord, eye&ear candy, echt prachtig, leuk dat je ze mee wilt nemen en de lange tocht richting oost wilt ondernemen.
@Roland: Erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Breng je zelf weer versterking e.d. mee? PS leesbril dit keer niet weer laten liggen he![]()
@Dre: Hoef niet te vragen of 'wij' wat mee neemt, komt bij jou altijd wel goed
En ik heb genoeg leesbrillen
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Bij deze meld ik me ook graag aan 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
@Roland: genoteerd!
@Scotsky: welkom en geniet van je eerste bijeenkomst als ZBA-er
@Scotsky: welkom en geniet van je eerste bijeenkomst als ZBA-er
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Graag zou ik me aanmelden voor de luisterdag in Hengelo
Groeten Rob
Groeten Rob
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Bij deze meld ik mij ook aan.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Welkom hier Rob en Reneth.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Uitgangen niet koud aan elkaar knopen, maar met een 0.1R weerstand ertussen. Zowieso is het een beetje een benadering die ingaat tegen normaal gebruik van deze IC's, je knoopt namelijk IC's aan elkaar die marginaal verschillen in gain en DC offset e.d. deze verschillen zullen zich willen vereffenen en dus kunnen er potentieel grote stromen gaan lopen als één van de IC's veel afwijkt.Kappa7 schreef:Ik ben wat aan het zoeken geweest en het schijnt een bekend probleem te zijn van de tda7293 dat ze expoderen als ze parallel staan.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Bedankt voor de tipSSassen schreef:Uitgangen niet koud aan elkaar knopen, maar met een 0.1R weerstand ertussen. Zowieso is het een beetje een benadering die ingaat tegen normaal gebruik van deze IC's, je knoopt namelijk IC's aan elkaar die marginaal verschillen in gain en DC offset e.d. deze verschillen zullen zich willen vereffenen en dus kunnen er potentieel grote stromen gaan lopen als één van de IC's veel afwijkt.Kappa7 schreef:Ik ben wat aan het zoeken geweest en het schijnt een bekend probleem te zijn van de tda7293 dat ze expoderen als ze parallel staan.
Ik zal er eens mee gaan experimenteren.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Fixniks en Reneth 1 hartelijk welkom, heb jullie toegevoegd. Brengen jullie nog iets mee?
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Ja, ik kan dit meenemen:
Shuttle XS35GTA-V3 nettop met Foobar 2000
Soekris DAM1021 R-2R DAC
Aleph30 versterker
Shuttle XS35GTA-V3 nettop met Foobar 2000
Soekris DAM1021 R-2R DAC
Aleph30 versterker
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Nou,da's helemaal niet onaardig zeg! 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Heb ze toegevoegd Rene! Speakers zijn er over het algemeen wel, kunnen wel iets samenstellen.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Graag zou ik me aanmelden voor de luisterdag 4 Februari in Hengelo.
Ik neem zelf niks mee, mijn vriend ReneTH neemt al het een en ander mee.
Mag samen met Fiksniks de boel helpen sjouwen vrees ik.
Groeten Ronnie.
Ik neem zelf niks mee, mijn vriend ReneTH neemt al het een en ander mee.
Mag samen met Fiksniks de boel helpen sjouwen vrees ik.
Groeten Ronnie.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Ronnie ook welkom op het grootse DIY audio evenement in NL
Staat genoteerd.
- ARK-Deurne
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Ik wil me (onder voorbehoud) aanmelden.
Als ik kom wil ook ook mn TheCopperPoject meenemen incl mn nieuwe 2x LM4780. Alleen heb ik niet echt een geschikte bron om te plaatsen te gehoren te brengen. Wellicht dat George weer zijn heftige draaitafel weer meeneemt?
Als ik kom wil ook ook mn TheCopperPoject meenemen incl mn nieuwe 2x LM4780. Alleen heb ik niet echt een geschikte bron om te plaatsen te gehoren te brengen. Wellicht dat George weer zijn heftige draaitafel weer meeneemt?
Laatst gewijzigd door ARK-Deurne op do 22 dec 2016, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Gaaf
Maakten de vorige keer een erg goede indruk op de luisterdag, welkom! Als het goed is komt George met draaitafel ivm een Pearl2 vergelijk, zou aanwezig moeten zijn.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Gaat helemaal goedkomen
Ik neem de Thorens tafel mee en de Pearl 2
Mogelijk kan ook een passieve voorversterker mee als dat nodig is.
Nu nog afwachten of de Pearl 2 met standaard voeding er ook is voor het vergelijk.
Lijkt me erg leuk om te horen.
Ik neem de Thorens tafel mee en de Pearl 2
Mogelijk kan ook een passieve voorversterker mee als dat nodig is.
Nu nog afwachten of de Pearl 2 met standaard voeding er ook is voor het vergelijk.
Lijkt me erg leuk om te horen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Super! Hier ben ik zelf ook erg benieuwd naar, hopen dat Daniel kans ziet langs te komen met z'n 'uitgeklede' Pearl.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Ik heb deze dag in de agenda gezet. Ik neem dan de Holton eindtrap mee en mn dxt-u16 monitoren. Tegen die tijd moeten ze wel in de definitieve behuizing zitten.
Stefan
Stefan
