Hier ook, maar daar wil ze regelmatig uit snoepen......Zweitse schreef:Daarom heb ik ook een eigen bankrekening/audio schatkistds23man schreef:Je moet niet alles aan je vrouw laten zien, dan willen ze het direct en het liefst gisteren.......
Woord klok
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Woord klok
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Klinkt ook wel als een complex ding, leuk. Heb wat andere topics van zelfbouwers gevonden, oa iemand die een decal (sticker) had laten maken die je dan op een blanco acrylplaat plakt. Ook even over nagedacht, maar dit leek me mooier. Ook omdat er gelegenheid was natuurlijk, je moet net iemand kennen die het kan maken.rjmulder schreef:Was via samenkopen en die site is er niet meer er is nog een forum voor de personen die mee hebben gedaan met die actie.Barry2001 schreef:Ha RJ, als bouwpakket? Nog niet eerder gezien, heb je een linkje oid? Even benieuwd hoe dat eruit ziet
Het is wel een uitgebreid geval met touch sensoren, spraak, BT en door iemand anders is er een optie om het met wifi te bedienen, licht/donker sensor volgens mij ook animaties. Frame bestaat uit MDF wat gefeest is het front is van plexiglas wat is gezeefd drukt is en eigenlijk met magneetjes aan elkaar vast klikt en een boel losse ledjes en een controller print. De gebruikte processor is er 1 van NXP.
Bij deze klok is elke letter een aparte led i.v.m. het Engelse paneel wat er ook voor is gemaakt.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Ok, die had ik nog niet eerder gezien. De woorden op zich als uitgelichte unit vind ik wat minder fraai, die grote in de wall uitgewerkt doet het 'm weer wel eigenlijk.Henkjan schreef:google vond deze: http://www.dougswordclocks.com/product- ... lock-kits/
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Klopt helemaal, die dingen moet je in de tijdsgeest zien. We hadden vroeger een winkel in de buurt met oa modelbouw materiaal. Die had altijd rond de feestdagen een mini treinbaantje in de etalage die je van buiten kon bedienen door het kinderhandje op de etalageruit te leggen. Elk jaar een ander thema, echt prachtig. Denk niet dat de jeugd daar nu nog warm voor looptray5150 schreef:Hoe grappig, mooi stukje werk. ik heb zo'n ding wel eens eerder gezien maar weet niet meer waar. mogelijk een zaak in woninginrichting.
doet me denken aan een "sprekende klok" die zo'n 30 jaar geleden bij Radio Twenthe op de toonbank stond.
denk aan een PCB formaat full size ATX moederbord, stampvol IC's, geen SMD. (bestond toen nog amper), gemonteerd in een plexiglazen kast.
Op die kast zat een luidspreker in een ronde, zwarte plastic bol, en een drukknopje. als je op dat knopje drukte hoorde je een zeer metalige stem in het Engels de huidige tijd opzeggen.(denk aan een soort van Darth Vader) ik vond dat toen niet minder dan revolutionair. bedenk wel dat dit ruim 30 jaar geleden was. nu zou je met een menu op een touchscreen de stem kunnen instellen van Achterhoek tot Limburgs of plat Amsterdams.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Zal vast een mooi ding zijn geweest! Eind jaren 80 en jaren 90 werkte ik voor een grote telecom tent. De gemiddelde leeftijd was laag, veel trouwerijen, en er was ook tijd om weer iets in elkaar te knutselen als er bv getrouwd werd. Was een andere tijd. Moet je nu eens mee aankomen, uurtje factuurtje.....Pjotr schreef:Ja Barry, wie doet nou zoiets vlak voor de kerst?Nou wil iedereen er eentje
Maarreh erg leuk project weer.
Trouwens die klok van Verhage was een cilindervormig ding met mechanische wielen waar de tekst rondom op stond. Ieder wiel was voorzien van een klein stappenmotortje wat door de MCU aangestuurd werd. Idee hetzelfde maar de uitvoering toch beduidend anders.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Woord klok
Leuk project Barry! En wat een baas die Kees Soeters, verbaas me er elke keer weer over.
Re: Woord klok
Mickey / van Wezel had ook TemsiBarry2001 schreef:We hadden vroeger een winkel in de buurt met oa modelbouw materiaal. Die had altijd rond de feestdagen een mini treinbaantje in de etalage die je van buiten kon bedienen door het kinderhandje op de etalageruit te leggen. Elk jaar een ander thema, echt prachtig. Denk niet dat de jeugd daar nu nog warm voor loopt
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Ik kwam ff niet op de naamrjmulder schreef:Mickey / van Wezel had ook TemsiBarry2001 schreef:We hadden vroeger een winkel in de buurt met oa modelbouw materiaal. Die had altijd rond de feestdagen een mini treinbaantje in de etalage die je van buiten kon bedienen door het kinderhandje op de etalageruit te leggen. Elk jaar een ander thema, echt prachtig. Denk niet dat de jeugd daar nu nog warm voor looptelke keer wel wat moois voor de ramen.
Re: Woord klok
Die hebben daar toch een "appje" voor. Hoezo moeilijk figuurzagen en solderen?Barry2001 schreef:.............Denk niet dat de jeugd daar nu nog warm voor loopt
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Woord klok
Er heeft ooit in Radio Bulletin een ontwerp gestaan dat 'spreektaalklok' heette. Helemaal opgebouwd met 7400 serie ic's en 7-segment displays. Volgens mij was het met wire-wrap techniek gebouwd. Wel een heel leuk initiatief Barry. (ik moet nog aan die nixie klok beginnen...)
Re: Woord klok
Maar eens even zitten zoeken, maar die Biegert & Funk klokken zijn er in heel wat kleuren en verschillende maten, en dan de goedkoopste € 530,--
De eerste die we zagen was iets van € 1100, - en toen zei ze al, laat maar zitten.
Ze geeft snel op.
Die van 90x90 cm is best aardig voor een slechtziende.
De eerste die we zagen was iets van € 1100, - en toen zei ze al, laat maar zitten.
Ze geeft snel op.
Die van 90x90 cm is best aardig voor een slechtziende.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Die van EUR 530 is 13.5cm in het vierkant als ik het goed lees. Is wel erg klein, kan wel natuurlijk. Die van EUR 1100 is 45 x 45 cm, wat die van mij ook wordt.
90 x 90 cm is echt iets voor in een hal, restaurant bv denk ik, of groot behuisden
Maar m'n vriendin had hetzelfde, was helemaal om toen ze 'm gezien had
En het geld, tsja. Het is een stukje design en ontwerp dat je koopt, aan jezelf wat je zoiets waard vindt.
90 x 90 cm is echt iets voor in een hal, restaurant bv denk ik, of groot behuisden
Maar m'n vriendin had hetzelfde, was helemaal om toen ze 'm gezien had
En het geld, tsja. Het is een stukje design en ontwerp dat je koopt, aan jezelf wat je zoiets waard vindt.
Laatst gewijzigd door Barry2001 op di 20 dec 2016, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Woord klok
Ja suffie, had er dan op gewezen dat ze GRATIS verzonden worden,hannesie schreef:Maar eens even zitten zoeken, maar die Biegert & Funk klokken zijn er in heel wat kleuren en verschillende maten, en dan de goedkoopste € 530,--
De eerste die we zagen was iets van € 1100, - en toen zei ze al, laat maar zitten.![]()
Ze geeft snel op.
Die van 90x90 cm is best aardig voor een slechtziende.
Re: Woord klok
Ik heb nu eerst maar even de App gedownload, dat is maar €0,79. 
http://www.qlocktwo.com/medien/video/Q2 ... LASSIC.mp4
Met het filmpje wel wat duidelijker hoe dit werkt.
http://www.qlocktwo.com/medien/video/Q2 ... LASSIC.mp4
Met het filmpje wel wat duidelijker hoe dit werkt.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 20 dec 2016, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Woord klok
Yup, gewoon je smartyfone aan de muur hangen. De jeugd is zo gek nog niet 
Laat die Barry maar ploeteren
Laat die Barry maar ploeteren
Re: Woord klok
Het zijn ook wel echte High End klokken ook zeg! Je kunt ze zelfs tweaken met een Qable! Een watte? Ja een Quable'. Het duurde even voor het kwartje viel maar het is een custom netkabel.hannesie schreef:Maar eens even zitten zoeken, maar die Biegert & Funk klokken zijn er in heel wat kleuren en verschillende maten, en dan de goedkoopste € 530,--
Re: Woord klok
Maar dan op kleur begrijp ik, dat zou toch ook zonder moeten kunnen, net als een smartphone.

Re: Woord klok
Wat ik ook altijd mooie dingen heb gevonden (en die je nu vrijwel niet meer ziet), zijn van de jaren '70 lamellenklokken, ze hadden vaak zo'n oranje of groen plastic kastje eromheen.
Re: Woord klok
Waren wel kwetsbaar. Ik heb er ooit een van de kapper gekregen. Dat was een winkelmodel met ook dag en maand, datum en zelfs jaar aanduiding. Hij deed het niet meer, was van de muur gevallen. Mechaniek was dermate verbogen dat het onbegonnen werk was. Wel jammer want het zag er idd schitterend uit: Was opgebouwd uit een soort modules. Daartussen geen draadjes als verbinding maar allerlei asjes.ray5150 schreef:Wat ik ook altijd mooie dingen heb gevonden (en die je nu vrijwel niet meer ziet), zijn van de jaren '70 lamellenklokken, ze hadden vaak zo'n oranje of groen plastic kastje eromheen.
930438889(01).jpg
Re: Woord klok
Die krengen zaten in wekkerradio's.En dan 's nachts elke minuut flup, wanneer komt de volgende ?
Anne
Anne
Re: Woord klok
Ik heb er een wekker van gehad, de term Copal klok komt bij mij bovendrijven. 
https://nl.pinterest.com/explore/retro-flip-clock/
https://nl.pinterest.com/explore/retro-flip-clock/
Re: Woord klok
Copal was i.d.d. begin jaren '70 een grote fabrikant van dit spul. Het was een grote Japanse fabriek van allerhande fijnmechanisch en elektromechanisch spul. Beroemd waren ook hun gordijnsluiters voor foto camera's, meen dat alle grote merken ze gebruikten: Van Nikon, Canon tot Hasselblad. Zijn later samen gegaan met Nidec, soort van Japanse Papst.hannesie schreef:Ik heb er een wekker van gehad, de term Copal klok komt bij mij bovendrijven.
https://nl.pinterest.com/explore/retro-flip-clock/
