[Vintage project #2] Isobarix
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Contacteer:
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Ze staan nu binnen. Net voor de vorst binnengehaald. Even een weekje acclimatiseren en dan ga ik ze in de lak zetten.
- pappaleo
- Contacteer:
Een heuvellandschapje is nooit weg. De frequentiekarakteristiek wordt al zo strak. 
Dat zeg ik tegen vrouwlief ook wel eens maar dan is het even wel beeld - geen geluidpappaleo schreef:Een heuvellandschapje is nooit weg. De frequentiekarakteristiek wordt al zo strak.
- pappaleo
- Contacteer:
Hier ook nog steeds geen geluid. Ze hebben even opgehokt gestaan op zolder om de acclimatiseren. Best wel tillen, de lege kasten wegen 30kg per stuk. Inclusief drivers en filters gaan we aardig richting de 40kg.
Ze staan nu in de pu lak (dit keer op waterbasis) en ik ben niet ontevreden: Nu moeten ze bestukt worden en eens serieus voor de meetmicrofoon gezet worden
Ze staan nu in de pu lak (dit keer op waterbasis) en ik ben niet ontevreden: Nu moeten ze bestukt worden en eens serieus voor de meetmicrofoon gezet worden
+4
Doet me een beetje denken aan een kruising tussen een "state of the art" en een omgekeerde "Visaton atlas", maar dan geheel anders!
groet,
Aat
Doet me een beetje denken aan een kruising tussen een "state of the art" en een omgekeerde "Visaton atlas", maar dan geheel anders!
groet,
Aat
Nee maar voor de nabouw wel leukerHenkjan schreef:ja, maar die zijn dan weer niet vintage
- sander1238
correctie: leuke meuk.pappaleo schreef:Er komt alleen maar ouwe meuk in![]()
Da's relatief, het systeem om optisch ronde schijfjes uit te lezen stamt ook al weer uit de jaren '70 van de vorige eeuw...pappaleo schreef:Er komt alleen maar ouwe meuk in![]()
Het ontwerp van veel opampjes is ook al tientallen jaren oud, en het idee om met een mechanisch element ronde schijven af te tasten tikt zo'n beetje de 100 jaar aan.
- pappaleo
- Contacteer:
De meest gehavende woofers komen aan de binnenkant:
En aan de buitenkant de minst gehavende:
Dit is overigens nog de meest beschadigde van de 2.
Ik weet het, de boutjes van de middentoner moeten zwart zijn. Zwarte heb ik echter niet in de juiste maat. Degene die ik heb zijn net iets te lang, dat wil zeggen: ze hebben een borst van 5 á 6 mm en dat is net wat te lang. Voordat de unit vastzit, zit het volledige schroefdraad in de inslagmoer.
En de sokkel moet nog een laklaagje krijgen.
Maar al met al vind ik hem er best wel stoer uitzien. Nu eerst maar even een paar metingen doen. Kijken of Dré nog een plekkie heeft, anders moeten we wachten tot het niet meer miezert.
Ik weet het, de boutjes van de middentoner moeten zwart zijn. Zwarte heb ik echter niet in de juiste maat. Degene die ik heb zijn net iets te lang, dat wil zeggen: ze hebben een borst van 5 á 6 mm en dat is net wat te lang. Voordat de unit vastzit, zit het volledige schroefdraad in de inslagmoer.
En de sokkel moet nog een laklaagje krijgen.
Maar al met al vind ik hem er best wel stoer uitzien. Nu eerst maar even een paar metingen doen. Kijken of Dré nog een plekkie heeft, anders moeten we wachten tot het niet meer miezert.
Laatst gewijzigd door pappaleo op do 15 dec 2016, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.