Hypex Ncore

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Shadow

Re: Hypex Ncore

Bericht door Shadow »

SSassen schreef:
ds23man schreef:
De Marantz is definitief klaar:
HDAM modules, ik haak af, zeker voor $7999 USD, da's geknutsel van incompetente Japanse 'engineers' ...
Maar die prijs is toch gewoon 75% naam en 25% spullen?
Ik las ergens al dat Accuphase ook zo'n merk is met heel mooi, maar heel duur spul en die gebruiken gewoon rechtoe rechtaan interne materialen...
Laatst gewijzigd door Shadow op di 06 dec 2016, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
..... dus plak ik je met alle plezier achter het virtuele behang
nee hoor, dat doe je niet :schoon:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
SSassen schreef:
..... dus plak ik je met alle plezier achter het virtuele behang
nee hoor, dat doe je niet :schoon:
Jammer, ik ben inmiddels namelijk bijzonder bedreven in behang plakken, zelfs luxe vinylbehang, of gekke patronen die allemaal netjes moeten doorlopen in de volgende baan, kostte even wat moeite, maar die vaardigheid heb ik nu ook onder de knie :mrgreen:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Maare, op één dollar na 8000 dollar, da's toch wel een heleboel geld voor twee stuks Hypex NC500 en twee SMPS voedingen en een luxe kast? Ik begrijp dat er een flinke marge op zit, maar dit is toch wel de aspirant koper het vel driemaal dubbel over de oren trekken niet?
John P

Bericht door John P »

Ja maar dan krijg je er extra ook geen dac bij, dat kost ook centen. Je hebt er ook een met houten zijwangen, slechts 2K meer.
Shadow

Bericht door Shadow »

SSassen schreef:
Maare, op één dollar na 8000 dollar, da's toch wel een heleboel geld voor twee stuks Hypex NC500 en twee SMPS voedingen en een luxe kast? Ik begrijp dat er een flinke marge op zit, maar dit is toch wel de aspirant koper het vel driemaal dubbel over de oren trekken niet?
Op de calculatie afdeling is het feest daarintegen, die zien de marge tov een pm11s3 vertigvoudigen...
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Wat de Hypex spullen betreft maak ik mij geen zorgen, dat functioneert netjes volgens specs, als ik dan zie wat Marantz d'r zelf tegenaan klust, HDAM achter HDAM achter HDAM op ogenschijnlijk enkelzijdige printen dan vind ik 't wel erg amateuristisch overkomen. De Marantz apparatuur van vroeger, dan heb ik het over de '90-er jaren, was gewoon prima en kwam duidelijk bij ontwerpers van Philips vandaan, maar dit is gewoon esoterische Japanse rommel.
Marantz-PM-10-Inside.jpg
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

wat is eigenlijk een HDAM en wat is er zo erg aan?
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Er zitten 4 ncore modules in.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
wat is eigenlijk een HDAM en wat is er zo erg aan?
Ergens in de jaren '00 is Marantz gestopt met het gebruik van normale opamps in hun duurdere audio apparatuur, in plaats daarvan begonnen ze een discrete module in te zetten die nog minder met een nette opamp van doen had dan een 741. Uiteraard is dit puur marketing omdat men nu kon claimen dat men in eigen huis ontwikkelde superieure modules inzet voor versterking en buffering.

Niets is echter minder waar, de HDAM modules verbleken in vergelijk met een doorsnee opamp normaliter gebruikt in audio. De originele types waren echt bedroevend slecht, inmiddels is het generatie zoveel en zullen ze ongetwijfeld hier en daar wat verbeterd hebben, niettemin is het een knutseloplossing die beduidend slechter presteert dan een opamp van een paar euro (denk b.v. aan de LM4562).

Kortom, ook Marantz is een merk dat zich niet profileert op prestaties, anders had men wel met metingen laten zien dan hun apparatuur beter presteert dan de concurrent, maar men profileert zich op marketing en de insteek dat hun componentkeuze e.d. een superieure versterker oplevert, dit blijkt ook uit de product pagina. Da's een jaren '90 insteek die vandaag de dag toch echt achterhaald is.

http://www.marantz.nl/nl/products/pages ... uctid=pm10
Shadow

Bericht door Shadow »

ds23man schreef:
Dat las ik ook, maar staan er dan 2x2 parallel?
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Er staat in iedere geval genoeg prietpraat in de omschrijving, om de argeloze koper, op het verkeerde been te zetten.

Hoeveel voedingen en of transformatoren zitten er nu in om het "zuiver analoog" te krijgen. :think: :mrgreen:
Ouwebok

Bericht door Ouwebok »

Dan wees mij tijdens de Luisterdag in Alphen ad Rijn hierop: http://www.nordacoustics.co.uk/
of http://www.nordacoustics.co.uk/product- ... eb983b15a1
Is dat iets dwz minder "naam" meer "spullen"? De UK-pond staat laag...
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Shadow schreef:
ds23man schreef:
Staan in brug.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ouwebok schreef:
Dan wees mij tijdens de Luisterdag in Alphen ad Rijn hierop: http://www.nordacoustics.co.uk/
Voor minder geld koop je een NC400 met bijbehorende voeding, of vergelijkbaar, via Hypex zelf, de volgende kit incl. kast en toebehoren:

http://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=7616
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Shadow schreef:
ds23man schreef:
Staan in brug.
Dan kan ik de 200W en 400W max niet plaatsen, dat doet een NC500 in z'n eentje.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Er zit een 600w smps in.

Fully Balanced, From Input to Final Power Section
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

SSassen schreef:
Wat de Hypex spullen betreft maak ik mij geen zorgen, dat functioneert netjes volgens specs, als ik dan zie wat Marantz d'r zelf tegenaan klust, HDAM achter HDAM achter HDAM op ogenschijnlijk enkelzijdige printen dan vind ik 't wel erg amateuristisch overkomen. De Marantz apparatuur van vroeger, dan heb ik het over de '90-er jaren, was gewoon prima en kwam duidelijk bij ontwerpers van Philips vandaan, maar dit is gewoon esoterische Japanse rommel.

Marantz-PM-10-Inside.jpg
Gooi het zooitje in een mooi inwendig verkoperde behuizing, glimt zo mooi en een mooi verhaal erbij.
Volgens mij is er geen meerwaarde aan die verkoperde behuizingen dan het wel erg mooi om te zien is.
Dan refereer ik naar vroeger toen versterkers ook goed klonken en ze niet in een verkopert huisje zaten.

Of zit ik fout en moeten wij voortaan voor we hypex modules inbouwen eerst de binnen kant laten verkoperen.
Shadow

Bericht door Shadow »

SSassen schreef:
Voor minder geld koop je een NC400 met bijbehorende voeding, of vergelijkbaar, via Hypex zelf, de volgende kit incl. kast en toebehoren:

Hou op, daar zit ik weken naar te kwijlen :goeie:
Dan

Bericht door Dan »

SSassen schreef:
Ouwebok schreef:

De NC500 van Nordacoustics is een kant en klaar product met 400W aan 8 ohm. Dus jouw vergelijking is een beetje als appels en peren vergelijken. Bovendien worden de versterkers in verschillende configuraties vekocht. Met Burson of Sparks en zelfs Sony discrete opamps.

Dit is toch een leuk alternatief voor zo'n marantz van 8000 pleuries toch? Leuk dacje erbij en je bent klaar ;)
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik heb toch veel liever die Hypex kit dan dat Nordacoustics geknutsel hoor, heb je de beste man z'n topic gezien op DIYaudio?
Dan

Bericht door Dan »

SSassen schreef:
Ik heb toch veel liever die Hypex kit dan dat Nordacoustics geknutsel hoor, heb je de beste man z'n topic gezien op DIYaudio?
Tuurlijk, maar daar gaat het niet om. De vergelijking was met een K&K product. En dat is de NC400 niet.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Dan schreef:
SSassen schreef:
Tuurlijk, maar daar gaat het niet om. De vergelijking was met een K&K product. En dat is de NC400 niet.
Heb je de Hypex kit bekeken? Dat kan een kind van 12 nog in elkaar zetten hoor, stelt echt helemaal niks voor, alles is voorbereid en alle onderdelen zijn meegeleverd, met een beetje moeite ben je in een uurtje klaar. En, en da's een opsteker, heb je ook nog de voldoening dat je 'm helemaal zelf gebouwd hebt :mrgreen:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dan nog wel ff bij Freeskees langs voor een kek logo op t frontje
Dan

Bericht door Dan »

Beetje gekke discussie hoor. Het begint met een Marantz met inferieure HDAM modules. Er wordt gewezen naar Nordacoustics als alternatief en dan zegt men: dan bouw ik hem liever zelf met een diy kit.
Heel veel mensen willen helemaal geen versterker bouwen. Los daarvan is de NC500 wezenlijk anders dan de NC400.
Plaats reactie