TV

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Kappa7 schreef:
Is er dan iets op TV wat de moeite waard is om op te nemen.??
Het meest interessante (nieuws ) kan je toch gewoon op uitzending gemist zien.
Niet als een productie uit het buitenland komt i.v.m. de rechten......
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

knuisje schreef:
In die artikelen staat dat Samsung stopt met oled en LG met curved oled. LG gaat gewoon door met plat en groot oled. :rock:

edit: ds23man heeft de links naar artikelen verwijderd
Ik heb niets verwijderd! :think: :think:

Maar goed, er hoeft maar 1 beancounter bij LG te lopen en ze stoppen ermee.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Kappa7 »

ds23man schreef:
Kappa7 schreef:
Is er dan iets op TV wat de moeite waard is om op te nemen.??
Het meest interessante (nieuws ) kan je toch gewoon op uitzending gemist zien.
Niet als een productie uit het buitenland komt i.v.m. de rechten......
Zo interessant is het buitenlandse journaal toch niet. :think:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TV

Bericht door Shadow »

ds23man schreef:
Hier anders 9 stuks:

http://www.plasma-discounter.nl/categor ... ie:Full-HD

Maar je kan beter een 40" pakken en dan in 4K.
Klopt had ik al gevonden, maar ik ben niet zo overtuigd van 4K... ik weet niet of mijn ogen dat verschil nou zien...
Als je nou van een lcd naar een OLED gaat, dan snap ik het...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TV

Bericht door ray5150 »

Zijn er eigenlijk al stations die in 4K uitzenden ?
De demonstatie filmpjes die ik in de winkel zie zijn wel gruwelijk mooi om te zien. :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: TV

Bericht door FR_Aad »

Netflix heeft wat 4k content. Maar niet veel.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Kappa7 schreef:
ds23man schreef:
Kappa7 schreef:
Is er dan iets op TV wat de moeite waard is om op te nemen.??
Het meest interessante (nieuws ) kan je toch gewoon op uitzending gemist zien.
Niet als een productie uit het buitenland komt i.v.m. de rechten......
Zo interessant is het buitenlandse journaal toch niet. :think:
Mijn vriendin mag graag Masterchef kijken, staat echt niet in de uitzending gemist! Overigens is de beeldkwaliteit van uitzending gemist lager.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: TV

Bericht door Arno »

Maar dan wat anders... Ik heb nu een aantal led-tv's gezien, van medium geprijsd tot een heel dure LG Oled 65", en ik vond het beeld echt niet mooi. Een soort van hyperrealistisch, en alles krijgt een beetje de uitstraling van het journaal. Net alsof er een soort 'filmfilter' wegvalt, en je zit te kijken naar een preproductie die nog gemastered moet worden. Te hard en te koud.
Ligt dit aan instellingen, of ligt het aan mij?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

Arno schreef:
Ligt dit aan instellingen, of ligt het aan mij?
In de winkel staan ze vaak in de demo stand, met veels te hoog contrast, kleursaturatie en scherpte, dit oogt inderdaad onnatuurlijk.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Ligt een beetje aan de fabrikant, vele leveren hun toestel af in de demo mode met alles opgeblazen. Sony en Panasonic doen dat dus niet. Overigens kunnen de winkeliers er ook wel wat van.......
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: TV

Bericht door Arno »

Ik zal eens kijken op de zaak. Daar hebben we die LG 65" Oled hangen in een Soundframe van ons in de demo-living. Dat ziet er dus ook niet uit in mijn ogen, maar misschien kan ik eens wat met de instellingen rommelen...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Arno schreef:
Ik zal eens kijken op de zaak. Daar hebben we die LG 65" Oled hangen in een Soundframe van ons in de demo-living. Dat ziet er dus ook niet uit in mijn ogen, maar misschien kan ik eens wat met de instellingen rommelen...
Even naar de beeldinstellingen gaan en dan van dynamisch even op normaal zetten.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Henkjan »

Arno schreef:
Ik zal eens kijken op de zaak. Daar hebben we die LG 65" Oled hangen in een Soundframe van ons in de demo-living. Dat ziet er dus ook niet uit in mijn ogen, maar misschien kan ik eens wat met de instellingen rommelen...
mss iemand laten komen voor een calibratie, voor een demo (ook al gaat t bij jullie denk ik vooral om t geluid) moet dat toch optimaal ingesteld staan
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: TV

Bericht door Arno »

Henkjan schreef:
Arno schreef:
Ik zal eens kijken op de zaak. Daar hebben we die LG 65" Oled hangen in een Soundframe van ons in de demo-living. Dat ziet er dus ook niet uit in mijn ogen, maar misschien kan ik eens wat met de instellingen rommelen...
mss iemand laten komen voor een calibratie, voor een demo (ook al gaat t bij jullie denk ik vooral om t geluid) moet dat toch optimaal ingesteld staan
Ik zal eens vragen of er eigenlijk wel iets mee gedaan is.
Wij zitten ook steeds meer in de homecinema's, dus de demoruimtes gaan toch ook wel om een totaalbeleving.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Barry2001 »

En wat is de input van die demo tv? Een bestandje dat steeds wordt afgedraait, is dat van goede kwaliteit?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: TV

Bericht door Arno »

Barry2001 schreef:
En wat is de input van die demo tv? Een bestandje dat steeds wordt afgedraait, is dat van goede kwaliteit?
Dat is volgens mij wel erg goed geregeld. Een soort vault met duizenden blu-rays. Wij werken nauw samen met Bowers & Wilkins en zij maken ook gebruik van onze ruimtes.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Barry2001 »

Ok, moet goed zijn dus. Dan misschien inderdaad de settings nakijken, zeker als het een demo ruimte betreft moet het in orde zijn.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Vervelende bug ontdekt in de Panasonic. Je hebt dus een hoofdzenderlijst na het scannen van de satellieten ( in mijn geval 2500 zenders). Dus dan maak je een eigen zenderlijst onder een favoriet in je eigen volgorde. Werkt allemaal netjes met een sorteerprogrammaatje op de pc. Zappen op en neer met de pijltjes toets gaat mooi, alleen..... Gebruik je de cijfertoetsen dan pakt ie de kanaalnummers van de hoofdlijst. :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: Dus dat wordt de hoofdlijst editten. Dit heb ik nog met geen enkele satontvanger meegemaakt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TV

Bericht door ray5150 »

Heb je wel de firmware naar de laatste versie ge-update ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Laatste firmware staat er op. Is gewoon een domme ontwerpfout.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: TV

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Laatste firmware staat er op. Is gewoon een domme ontwerpfout.
Geef mij maar een slimme ontwerpfout :lol:
Anne
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: TV

Bericht door pappaleo »

Ah!buis schreef:
ds23man schreef:
Laatste firmware staat er op. Is gewoon een domme ontwerpfout.
Geef mij maar een slimme ontwerpfout :lol:
Anne
Dat heet een "undocumented feature" :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

pappaleo schreef:
Ah!buis schreef:
ds23man schreef:
Laatste firmware staat er op. Is gewoon een domme ontwerpfout.
Geef mij maar een slimme ontwerpfout :lol:
Anne
Dat heet een "undocumented feature" :mrgreen:
Volgens mij hebben ze daar vannacht bij PostNl last van gehad, het zwarte pieten filter. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: TV

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
pappaleo schreef:
Ah!buis schreef:
Geef mij maar een slimme ontwerpfout :lol:
Anne
Dat heet een "undocumented feature" :mrgreen:
Volgens mij hebben ze daar vannacht bij PostNl last van gehad, het zwarte pieten filter. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
En gaan ze dan die kalveren achterna voor groene stroom ? :shock:
Anne
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Barry2001 »

Plaats reactie