Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Moderator: Beheerdersteam
-
Crumpler512
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 01 dec 2016, 9:38
Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Hallo allemaal,
Ik weet een setje Sony SS B3 ES luidsprekers te koop staan.
Wat is een goede 2dehandse prijs hier voor? Ik kan ze ophalen voor €80.
Ik ben opzoek naar een degelijk setje luidsprekers, moet vooral deftig en betrouwbaar zijn.
Ik weet een setje Sony SS B3 ES luidsprekers te koop staan.
Wat is een goede 2dehandse prijs hier voor? Ik kan ze ophalen voor €80.
Ik ben opzoek naar een degelijk setje luidsprekers, moet vooral deftig en betrouwbaar zijn.
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Je kan ze er niet voor maken in ieder geval.
Volgens mij gebouwd door Canton. Units lijken mij Seas en Vifa, wat ze vaker gebruiken. Of dat ook de zelfde kwaliteit is die je bij zelfbouw treft weet ik niet naar het voldoet alleszins.
Volgens mij gebouwd door Canton. Units lijken mij Seas en Vifa, wat ze vaker gebruiken. Of dat ook de zelfde kwaliteit is die je bij zelfbouw treft weet ik niet naar het voldoet alleszins.
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Ik heb geen ervaring met deze kasten maar als ze onbeschadigd zijn dan kun je ze volgens mij gewoon aanschaffen, het lijken mij nette units en redelijk waardevast. Als ze niet bevallen dan kun je ze gewoon weer te koop zetten, op deze manier hebben al een aantal kasten mbij mij gelogeerd ... de een wat langer dan de andere en enkele heb ik in de kelder opgesloten (die komen nooit meer weg
).
-
Crumpler512
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 01 dec 2016, 9:38
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Jammer, ik dacht even dat je die met die vierkante en platte woofers bedoelde.
http://www.thevintageknob.org/sony-APM-22ES.html
http://www.thevintageknob.org/sony-APM-22ES.html
-
Crumpler512
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 01 dec 2016, 9:38
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Da's toch spul wat je voor tussen de €10 en €25 bij de kringloop ziet staan. €80 lijkt mij wat veel gevraagd. Of is dat voor alle 4?Crumpler512 schreef:
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Nee, dat hoogstwaarschijnlijk de TS uit België afkomstig is.ray5150 schreef:Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ?
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Ik werk in Zeeuws Vlaanderen, ook nog es met een paar Belgen samen, ik praat na m'n werk het eerste half uur nog gedeeltelijk Gents dialectray5150 schreef:Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
En tijdens 't avondeten zegt de vrouw/vriendin dan enigzins geirriteerd 'praat 'ns normaal Joram!'Shadow schreef:Ik werk in Zeeuws Vlaanderen, ook nog es met een paar Belgen samen, ik praat na m'n werk het eerste half uur nog gedeeltelijk Gents dialectray5150 schreef:Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ?
-
Crumpler512
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 01 dec 2016, 9:38
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Maar dus geen rommel en goedklinkend setje speakers voor een 2dehandse prijs van €80?
-
Crumpler512
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 01 dec 2016, 9:38
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Ondertussen heb ik deze speakers enkele jaren, heel
Blij van hun sound. Ik zoek eigenlijk een setje die hetzelfde klinkt alleen mogen deze compacter zijn (ik weet natuurlijk ook wel dat het laag dan iets minder groot zal klinken).
Iemand tips?
Blij van hun sound. Ik zoek eigenlijk een setje die hetzelfde klinkt alleen mogen deze compacter zijn (ik weet natuurlijk ook wel dat het laag dan iets minder groot zal klinken).
Iemand tips?
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Deze;
viewtopic.php?t=29691
of deze bouwen;
viewtopic.php?f=3&t=29792
Ik heb ze allebei gehoord en je gelooft niet hoe goed laag er uit zo'n lucifer doosje kan komen!
De 2e suggestie zijn de drivers van leverbaar, voor de eerste moet je een setje Mission M30 op de kop tikken en slopen, tweeter weggooien, woofer recyclen.
viewtopic.php?t=29691
of deze bouwen;
viewtopic.php?f=3&t=29792
Ik heb ze allebei gehoord en je gelooft niet hoe goed laag er uit zo'n lucifer doosje kan komen!
De 2e suggestie zijn de drivers van leverbaar, voor de eerste moet je een setje Mission M30 op de kop tikken en slopen, tweeter weggooien, woofer recyclen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Zijn dit niet de woofertjes van de betreffende Mission luidsprekertjes?
https://www.hifilager.de/1-stueck-missi ... 6295_10389
https://www.hifilager.de/1-stueck-missi ... 6295_10389
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Niet dus. Het typenummer is anders. Ik dacht eerst dat het de cp168 was.
Het lijkt er dus wel heel erg op.
Edit: Ik ken ze onder het typenummer CP104/M3,
Maar de tekst CP23 - 014 is er ook op te vinden.
Dit zijn dus inderdaad de juiste exemplaren.
Dat ze nog te koop zijn
Laatst gewijzigd door pappaleo op di 14 nov 2023, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Dat "CP23-014" staat bij PappaLeo ook op de magneet, vandaar dat ik het idee kreeg dat het ze zijn.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Een nette prijs ook.
Heb toen gevraagd aan de importeur van Mission, waren iets van 40 euro ex btw en vervoer.
Heb toen gevraagd aan de importeur van Mission, waren iets van 40 euro ex btw en vervoer.
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Daar koop je een moderne Dayton RS100x voor... Paaskuiken onderdelen horen betrokken te worden uit de kringloop!
Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers
Nou ja, de eerste exemplaren had Leo gebouwd met nieuwe woofertjes, die waren toen nog gewoon leverbaar voor een euro of 15 het stuk.
Als ik het me goed herinner.
Als ik het me goed herinner.
