Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Crumpler512
Berichten: 5
Lid geworden op: do 01 dec 2016, 9:38

Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Crumpler512 »

Hallo allemaal,

Ik weet een setje Sony SS B3 ES luidsprekers te koop staan.
Wat is een goede 2dehandse prijs hier voor? Ik kan ze ophalen voor €80.

Ik ben opzoek naar een degelijk setje luidsprekers, moet vooral deftig en betrouwbaar zijn.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door beijert »

Je kan ze er niet voor maken in ieder geval.

Volgens mij gebouwd door Canton. Units lijken mij Seas en Vifa, wat ze vaker gebruiken. Of dat ook de zelfde kwaliteit is die je bij zelfbouw treft weet ik niet naar het voldoet alleszins.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door SARK »

Ik heb geen ervaring met deze kasten maar als ze onbeschadigd zijn dan kun je ze volgens mij gewoon aanschaffen, het lijken mij nette units en redelijk waardevast. Als ze niet bevallen dan kun je ze gewoon weer te koop zetten, op deze manier hebben al een aantal kasten mbij mij gelogeerd ... de een wat langer dan de andere en enkele heb ik in de kelder opgesloten (die komen nooit meer weg :twisted: ).
Crumpler512
Berichten: 5
Lid geworden op: do 01 dec 2016, 9:38

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Crumpler512 »

Gaat over originele kastjes trouwens! ;-)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door SARK »

Waarom meld je dat :-s
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door ray5150 »

Jammer, ik dacht even dat je die met die vierkante en platte woofers bedoelde.
http://www.thevintageknob.org/sony-APM-22ES.html
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Pjotr »

Da's toch spul wat je voor tussen de €10 en €25 bij de kringloop ziet staan. €80 lijkt mij wat veel gevraagd. Of is dat voor alle 4?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door ray5150 »

Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ? :-s
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ? :-s
Nee, dat hoogstwaarschijnlijk de TS uit België afkomstig is.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door dre »

Het zijn wel prima speakers met Seas units trouwens.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Shadow »

ray5150 schreef:
Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ? :-s
Ik werk in Zeeuws Vlaanderen, ook nog es met een paar Belgen samen, ik praat na m'n werk het eerste half uur nog gedeeltelijk Gents dialect :rofl:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
ray5150 schreef:
Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ? :-s
Ik werk in Zeeuws Vlaanderen, ook nog es met een paar Belgen samen, ik praat na m'n werk het eerste half uur nog gedeeltelijk Gents dialect :rofl:
En tijdens 't avondeten zegt de vrouw/vriendin dan enigzins geirriteerd 'praat 'ns normaal Joram!' :D
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Shadow »

Nee die kan er wel om lachen :wink:
Crumpler512
Berichten: 5
Lid geworden op: do 01 dec 2016, 9:38

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Crumpler512 »

Maar dus geen rommel en goedklinkend setje speakers voor een 2dehandse prijs van €80?
Crumpler512
Berichten: 5
Lid geworden op: do 01 dec 2016, 9:38

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Crumpler512 »

Ondertussen heb ik deze speakers enkele jaren, heel
Blij van hun sound. Ik zoek eigenlijk een setje die hetzelfde klinkt alleen mogen deze compacter zijn (ik weet natuurlijk ook wel dat het laag dan iets minder groot zal klinken).
Iemand tips?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Shadow »

Deze;

viewtopic.php?t=29691

of deze bouwen;

viewtopic.php?f=3&t=29792

Ik heb ze allebei gehoord en je gelooft niet hoe goed laag er uit zo'n lucifer doosje kan komen!
De 2e suggestie zijn de drivers van leverbaar, voor de eerste moet je een setje Mission M30 op de kop tikken en slopen, tweeter weggooien, woofer recyclen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Olaf Analogue »

Zijn dit niet de woofertjes van de betreffende Mission luidsprekertjes?

https://www.hifilager.de/1-stueck-missi ... 6295_10389
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door pappaleo »

Nee, die zijn veel groter.
Niet dus. Het typenummer is anders. Ik dacht eerst dat het de cp168 was.

Het lijkt er dus wel heel erg op.

Edit:
CP104/M3
CP104/M3
Ik ken ze onder het typenummer CP104/M3,
Maar de tekst CP23 - 014 is er ook op te vinden.

Dit zijn dus inderdaad de juiste exemplaren.
Dat ze nog te koop zijn :yeah:
Laatst gewijzigd door pappaleo op di 14 nov 2023, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Olaf Analogue »

Dat "CP23-014" staat bij PappaLeo ook op de magneet, vandaar dat ik het idee kreeg dat het ze zijn.
Screenshot_20231114-133502_Opera (1).jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door pappaleo »

Ja, dat had ik inmiddels ook ontdekt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Olaf Analogue »

Leuk voor een zelfbouw projectje dus.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door ray5150 »

Een nette prijs ook.
Heb toen gevraagd aan de importeur van Mission, waren iets van 40 euro ex btw en vervoer.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door Pjotr »

Daar koop je een moderne Dayton RS100x voor... Paaskuiken onderdelen horen betrokken te worden uit de kringloop!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Bericht door ray5150 »

Nou ja, de eerste exemplaren had Leo gebouwd met nieuwe woofertjes, die waren toen nog gewoon leverbaar voor een euro of 15 het stuk.
Als ik het me goed herinner.
Plaats reactie