Nieuwsbrieven Speakerkits
Moderator: Beheerdersteam
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
Zal straks eens rustig lezen.
Eerste wat ik zo even las, de mid speelt 300 hz tot 5 khz ?
Eerste wat ik zo even las, de mid speelt 300 hz tot 5 khz ?
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
Ik denk dat Bas doelt op deze passage:Speakerkits schreef:Beste Bas..........welke mid ??
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
Beste Bas,
Ik begrijp wat je bedoeld,......het is maar hoe je het interpreteer feitelijk ligt het overnamepunt lager, maar daarna moet de mid nog een octaaf meespelen met het hoog, en het hoog nog een octaaf lager onder het overname punt, als je daar allemaal rekening mee hou, en ook met de natuurlijke afval van de drivers, dan wordt er ook geen standaard 12 db butterw of LR filter gebruikt, maar wordt er gekeken naar de akoestische respons, fase en groep looptijd.
Best lastig met een 3-weg systeem, in enkele 2-weg systemen filteren we veel hoger om de fase draaiing buiten het stemmen gebied te houden, dat vraagt dan wel om een mid/laag driver die dat kan, en dat zijn er niet veel.
Ik begrijp wat je bedoeld,......het is maar hoe je het interpreteer feitelijk ligt het overnamepunt lager, maar daarna moet de mid nog een octaaf meespelen met het hoog, en het hoog nog een octaaf lager onder het overname punt, als je daar allemaal rekening mee hou, en ook met de natuurlijke afval van de drivers, dan wordt er ook geen standaard 12 db butterw of LR filter gebruikt, maar wordt er gekeken naar de akoestische respons, fase en groep looptijd.
Best lastig met een 3-weg systeem, in enkele 2-weg systemen filteren we veel hoger om de fase draaiing buiten het stemmen gebied te houden, dat vraagt dan wel om een mid/laag driver die dat kan, en dat zijn er niet veel.
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
Ik weet niet hoe veel tijd je over hebt als je 1 dag in de week open bent, maar het zou POTDIKKE wel leuk zijn als ik op je website duidelijk kan zien hoeveel iets kost, wat de specs zijn, wat het presteert enz enz. Nu is het een en al vage zooi en mooie foto's zonder ziel...ik ben een hollander en wil graag van te voren alles weten, anders kom ik niet eens langs...
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
Bij iedere luidspreker staat een PDF met specificaties en prijzen.
Beantwooorden van emails en telefoontjes, inkoop, boekhouding, R&D, luidsprekers bouwen, winkel runnen. enz...
Het lijkt me dat de beste man het al druk genoeg heeft.
Beantwooorden van emails en telefoontjes, inkoop, boekhouding, R&D, luidsprekers bouwen, winkel runnen. enz...
Het lijkt me dat de beste man het al druk genoeg heeft.
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
Als ik met de laptop kijk wel idd (op de Nassac na dan) da's gek, mijn excusesray5150 schreef:Bij iedere luidspreker staat een PDF met specificaties en prijzen.
Beantwooorden van emails en telefoontjes, inkoop, boekhouding, R&D, luidsprekers bouwen, winkel runnen. enz...
Het lijkt me dat de beste man het al druk genoeg heeft.
Binnenkort maar es langs dan
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
@ Shadow.
Binnenkort hebben ze speciaal voor jou de 2 luisterdagen gepland.
De nieuwsbrief die is net te groot.
Binnenkort hebben ze speciaal voor jou de 2 luisterdagen gepland.
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
Deze week alvast eens geluisterd naar de top band tweeters.
Wel even een andere opzet, kost alleen wel een behoorlijk stukje van mijn inkomen.
En ik maar denken dat ik in het hoog niet meer zo veel hoor.
Wel even een andere opzet, kost alleen wel een behoorlijk stukje van mijn inkomen.
En ik maar denken dat ik in het hoog niet meer zo veel hoor.
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
Ik zag toevallig zo'n setje supertweeters op markplaats staan. Ik geloof voor 2000 euro.
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
Ze kosten formeel zo een € 1270 p/st., maar waar het mij om ging,( ik kwam zomaar even langs), dat ik een partij meer ruimteli8jkheid ervoer, en ik begreep dat die dingen pas bij 10.000 Hz pas wat gaan doen.toetertje schreef:Ik zag toevallig zo'n setje supertweeters op markplaats staan. Ik geloof voor 2000 euro.
Ik heb die luidspreker al wel meer gehoord, maar dit was wel een letterlijk tandje meer bij gezet.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
@Hans,
Ik stel voor om een goedkope tweeter als backfiring tweeter te monteren bij je huidige luidsprekers en dan nog eens kritisch te luisteren, ik weet bijna wel zeker dat 90% van hetgeen jij als anders ervaart veroorzaakt wordt door het rondstraalgedrag.
Ik stel voor om een goedkope tweeter als backfiring tweeter te monteren bij je huidige luidsprekers en dan nog eens kritisch te luisteren, ik weet bijna wel zeker dat 90% van hetgeen jij als anders ervaart veroorzaakt wordt door het rondstraalgedrag.
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
Dat zou zomaar kunnen, ik had het alleen nog nooit zo ervaren, ik heb nu een magnetostaatje (Visaton RHT 14 S) die op 5000 Hz zijn best gaat doen.
En dan ook nog maar alleen naar voren, dus dat is al wat anders, als ik mogelijk een B&G Neo er aan de achterzijde schuin omhoog zou monteren, en dan met een 6 dB filtertje vanaf 10.000 Hz, zou zomaar kunnen.
En dan ook nog maar alleen naar voren, dus dat is al wat anders, als ik mogelijk een B&G Neo er aan de achterzijde schuin omhoog zou monteren, en dan met een 6 dB filtertje vanaf 10.000 Hz, zou zomaar kunnen.
Re: Nieuwsbrieven Speakerkits
Die dingen hebben antiquarische waarde, bestaan echt al heel lang...hannesie schreef:Ze kosten formeel zo een € 1270 p/st., maar waar het mij om ging,( ik kwam zomaar even langs), dat ik een partij meer ruimteli8jkheid ervoer, en ik begreep dat die dingen pas bij 10.000 Hz pas wat gaan doen.toetertje schreef:Ik zag toevallig zo'n setje supertweeters op markplaats staan. Ik geloof voor 2000 euro.
Ik heb die luidspreker al wel meer gehoord, maar dit was wel een letterlijk tandje meer bij gezet., en dan ook wel financieel, maar daar ging het mij niet om.
