Nieuwsbrieven Speakerkits

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door Speakerkits »

Nieuwsbrief Speakerkits juni 2016

Special met onze werkplaats
Nieuwsbrief Speakerkits juni 2016.pdf
(2.09 MiB) 324 keer gedownload
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door ray5150 »

Leuk initiatief ! :goedzo:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door bas focal m180 »

Zal straks eens rustig lezen.

Eerste wat ik zo even las, de mid speelt 300 hz tot 5 khz ?
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door Speakerkits »

Beste Bas..........welke mid ??
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door pappaleo »

Speakerkits schreef:
Beste Bas..........welke mid ??
Ik denk dat Bas doelt op deze passage:
SpeakerKits.jpg
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door Speakerkits »

Beste Bas,

Ik begrijp wat je bedoeld,......het is maar hoe je het interpreteer feitelijk ligt het overnamepunt lager, maar daarna moet de mid nog een octaaf meespelen met het hoog, en het hoog nog een octaaf lager onder het overname punt, als je daar allemaal rekening mee hou, en ook met de natuurlijke afval van de drivers, dan wordt er ook geen standaard 12 db butterw of LR filter gebruikt, maar wordt er gekeken naar de akoestische respons, fase en groep looptijd.

Best lastig met een 3-weg systeem, in enkele 2-weg systemen filteren we veel hoger om de fase draaiing buiten het stemmen gebied te houden, dat vraagt dan wel om een mid/laag driver die dat kan, en dat zijn er niet veel.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door Shadow »

Ik weet niet hoe veel tijd je over hebt als je 1 dag in de week open bent, maar het zou POTDIKKE wel leuk zijn als ik op je website duidelijk kan zien hoeveel iets kost, wat de specs zijn, wat het presteert enz enz. Nu is het een en al vage zooi en mooie foto's zonder ziel...ik ben een hollander en wil graag van te voren alles weten, anders kom ik niet eens langs...
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door Rizzo »

Die staan op de site.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door ray5150 »

Bij iedere luidspreker staat een PDF met specificaties en prijzen.

Beantwooorden van emails en telefoontjes, inkoop, boekhouding, R&D, luidsprekers bouwen, winkel runnen. enz...
Het lijkt me dat de beste man het al druk genoeg heeft.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door Shadow »

ray5150 schreef:
Bij iedere luidspreker staat een PDF met specificaties en prijzen.

Beantwooorden van emails en telefoontjes, inkoop, boekhouding, R&D, luidsprekers bouwen, winkel runnen. enz...
Het lijkt me dat de beste man het al druk genoeg heeft.
Als ik met de laptop kijk wel idd (op de Nassac na dan) da's gek, mijn excuses :think:
Binnenkort maar es langs dan :beer:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door hannesie »

@ Shadow.

Binnenkort hebben ze speciaal voor jou de 2 luisterdagen gepland. :lol:
sk.JPG
De nieuwsbrief die is net te groot.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door hannesie »

Deze week alvast eens geluisterd naar de top band tweeters. :kwijl:
Wel even een andere opzet, kost alleen wel een behoorlijk stukje van mijn inkomen.

En ik maar denken dat ik in het hoog niet meer zo veel hoor. :oops:
4pI.JPG
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door toetertje »

Ik zag toevallig zo'n setje supertweeters op markplaats staan. Ik geloof voor 2000 euro.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door hannesie »

toetertje schreef:
Ik zag toevallig zo'n setje supertweeters op markplaats staan. Ik geloof voor 2000 euro.
Ze kosten formeel zo een € 1270 p/st., maar waar het mij om ging,( ik kwam zomaar even langs), dat ik een partij meer ruimteli8jkheid ervoer, en ik begreep dat die dingen pas bij 10.000 Hz pas wat gaan doen.

Ik heb die luidspreker al wel meer gehoord, maar dit was wel een letterlijk tandje meer bij gezet. :lol: , en dan ook wel financieel, maar daar ging het mij niet om.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door SSassen »

@Hans,

Ik stel voor om een goedkope tweeter als backfiring tweeter te monteren bij je huidige luidsprekers en dan nog eens kritisch te luisteren, ik weet bijna wel zeker dat 90% van hetgeen jij als anders ervaart veroorzaakt wordt door het rondstraalgedrag.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door hannesie »

Dat zou zomaar kunnen, ik had het alleen nog nooit zo ervaren, ik heb nu een magnetostaatje (Visaton RHT 14 S) die op 5000 Hz zijn best gaat doen.

En dan ook nog maar alleen naar voren, dus dat is al wat anders, als ik mogelijk een B&G Neo er aan de achterzijde schuin omhoog zou monteren, en dan met een 6 dB filtertje vanaf 10.000 Hz, zou zomaar kunnen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
toetertje schreef:
Ik zag toevallig zo'n setje supertweeters op markplaats staan. Ik geloof voor 2000 euro.
Ze kosten formeel zo een € 1270 p/st., maar waar het mij om ging,( ik kwam zomaar even langs), dat ik een partij meer ruimteli8jkheid ervoer, en ik begreep dat die dingen pas bij 10.000 Hz pas wat gaan doen.

Ik heb die luidspreker al wel meer gehoord, maar dit was wel een letterlijk tandje meer bij gezet. :lol: , en dan ook wel financieel, maar daar ging het mij niet om.
Die dingen hebben antiquarische waarde, bestaan echt al heel lang... :mrgreen: Ze klinken i.d.d. geweldig en dat is slechts deels om hun afstraalgedrag. En zeker met jouw CA's haal je er ook het onderste uit.
Plaats reactie