Welk risico? Dat een CM6631a, met een beetje pech, 4 euro duurder uitpakt dan een Amanero i.p.v. 26 euro voordeliger?MickRS schreef:Ik ben idd geneigd om 'gewoon' de converter die Knuisje adviseert te bestellen, maar een beetje huiverig voor de extra kosten bij invoer en 'administratiekosten' van post.nl. Je zit boven de 22€ en met een beetje pech betaal je nog eens 3 tientjes extra voor dat bordje.
De amanero komt vanuit italie en dus loop je dat risico niet...
AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Graag gedaan. De amanero is ook een goede keuze. Koop gewoon waar je zelf het beste gevoel over hebt.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Thanx. Zoals gezegd, denk ik nog even over na. Heb jij een inzicht in het verschil in geluid tussen beide? Volgens mij is het vooral de match met je set dd, zoals democles al aangaf.
Ik heb natuurlijk buizen en full range voor mid en hoog. Een beetje 'sparkle' mag er dus wel in zitten, maar scherp is dan weer niet mijn ding... @Democles: je vergelijkt met de diyhnk converter, maar heb je ook kunnen vergelijken met het 'knuisje' bord?
Ik heb natuurlijk buizen en full range voor mid en hoog. Een beetje 'sparkle' mag er dus wel in zitten, maar scherp is dan weer niet mijn ding... @Democles: je vergelijkt met de diyhnk converter, maar heb je ook kunnen vergelijken met het 'knuisje' bord?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Naar mijn idee zou er geen klankverschil mogen/kunnen ontstaan, als alle andere verbindingen gelijk zijn.
Het is het een transportprotocol, en dat zou niet mogen afwijken in klank, net zo goed als het S/PDIF dat ook niet kan/mag.
Het is het een transportprotocol, en dat zou niet mogen afwijken in klank, net zo goed als het S/PDIF dat ook niet kan/mag.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Nee,@Democles: je vergelijkt met de diyhnk converter, maar heb je ook kunnen vergelijken met het 'knuisje' bord?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ik heb versie 4 van de firmware op de Google Drive share gezet. Deze verhelpt het probleem dat de dac na het aanzetten soms niet op een signaal wil locken.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
even dit topic een duwtje geven met een vraagje: ik merk dat de AFDAC-LB na een stroompanne automatisch naar de "aan"-stand gaat. Kan er met een firmware-truukje voor gezorgd worden dat het toestel uit blijft staan?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
De dac is ontworpen om met een 230V aan/uit-schakelaar direct aan en uit te schakelen. Waarschijnlijk heb je hem in standby staan en dan gaat hij inderdaad na een stroomstoring aan. Ik kan voor jou wel de firmware aanpassen zodat na het inschakelen van de spanning direct naar de standby stand wordt gegaan.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Je hebt gelijk, het toestel staat permanent in stand-by. De aan/uit-schakelaar is quasi onbereikbaar, en omdat ik 'm toch praktisch elke dag gebruik, blijft ie dus altijd in standby.knuisje schreef:De dac is ontworpen om met een 230V aan/uit-schakelaar direct aan en uit te schakelen. Waarschijnlijk heb je hem in standby staan en dan gaat hij inderdaad na een stroomstoring aan. Ik kan voor jou wel de firmware aanpassen zodat na het inschakelen van de spanning direct naar de standby stand wordt gegaan.
Stroompannes doen zich natuurlijk niet zoveel voor, maar als we langer dan een lang weekend op reis gaan, trek ik de stekkers van mijn audio/tv-installatie uit de muur, om schade tgv stormen en bliksems te voorkomen. (Dat doe ik trouwens ook voor mijn computers.) Nadien plug ik de stekkers weer in, en hop schakelt ie vanzelf weer in.
Als het niet teveel werk is, en als je het zelf een nuttige modificatie vindt die voor anderen ook van nut kan zijn, zou het wel fijn zijn om die mod te hebben.
Verder moet ik nogmaals nadrukkelijk zeggen dat dit een gewéldig toestel is dat onze audiobeleving helemaal opengetrokken heeft !
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Firmware upgraden lukt niet :
Heb het volgende aangesloten op de programmer : JP1 : 1 en 3
JP2 : 1 (ISP+TPI)
en dan de 6-polige kabel.
Krijg steeds de volgende fout : LED 1 brand tijdelijk bij het aansluiten
Wat doe ik verkeerd ?
Heb het volgende aangesloten op de programmer : JP1 : 1 en 3
JP2 : 1 (ISP+TPI)
en dan de 6-polige kabel.
Krijg steeds de volgende fout : LED 1 brand tijdelijk bij het aansluiten
Wat doe ik verkeerd ?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Zo te zien herkent het extreme burner programma de programmer niet. Heb je de usb-driver geïnstalleerd? JP1-3 hoef je niet te zetten.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Alles was juist, maar ik vermoed dat extremeburner problemen heeft met Windows 10.
Met Atmel Studio 7 kon ik het flashen.
Met Atmel Studio 7 kon ik het flashen.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Klopt, dat probleem had ik ook.
Met een andere machine en W7 was het geen probleem.
Met een andere machine en W7 was het geen probleem.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Nu heb ik een Raspbery Pi om muziek te streamen, deze kan ik aansluiten via i2s maar hoe schakel ik dan mijn USB to SPDIFF boardje erbij ?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Wat bedoel je precies? Je kunt zowel I2S als SPDIF aansluiten op de dac.ronnydepony schreef:Nu heb ik een Raspbery Pi om muziek te streamen, deze kan ik aansluiten via i2s maar hoe schakel ik dan mijn USB to SPDIFF boardje erbij ?
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
OK, ik heb nu dit USB-bordje, veronderstel dat dit is aangesloten via i2s ?
Kan ik dan nog die Raspberry ook aansluiten via i2s ?
Kan ik dan nog die Raspberry ook aansluiten via i2s ?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Er zit maar één I2S ingang op de dac. Als je de RPI aansluit via I2S kun je het USB-bordje via SPDIF aansluiten.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
De twee connectors naast de USB-aansluiting zijn voor optisch en coaxiaal spdif uit. Een van deze twee sluit je weer aan op de dac.
