25/30cm woofer, suggesties?
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Contacteer:
Re: 25/30cm woofer, suggesties?
Prijstechnisch klopt het eigenlijk ook niet met een AT, de verhoudingen van de prijzen van de units is dan wel helemaal zoek.
Heeft seas geen nette 25cm uit de zelfde serie als je mid.
Heeft seas geen nette 25cm uit de zelfde serie als je mid.
En de 26 cm Seas woof? Ik bedoel de CA. Die komt toch ook zo laag in 60 liter
Past mooi bij de rest
edit: focal was me voor
Past mooi bij de rest
edit: focal was me voor
Het moet niet gekker worden, Sassen gaat op de kleintjes letten... 
- SSassen
- Contacteer:
Jawel, de CA26RFX, da's op zich een nette driver, maar die doet het niet veel beter of slechter dan de DSA315 of de inmiddels bejaarde Visaton W250S. Deze Visaton was in mijn jeugd toen ik nog, zoals Ray, het grof vuil afstruinde op zoek naar oude audio apparatuur, al verkrijgbaar, dus is zeker 20 jaar oud. Hieronder even deze drie drivers in de simulatie, zoals je ziet ontlopen ze elkaar niet veel.bas focal m180 schreef:Heeft seas geen nette 25cm uit de zelfde serie als je mid.
- SSassen
- Contacteer:
Haha, ik wilde de nabouwzekerheid hier toch wel in 't oog houden, als ik ~700 euro kostende woofers ga inzetten dan haakt 99,9% van de zelfbouwers gelijk af.ray5150 schreef:Het moet niet gekker worden, Sassen gaat op de kleintjes letten...
De Volt woofers van PMC zien er ook wel aardig uit. Ze halen ook hoge cijfers in de klas, dus rommel zal het waarschijnlijk niet zijn.
http://pmc-speakers.com/products/consum ... ies/mb2-se
Wel een TL.
En vast ook geen budget.
Wel een TL.
En vast ook geen budget.
SSassen schreef:Haha, ik wilde de nabouwzekerheid hier toch wel in 't oog houden, als ik ~700 euro kostende woofers ga inzetten dan haakt 99,9% van de zelfbouwers gelijk af.
- SSassen
- Contacteer:
Die Volt drivers zien er apart uit, het wordt dan een soort klassieke drieweg met een futuristisch sausje erover. Helaas zijn deze units toch ook weer stevig aan de prijs.richard schreef:De Volt woofers van PMC zien er ook wel aardig uit. Ze halen ook hoge cijfers in de klas, dus rommel zal het waarschijnlijk niet zijn.
Wel een TL.
En vast ook geen budget.
- bas focal m180
- Contacteer:
De dayton is een ''subwoofer'' met 113 gram Mms, de andere zijn met 1/3 - 1/2 van het gewicht van de dayton stukken lichter, 113gram tot 300hz laten spelenSSassen schreef:Jawel, de CA26RFX, da's op zich een nette driver, maar die doet het niet veel beter of slechter dan de DSA315 of de inmiddels bejaarde Visaton W250S. Deze Visaton was in mijn jeugd toen ik nog, zoals Ray, het grof vuil afstruinde op zoek naar oude audio apparatuur, al verkrijgbaar, dus is zeker 20 jaar oud. Hieronder even deze drie drivers in de simulatie, zoals je ziet ontlopen ze elkaar niet veel.bas focal m180 schreef:Heeft seas geen nette 25cm uit de zelfde serie als je mid.
3way_box_001.jpg
De dayton heeft minder rendement ingebouwd maar zal een lagere f3 hebben.
Visaton heeft maar een kleine x mech.
Seas is de duurst.
Seas past optisch bij de rest.
dayton rs 270
omnes audio sw 10.01
wavecor SW270WA01
SB Acoustics SB29NRX75-6
- SSassen
- Contacteer:
Volledig mee eens, ook ik zie liever een lichtere conus.bas focal m180 schreef:De dayton is een ''subwoofer'' met 113 gram Mms, de andere zijn met 1/3 - 1/2 van het gewicht van de dayton stukken lichter, 113gram tot 300hz laten spelenniet mijn voorkeur.
Zowel de Seas als de Visaton hebben +/-14mm PP, oftewel 7mm één kant op.bas focal m180 schreef:Visaton heeft maar een kleine x mech.
Dat vind ik ook een belangrijke, alhoewel ik hier eigenlijk ouderwetse frontjes met zwart luidsprekerdoek wilde gebruiken.bas focal m180 schreef:Seas past optisch bij de rest.
- MechanicalAnimal
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
met een fatsoenlijke 10" of 12" moet je die 40Hz ook in gesloten kunnen halen.
btw: in de jongste HH staat een test van diverse 10"ers
btw: in de jongste HH staat een test van diverse 10"ers
- SSassen
- Contacteer:
De lokale kiosk verkoopt de HH niet, kan ik ergens een exemplaar downloaden (tegen betaling)?Henkjan schreef:btw: in de jongste HH staat een test van diverse 10"ers
- MechanicalAnimal
Anders even wachten, kan vanavond wat scannen natuurlijk.
Mits het blaadje er ligt...
Mits het blaadje er ligt...
- firsttimer
Ik heb in het verleden de Alcone AC10 erg lekker horen spelen in een BR 3-weg met 60 liter:
http://www.rumoh.eu/alcone-ac10he
Optisch past ie natuurlijk niet bij de rest, maar als er toch een frontje voor komt...
http://www.rumoh.eu/alcone-ac10he
Optisch past ie natuurlijk niet bij de rest, maar als er toch een frontje voor komt...
Abbo'tje voor vaktijdschrijften kan toch gewoon op de zaak gezet worden ?SSassen schreef:De lokale kiosk verkoopt de HH niet, kan ik ergens een exemplaar downloaden (tegen betaling)?Henkjan schreef:btw: in de jongste HH staat een test van diverse 10"ers
- Hans Nootdorp
- SSassen
- Contacteer:
Zojuist even geregeld.ray5150 schreef:Abbo'tje voor vaktijdschrijften kan toch gewoon op de zaak gezet worden ?SSassen schreef:De lokale kiosk verkoopt de HH niet, kan ik ergens een exemplaar downloaden (tegen betaling)?Henkjan schreef:btw: in de jongste HH staat een test van diverse 10"ers
- SSassen
- Contacteer:
Ik hoor gefluister in m'n oor ... Seas CA26RFX ... Seas CA26RFX ...
26W/8534G00 45Hz gesloten
Ik heb dan zelf de 4 Ohm versie, en dan actief met een Plate amp, maar nog geen seconde spijt, en dat geeft dat ook de HH van 1/17 aan
En dat matte aluminium met een glasvezel stofkap, daar kijk je niet echt van op in het echhie, en zeker niet in het donker.

Ik heb dan zelf de 4 Ohm versie, en dan actief met een Plate amp, maar nog geen seconde spijt, en dat geeft dat ook de HH van 1/17 aan
En dat matte aluminium met een glasvezel stofkap, daar kijk je niet echt van op in het echhie, en zeker niet in het donker.
- SSassen
- Contacteer:
Wat doe je me aan Hans, esthetisch kan dat gewoon toch niet? Da's net een maatpak met gympies eronder of een prachtige luxe middenklasser met plastic wieldoppen en stalen velgen.hannesie schreef:En dat matte aluminium met een glasvezel stofkap, daar kijk je niet echt van op in het echhie, en zeker niet in het donker.![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
SSassen schreef:Wat doe je me aan Hans, esthetisch kan dat gewoon toch niet? Da's net een maatpak met gympies eronder of een prachtige luxe middenklasser met plastic wieldoppen en stalen velgen.hannesie schreef:En dat matte aluminium met een glasvezel stofkap, daar kijk je niet echt van op in het echhie, en zeker niet in het donker.![]()
![]()
SSassen schreef:...... alhoewel ik hier eigenlijk ouderwetse frontjes met zwart luidsprekerdoek wilde gebruiken.
nog een keer de foto, kan je vast wennen
Ik hoorde het zelf ook wel dat het lekker was, en erg verbaast over de combinatie van een krentenbol met kaas en suiker, "dat doe je toch niet".
Tot je het een keertje hebt geproefd.
Tot je het een keertje hebt geproefd.
- Hans Nootdorp
- SSassen
- Contacteer:
In het kader van simuleren is beter voor je portomonnee dan een bonte verzameling drivers kopen en ze stuk voor stuk uitproberen hier nog even een bloemlezing van de momenteel favoriete kandidaten zowel in een 60-liter BR en 60-liter gesloten.
Dayton DS315-8 > 12 inch papier conus
Dayton DSA315-8 > 12 inch alu conus
Seas CA26RFX > 10 inch papier conus
ScanSpeak 26W/4867T00 > 10 inch alu conus
ScanSpeak 26W/4558T00 > 10 inch alu conus
En dan is het toch lastig om een keuze te maken, de Dayton's doen het voor het geld natuurlijk gewoon bijzonder goed.
Dayton DS315-8 > 12 inch papier conus
Dayton DSA315-8 > 12 inch alu conus
Seas CA26RFX > 10 inch papier conus
ScanSpeak 26W/4867T00 > 10 inch alu conus
ScanSpeak 26W/4558T00 > 10 inch alu conus
En dan is het toch lastig om een keuze te maken, de Dayton's doen het voor het geld natuurlijk gewoon bijzonder goed.