To XLS12 or not to XLS12
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: To XLS12 or not to XLS12
Die 1 of 1,5m kan bij een drieweg of 4 weg al een behoorlijke hoek opleveren. En dan ga je dus nat.
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: To XLS12 or not to XLS12
ds23man schreef:Die 1 of 1,5m kan bij een drieweg of 4 weg al een behoorlijke hoek opleveren. En dan ga je dus nat.
Definiëer je
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: To XLS12 or not to XLS12
Nee maar ook in het Nederlands kun je enorm verwarring zaaien.ds23man schreef:Daar is toch geen woord Swahilies bij?
Er wordt een probleem met boxsim vermeld, ik meld dat ik dat probleem niet heb en vervolgens ga ik nat
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: To XLS12 or not to XLS12
pappaleo schreef:ds23man schreef:Die 1 of 1,5m kan bij een drieweg of 4 weg al een behoorlijke hoek opleveren. En dan ga je dus nat.
Definiëer je
Dank jeds23man schreef:Je in het algemeen Leo.
Je gebruikte mijn argumenten om aan te tonen dat er nat gegaan werd, vandaar
Re: To XLS12 or not to XLS12
Ik kreeg net zoals Leo prima resultaten met boxsim. Als je niet snapt welke vinkjes je aan/uit moet zetten, dan kun je de software wellicht beter maar niet gebruiken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: To XLS12 or not to XLS12
Gaat er om hoe de berekeningsstructuur van Boxsim opgebouwd is. Ik vermoed dat in basis ervan uitgegaan wordt van een IEC bafle meting. Daar worden dan diverse correcties op toegepast. Hier en daar kun je die dan uitschakelen, maar dan blijft het feit overeind staan dat de basis on axis metingen moeten zijn. Dit houd dan gewoon in dat ook de metingen die je maakt van drivers in je gebouwde box PER driver OOK on axis moeten zijn. Maar dit is slechts een vermoeden van mij.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: To XLS12 or not to XLS12
Heeft niets met vinkjes te maken, wel met onder welke hoek je iets meet. Als twee drivers strak tegenelkaar liggen zal het wel meevallen.Walt schreef:Ik kreeg net zoals Leo prima resultaten met boxsim. Als je niet snapt welke vinkjes je aan/uit moet zetten, dan kun je de software wellicht beter maar niet gebruiken.
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: To XLS12 or not to XLS12
Dat maakt toch geen ene reet uit. Bij het luisteren zit je ook met je oren niet on axis voor elke driver. Hoogstens voor één.
Dat de FR lichtjes afwijkt van een on axis meting bij het meten op één gemeenschappelijkpunt maakt niet uit. Die afwijking wordt in boxsim geimporteerd. Boxsim weet er niks van af en doet er niks mee. Jij ontwerpt een filter. Maakt dat filter en meet vervolgens de units weer op hetzelfde gemeenschappelijke punt, maar dan met filter. Het resultaat is dan behoorlijk gelijk aan de simulatie, en dat is wat ik bedoelde.
Het probleem dat jij beschrijft is alleen aan de orde bij units waar je de gegevens niet zelf hebt opgenomen, maar die vooringevuld zijn, zoals de visaton units.
Dat de FR lichtjes afwijkt van een on axis meting bij het meten op één gemeenschappelijkpunt maakt niet uit. Die afwijking wordt in boxsim geimporteerd. Boxsim weet er niks van af en doet er niks mee. Jij ontwerpt een filter. Maakt dat filter en meet vervolgens de units weer op hetzelfde gemeenschappelijke punt, maar dan met filter. Het resultaat is dan behoorlijk gelijk aan de simulatie, en dat is wat ik bedoelde.
Het probleem dat jij beschrijft is alleen aan de orde bij units waar je de gegevens niet zelf hebt opgenomen, maar die vooringevuld zijn, zoals de visaton units.
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: To XLS12 or not to XLS12
Dankds23man schreef:Leo, het is precies andersom.
Leuke naam voor mijn produkten
