Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door toetertje »

vind ik leuk :goedzo:

Waar heb je dat gelezen?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

http://www.diyaudio.com/forums/vendors- ... ost4887545


Soren op z'n best. :mrgreen: :lol:
This board is for all the software persons that don't know what end of the soldering iron is the hot one, so not as many diy options and there is no direct raw output connecter....

But I can show you where the raw output testpoints are located....
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door toetertje »

Thanx :goeie:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

Een nieuwe ontwikkeling, en iets waar ik al een tijdje op zat te wachtten.

http://www.diyaudio.com/forums/group-bu ... ost5049324

Daarnaast gaat het aangepast worden, om zo het wat makkelijker te krijgen bij het solderen.
ArDAM_Lite_PCB_v0.2.png
Door middel van een wat grotere chip (serial isolator) die ik bij het vorige printje had verknalt.

Mede doordat ik wist dat er grotere uitvoeringen van zijn, door de opmerking van Barry, gaat hij het nu aanpassen.
Gebruikersavatar
paulebappie
Berichten: 236
Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door paulebappie »

Daar zat ik ook al een tijdje op te wachten. Heb printje besteld.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

Het is in ieder geval een stuk vriendelijker als de 1e uitvoering.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view

Daarnaast dan ook nog dat het er naar mijn idee een leuker display is.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

De displays zijn binnen, en de Nano ook, in een enveloppe uit China via Schiedam bij mij in de bus.
18 mei besteld.
nano.jpg
De BOM is ook bekend, nu nog even wachten op de printjes.
Bom.JPG
Die zijn al haast in Griekenland.

Voor diegene die denkt wat is dat voor een raar vierkant dingetje links onderin?
Bij de HCC opensource = Linux, zitten wat van die mensen die het leuk vinden om dan iets te frutselen, en ik doe er wel eens aan mee. :mrgreen:

https://nl.aliexpress.com/store/product ... 0.0.vsFC84
Gebruikersavatar
paulebappie
Berichten: 236
Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door paulebappie »

Ik zit ook met smart te wachten op post uit Griekenland.
Arduino Nano, headers en 1.3 I2C Oled al in bezit.

Kunnen we weer lekker stoeien met de arduino code, het lijkt me fijn als er wat meer info zichtbaar is op het display.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door Leeuwarden »

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

Ik heb de.voorloper van dat systeem, dit is een bekende voor mij.
Hij zat ook regelmatig op de Chinese site QQ en het ontwikkelen van het begin van dit board gezien.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door cve »

Leeuwarden schreef:
Nee, dus dank voor de link.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

viewtopic.php?f=20&t=22106&start=700#p1804622
Hij heeft er nu verschillende versies van gemaakt, lijkt het
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door cve »

Daar lijkt het wel op. Wat zou daar de reden van kunnen zijn?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

Wat ik toen begreep van Kiven, dat de Chinese mensen blijkbaar de AES/EBU aansluiting wilden.
Daarnaast de wedstrijd, ik weet het beter en die van mij is mooier, was mijn indruk.

Het was eerst samen en hij ontwierp voor/met AudioZen, en dat is later gewijzigd.

Ik kan op dit moment niet meer inloggen bij de QQ site forum, in verband met gestegen controle van de overheden, naar ik begreep.

Er is beweging in Griekenland :mrgreen:
ArDAM_Lite_PCB_1 (Medium).jpg
Gebruikersavatar
paulebappie
Berichten: 236
Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door paulebappie »

Nog meer beweging uit Griekenland, ze zijn op de post :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

Yep. :-({|= :rock:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door cve »

En is de post al geweest?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

Nog niet, wel de onderdelen besteld voor de printen, display en Nano zijn er al, de Serial isolator chip en de rest zijn dan onderweg van Mouser,
Ook voor paulebabbie, en het nu nog FF wachten op de materialen op de eindbestemming arriveren.

Ik heb voor de chip maar gelijk een reserve besteld, gezien mijn vorige grappen/miskleun. 8-[
nn.jpg
Dit is al wel weer gelukt.

Wel nog even de Amanero die het gisteren na een update van Roon even er de brui aan gaf.
Maar na controle op een andere PC, en na demontage nu weer spelend, was wel even vreemd, een Amanero die niet gezien of herkend word door Linux of ROON. :think:
Gebruikersavatar
paulebappie
Berichten: 236
Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door paulebappie »

Hannesie bedankt voor de service! :proost:

Ik ben wel benieuwd of er nog meer mensen van het forum met de ladder dac bezig zijn?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

Inderdaad, sommige hoor je niet, maar die zullen dan wel luisteren naar de LADDER. :lol: :lol:

Ik hoorde hier pas nog een combi, maar die is niet echt actief op het forum, en die er 2 in 1 kast had. :kwijl:
Een bak vol bijzonder spul, en dan ook de pre van Bruno Putzeys DIYAUDIO
Gebruikersavatar
paulebappie
Berichten: 236
Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door paulebappie »

:-({|=

Printje binnen!
Ziet er goed uit.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

Potjandorie, nou ja veel wind zal het niet vangen met het formaat, dus het komt vast wel in Dordt aan.
Onderdelen zijn onderweg. :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door cve »

paulebappie schreef:
Hannesie bedankt voor de service! :proost:

Ik ben wel benieuwd of er nog meer mensen van het forum met de ladder dac bezig zijn?
Ja hoor, prima ding.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door democles »

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Bericht door hannesie »

Als ik het goed heb, heeft Molekuul ook zo een DAC ladder. :P
Plaats reactie