Speaker en co heeft geen 0.71 spoel, wel bij speakerland, deze zal ietsje duurder zijn, maar met de kennis en kunde van Ruud is dat meer dan waard. Heb de speakers voor ik ze kocht eerst thuis mogen beluisteren. Heb waar het nut heeft, dus direct in de signaalweg, wel betere componenten gekocht,
Ja ja, na ruim 5 weken bikkelen is het zover, we luisteren op dit moment naar Agnes Obel over de nieuwe speakers.
Sodeju, wat klinken ze toch fantastisch, zeker op deze voor- eindversterker. Wordt wat als ze ingespeeld zijn
Ziet er bijzonder goed uit, ook mooi detail is hoe de fineerlijnen onder de woofer lopen.
Veel luisterplezier hier mee.
Dank je, gaat vast lukken
Sommige hebben het over het laag van deze speaker, maar ik denk dat dat meer door "hun" versterker komt, high end speakers verdienen een high end versterker...... dit aansturen met een Marantz of Sony ES is echt niet voldoende. Om over buizen maar helemaal te zwijgen, er zijn maar weinig buizen versterkers die het laag echt onder controle hebben, zoals een Jadis oid. Maar daar hangt ook een fijn prijskaartje aan.
Deze combi heeft er in ieder geval geen moeite mee,
Het gaat niet om de kwaliteit van het laag,maar om het klankkarakter van het laag wat mensen niet mooi vinden.
Ik vind het ook matig,iets droger vind ik zelf fraaier.
Maar ieder zijn ding toch!
Het middengebied is dan weer prachtig!
Het gaat niet om de kwaliteit van het laag,maar om het klankkarakter van het laag wat mensen niet mooi vinden.
Ik vind het ook matig,iets droger vind ik zelf fraaier.
Maar ieder zijn ding toch!
Het middengebied is dan weer prachtig!
Persoonlijk vindt ik het laag wel prettig, misschien ligt dat aan de luisterruimte
Midden en hoog is inderdaad indrukwekkend.
De korf van het midje waar je de unit mee bevestigd op de kast naar de bevestiging spider is heeft maar een zeer kleine opening.
Heb je daar rekening mee gehouden dat de unit wel vrij genoeg kan ademen, nu maakt ie wel geen uitslagen maar dan nog.
Inwendig afgerond of net als de woofer recht naar beneden gezaagd?
De korf van het midje waar je de unit mee bevestigd op de kast naar de bevestiging spider is heeft maar een zeer kleine opening.
Heb je daar rekening mee gehouden dat de unit wel vrij genoeg kan ademen, nu maakt ie wel geen uitslagen maar dan nog.
Inwendig afgerond of net als de woofer recht naar beneden gezaagd?
Welkom! Ik zie je topic nu pas. Wat zijn ze ontzettend mooi geworden!!
Ik heb de Vertigo iets langer maar heb ze sinds een paar weken pas afgewerkt http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=12586
De filters heb ik ook extern gedaan. Ik heb veel met kabels ge-experimenteerd en ben uitgekomen bij de E1219 mono zilverkabel van Speaker&Co.
Getwist en mooi afgewerkt zoals op de foto te zien is. Het heeft vooral een makkelijk hoorbaar effect op het laag dat strakker wordt.
Heel veel luisterplezier met deze prachtige luidsprekers!
Ik zie btw dat jouw filter anders is. Heb je hier misschien een schema van? Ik ben heel erg benieuwd hoe dit klinkt. Mocht je in de buurt wonen (Amstelveen) dan kunnen we eventueel een keer filters beluisteren
Ik zie btw dat jouw filter anders is. Heb je hier misschien een schema van? Ik ben heel erg benieuwd hoe dit klinkt. Mocht je in de buurt wonen (Amstelveen) dan kunnen we eventueel een keer filters beluisteren
Hoi,
Het filterschema is hetzelfde heb alleen wat betere onderdelen genomen voor het hoog en midden, vandaar je zoveel condensatoren ziet haha.
Zo kom je ook aan 47uf (en een beetje)
Voor het hoog folie weerstanden en een lak spoeltje,
De condensator voor het hoog is een reference cap van 3,3uF
Het gaat niet om de kwaliteit van het laag,maar om het klankkarakter van het laag wat mensen niet mooi vinden.
Ik vind het ook matig,iets droger vind ik zelf fraaier.
Maar ieder zijn ding toch!
Het middengebied is dan weer prachtig!
Persoonlijk vindt ik het laag wel prettig, misschien ligt dat aan de luisterruimte
Midden en hoog is inderdaad indrukwekkend.
322391D0-D348-410F-B719-0CCC1CE2949D.JPG
Prachtige kasten, mooie detailfoto en dan een typische zelfbouw situatie: Die tweeter ligt te diep. Zonde. Is dat zelf gefreesd? Je kunt het eenvoudig ophogen met een randje van karton, of 1mm MDF. Als je dat niet hebt wil ik best wat met de post versturen. 1mm mdf kun je met een schaar knippen.
Dank u voor de tip, zag ik zelf ook al, is best storend (optisch), kasten heb ik als bouwpakket gekocht, zal al te bedenken hoe dit op te hogen ja, horen doe het niet, maar zien des te meer haha .
Intussen maar meteen van fineer 2 rondjes geknipt etc...... niet helemaal 100% vlak,maar ziet er een stuk beter uit,
Het gaat niet om de kwaliteit van het laag,maar om het klankkarakter van het laag wat mensen niet mooi vinden.
Ik vind het ook matig,iets droger vind ik zelf fraaier.
Maar ieder zijn ding toch!
Het middengebied is dan weer prachtig!
Wat jij met droog laag bedoeld is niet per definitie juist laag, echt superlaag is niet droog maar strak en dat is wat anders. Uit de Vertigo komt strak laag (ps dit ligt/ hangt ook weer af van de gebruikte versterker)