Hp microserver
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hp microserver
Ik heb er Crucial geheugen in gehad, 8 Gb en ook samen met het oorspronkelijke geheugen tot 12 Gb ging prima.
Re: Hp microserver
OK, moet nog even kijken wat ik ga doen 2 van 8 of er 1 van 8 bij.
Eerst LMS maar eens werkend zien te krijgen, dat is me nog niet gelukt.
Eerst LMS maar eens werkend zien te krijgen, dat is me nog niet gelukt.
Re: Hp microserver
Ik heb dat vrij makkelijk gedaan met Webmin, en daar dan de software via een andere , maar kan uiteraard ook dezelfde PC.
Re: Hp microserver
Ik heb het eens onderzocht met de bestaande situatie, maar mijn SSD schijf wordt niet compatible verklaart in het BIOS.
Dus als je een SSD wilt gebruiken moet je dus zoeken welke wel voldoet.

Dus als je een SSD wilt gebruiken moet je dus zoeken welke wel voldoet.
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 11 nov 2016, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hp microserver
Daar heb ik niet naar gekeken, zou het wat uitmaken?
De SSD die bij mij in de server zit is een Kingston UV400 240Gb en zit in slot 1.
ESXi ziet de schijf wel als SSD.
De SSD die bij mij in de server zit is een Kingston UV400 240Gb en zit in slot 1.
ESXi ziet de schijf wel als SSD.
Re: Hp microserver
Het was Gerhard die aangaf dat het op port 0 zou kunnen, maar ik heb geprobeerd het in de opzet met de Raid controller aan te zetten, en hij ziet hem wel in het bios, maar word geduid als niet geschikt, c.q. compatibel.
Mogelijk dat de controller wat uit maakt, maar ik kan niets vinden van wel geschikte drives.
Ik zit net te denken, je kunt booten van de Optical, mogelijk dan de SSD daarop zetten en zo doen, zal eens zien.
Mogelijk dat de controller wat uit maakt, maar ik kan niets vinden van wel geschikte drives.
Ik zit net te denken, je kunt booten van de Optical, mogelijk dan de SSD daarop zetten en zo doen, zal eens zien.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Voor de derde keer:
SSD op ODD aansluiting. Raidcontroller in de Bios aanzetten. Dan in de raid bios van de ssd een raid 0 maken, de rest van de schijven niet toewijzen. Die functioneren dan gewoon via AHCI.
SSD op ODD aansluiting. Raidcontroller in de Bios aanzetten. Dan in de raid bios van de ssd een raid 0 maken, de rest van de schijven niet toewijzen. Die functioneren dan gewoon via AHCI.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hp microserver
ds23man schreef:SSD op ODD aansluiting. Raidcontroller in de Bios aanzetten. Dan in de raid bios van de ssd een raid 0 maken, de rest van de schijven niet toewijzen. Die functioneren dan gewoon via AHCI.
dus SSD er in, systeem er op via SD kaartje, raid aan, harde schijven er in, etc enz?hannesie schreef:Er zit een microSD card houdertje in, en ben dit op het moment aan het uitproberen.
Met Ubuntu 16.04 gaat het nu even, en een 16Gb kaartje, ....
zoiets: http://www.informatique.nl/545798/samsu ... sata3.html
en dan 2 van deze: http://www.informatique.nl/940080/wd-red-2tb.html
Re: Hp microserver
Als je het niet perse voor een Roonserver gaat gebruiken,( snel info over het gebruikte stukje muziek), is het met een kleinere SSD veel gunstiger, en tevens is de Samsung niet helemaal compatibel met de HP Server.
Of het de controller chip is of TLC methode, niet helemaal duidelijk maar ik zag bij de omschrijving de type duiding als compatibel met ...., weet dat niet helemaal meer.
http://www.informatique.nl/566924/kings ... sata3.html
Deze heeft DS23man als ik het goed heb en zal mogelijk dat probleem niet geven, en mijn Samsung gaf dat probleem, dat hij niet werd gezien in het Bios, dus wel.
Ik heb trouwens schijven die wel voor 24/7 geschikt zijn, maar niet zo hoog in de prijsklasse zitten. (Video/bewaking)
http://www.informatique.nl/538768/wd-pu ... sata3.html
Of het de controller chip is of TLC methode, niet helemaal duidelijk maar ik zag bij de omschrijving de type duiding als compatibel met ...., weet dat niet helemaal meer.
http://www.informatique.nl/566924/kings ... sata3.html
Deze heeft DS23man als ik het goed heb en zal mogelijk dat probleem niet geven, en mijn Samsung gaf dat probleem, dat hij niet werd gezien in het Bios, dus wel.
Ik heb trouwens schijven die wel voor 24/7 geschikt zijn, maar niet zo hoog in de prijsklasse zitten. (Video/bewaking)
http://www.informatique.nl/538768/wd-pu ... sata3.html
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Ik heb er een SSD van Adata in zitten, op de cdrom sata. Wel even je dataschijven in raid 0 zetten, anders werkt het niet.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hp microserver
dus als ik de dataschijven in bv RAID1 wil hebben dan werkt t niet? beetje maf welds23man schreef:Ik heb er een SSD van Adata in zitten, op de cdrom sata. Wel even je dataschijven in raid 0 zetten, anders werkt het niet.
Re: Hp microserver
Als je hem daarna, wanneer hij is herkend en geconfigureerd is dan de controller in raid 1 zetten?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Raid 1 kan ook, maar als er geen raids zijn geconfigureerd dan herkent de sata van de cdrom de sdd niet.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hp microserver
zo......
CODE: Selecteer alles
Artnr. Omschrijving
533609 1 ADATA 16GB MicroSDHC UHS-I Class 1 + SD-Adapt
572128 1 AData Ultimate SU800, 128 GB
940080 2 WD Red 2TB IntelliPower 64MB SATA3
Re: Hp microserver
Ubuntu 16.04, niet de server versie maar de gewone zonder scherm er aan.Henkjan schreef:welke smaak linux draaien jullie nou?
Ik heb dan wel een lijntje naar een scherm, wat ik gebruik als er hier weer een computer nagelopen moet worden.
Net even laten rebooten na een automatische update.
Dat zag ik, toen ik inlogde, en er staat nog wat klaar, 9 pakjes, maar daar zal die niet voor hoeven rebooten.
Had 30 sec. nodig.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Hier ook Ubuntu, overigens kun je met ILO als je een extra netwerkkabeltje naar de HP trekt, vanaf een externe pc inloggen op de bureaublad.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hp microserver
moet je dat kabeltje dan direct op die PC hebben, of kan die gewoon in een switch?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hp microserver
waarom dat?hannesie schreef:Ubuntu 16.04, niet de server versie maar de gewone zonder scherm er aan.Henkjan schreef:welke smaak linux draaien jullie nou?
Re: Hp microserver
Was wat makkelijker hanteerbaar, daarnaast, als er wat gebeurt kan ik altijd noch de server gebruiken om het net op te komen, je weet maar nooit.
Alles is toch wel vloeiend aan de praat te krijgen.
I.p.v. ILO gebruik in de Webmin optie
Alles is toch wel vloeiend aan de praat te krijgen.
I.p.v. ILO gebruik in de Webmin optie
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hp microserver
kan ik met deze procedure:
https://www.ubuntu.com/download/desktop ... on-windows
het op een microSD kaart krijgen en daar de server van booten om te installeren?
https://www.ubuntu.com/download/desktop ... on-windows
het op een microSD kaart krijgen en daar de server van booten om te installeren?
Re: Hp microserver
Het bootable maken van een sdcard moet wel kunnen, maar of je het er vanaf kunt installeren, is mij zo niet bekend.
Gewoon proberen, anders heb ik wel een USB DVD speler/brander, die ik voor dat soort klusjes gebruik.
Gewoon proberen, anders heb ik wel een USB DVD speler/brander, die ik voor dat soort klusjes gebruik.
