Build topic LM4780 versterker
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Build topic LM4780 versterker
Wel de Medical uitvoering pakken, anders MOET er een netaarde aangesloten zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
is dat nog een probleem zo? verandert de impedantie natuurlijkHenkjan schreef:voorlopig heb ik t brommetje opgelost met dit:1k_weerstand.jpgover de ingang waar ook t signaal detectie printje op zit, is stil nu.
......
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
Wat ben je streng de laatste tijd, links en rechts mopperen over veiligheid met netspanning, nare droom gehad dat je rieten kap in de fik vloog doordat je toch ergens beknibbeld hebt op de elektra installatie?ds23man schreef:Wel de Medical uitvoering pakken, anders MOET er een netaarde aangesloten zijn.
Re: Build topic LM4780 versterker
Netfilters zijn sowieso geen oplossing voor dit soort problemen. Binnen no time roest het toch weer door
Hier zit iets fundamenteel fout als het zo gevoelig is.
Re: Build topic LM4780 versterker
+1 er zit ergens een iets te gevoelig stukkie electronicaPjotr schreef:Netfilters zijn sowieso geen oplossing voor dit soort problemen. Binnen no time roest het toch weer doorHier zit iets fundamenteel fout als het zo gevoelig is.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
en wat zou dat kunnen zijn?Pjotr schreef:Netfilters zijn sowieso geen oplossing voor dit soort problemen. Binnen no time roest het toch weer doorHier zit iets fundamenteel fout als het zo gevoelig is.
Re: Build topic LM4780 versterker
Moeilijk aan te geven hier omdat een groot deel software is. Daarvoor moet je bij de bedenker zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
dat hadden we dus idd met software aangepast. ging dus anderhalf jaar goed, maar ineens ging die niet meer uit. ik dacht nog even dat 't s.h.i.t. was (paar weken ging die ineens wel weer uit) maar de afgelopen weken dus weer alleen maar aan, ook al stonden alle bronnen uit (en geen geluid te horen uit de speakers). dus maar t signal detectie printje er uit en het softstart printje weer terug naar klik aan klik uit. nu weer de huisgenoten heropvoeden dat de amp met t handje uit gezet moet worden.Pjotr schreef:Moeilijk aan te geven hier omdat een groot deel software is. Daarvoor moet je bij de bedenker zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
Vraagje: hoe leuk (of juist niet) vindt deze amp erg lage impedanties? 2ohm ofzo
Re: Build topic LM4780 versterker
Van iemand op marktplaats een lm4780 gekocht en net even getest, wauw!
Wel met een andere dac dan normaal, nu mijn hidisz ap80 (ES9218P DAC chip)
Dus of het aan deze dac ligt of aan de versterker moet ik een andere keer testen. De andere versterker is een NAD c352. De knuisje klinkt iig met de Hidisz dac echt beter:)
Wel met een andere dac dan normaal, nu mijn hidisz ap80 (ES9218P DAC chip)
Dus of het aan deze dac ligt of aan de versterker moet ik een andere keer testen. De andere versterker is een NAD c352. De knuisje klinkt iig met de Hidisz dac echt beter:)
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: Build topic LM4780 versterker
Heerlijke amp inderdaad. Heb hem helaas kort geleden gefrituurd...
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: Build topic LM4780 versterker
Fantastisch Dre.
Heerlijk dit. Tijd lang niet actief geweest op dit forum, één post plaatsen en direct weer warm geholpen worden.
Chris
Heerlijk dit. Tijd lang niet actief geweest op dit forum, één post plaatsen en direct weer warm geholpen worden.
Chris
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: Build topic LM4780 versterker
Klopt helemaal, maar heb mij destijds geen breuk betaald bij Peter. Ik ga graag uit van het goede in de mensch, of ik heb heb een en ander gemist in de periode dat ik in de luiers zat... Maar mag geen "earth shaking" astronomisch bedrag geworden zijn... toch?
Anders hoort ik het graag.
Anders hoort ik het graag.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: Build topic LM4780 versterker
Jah, toen waren die chips nog gewoon per kilo te koop. Dat is nu wel anders. Nu is het een collectors itemBoerenterprise schreef:Klopt helemaal, maar heb mij destijds geen breuk betaald bij Peter.........
Re: Build topic LM4780 versterker
Komt goed.Boerenterprise schreef:Klopt helemaal, maar heb mij destijds geen breuk betaald bij Peter. Ik ga graag uit van het goede in de mensch, of ik heb heb een en ander gemist in de periode dat ik in de luiers zat... Maar mag geen "earth shaking" astronomisch bedrag geworden zijn... toch?
Anders hoort ik het graag.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: Build topic LM4780 versterker
Ja, ook met een andere dac klinkt de knuisje beter dan een NAD. Met name in het laag is het grootste verschil in eerste instantie. En meer dynamiek.
Voor wat ik luister: electronische muziek en rock past de knuisje mij beter:)
Of zou de 2*50w krap aan zijn voor mijn vloerstaanders en 2*60w knuisje beter aansluiten?
Voor wat ik luister: electronische muziek en rock past de knuisje mij beter:)
Of zou de 2*50w krap aan zijn voor mijn vloerstaanders en 2*60w knuisje beter aansluiten?
