brom in vdv100 buizen mono blokken
Moderator: Beheerdersteam
Re: brom in vdv100 buizen mono blokken
Vwb de meter en de instelkosten en keuze schakelaar.
Is dit wat ik graag wil
Is dit wat ik graag wil
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Wat je ook bedenkt om te gaan schakelen, houd wel dit in de gaten: als je een schakelaar gebruikt bv van het make-before-break type sluit je de kathodes van de achtereenvolgende buizen waar je de bias van wilt meten (eventjes) kort, een niet wenselijke situatie. Om dit hoe dan ook te voorkomen heb ik zelf een elektronische vertraging ingebouwd, bij mij schakelt na een halve seconde de meting over naar de volgende buis.
Dacht dat Demo het 'gewoon' met een mechanische schakelaar doet en dat dit ook goed gaat, maar houdt in elk geval in gedachte met de schakelaar keuze / dan wel de elektronica waar je dit mee doet.
Dacht dat Demo het 'gewoon' met een mechanische schakelaar doet en dat dit ook goed gaat, maar houdt in elk geval in gedachte met de schakelaar keuze / dan wel de elektronica waar je dit mee doet.
Daar had ik iig ook al aan gedacht, ik moet alleen nog opzoek naar de juiste schakelaar.
Hier de nieuwe trafo, wel een beetje groter gegroeit in de jaren.
Als je 't zo doet maakt de soort schakelaar niet meer uit. Annevalve schreef:Daar had ik iig ook al aan gedacht, ik moet alleen nog opzoek naar de juiste schakelaar.
En hij doet het weer.
En de brom komt door het net of door iets in de audio keten.
Tijdens het afstellen van de bias geen brom op de speaker en trafo.
Aangesloten in de stereo set en een andere stroom groep onstaan er brom.
En de brom komt door het net of door iets in de audio keten.
Tijdens het afstellen van de bias geen brom op de speaker en trafo.
Zit er een randaarde aan de versterker en hoe is die verbonden ?
Komt nml niet voor in de bouwbeschrijving.
Anne
Komt nml niet voor in de bouwbeschrijving.
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Is het de versterker zelf? Maw, bromt 'ie ook zonder iets of kortgesloten ingang.
De set nagekeken. Alle netspanning gen eraf.
Maar hij blijft brommen.
Je kunt het net horen als ik op de bank zit 3.5 meter er van dan.
Maar als hier straks lowthers op zijn aangesloten is dat natuurlijk een ander verhaal.
Zo dusssss.
Wat moet ik nu doen.
Maar hij blijft brommen.
Je kunt het net horen als ik op de bank zit 3.5 meter er van dan.
Maar als hier straks lowthers op zijn aangesloten is dat natuurlijk een ander verhaal.
Zo dusssss.
Wat moet ik nu doen.
Zou je toch zeggen dat de versterker zelf niet bromt.Vandaar m'n vraag naar de randaarde.Kan via een aangesloten apparaat een lus vormen.Geen randaarde dus is er een andere weg dat bijv. de kasten raken (in een rek of zo ?)valve schreef:Tijdens het afstellen van de bias geen brom op de speaker en trafo.
Anne
Het is de vv.
Brom bij het inschakelen.
En daar zit een losse voeding bij.
Na het weekend daar maar eens mee verder.
Brom bij het inschakelen.
En daar zit een losse voeding bij.
Na het weekend daar maar eens mee verder.
Misschien zoiets,schakelaar is met afstel ring,dus af te stellen op 5 i.p.v. 6 schakelcontacten.valve schreef:Daar had ik iig ook al aan gedacht, ik moet alleen nog opzoek naar de juiste schakelaar.
Iets als 4 buizen meten + de uit stand............
https://www.baco-army-goods.nl/componen ... anden.html
Een puntje bij deze schakelaars (ook goed te gebruiken bij ingangskeuzeschakelaar) niet te ruig met de soldeerbout er op los gaan,vast is vast.
de pootjes zitten in een plastic behuizing,wat niet meer dan nodig aan warmte aan kan.
Niet dat het niet meer werkt als het pootje er scheef in staat na verwarmen,maar een gewaarschuwd mens teld voor twee..........
de pootjes zitten in een plastic behuizing,wat niet meer dan nodig aan warmte aan kan.
Niet dat het niet meer werkt als het pootje er scheef in staat na verwarmen,maar een gewaarschuwd mens teld voor twee..........
goedemiddag mannen.
ik ben begonnen met het testen van de aansluitingen binnen mijn hifi setje
als de versterkers zonder bron{dus geen aansluiting op de versterker} minimale brom.
op een versterker een soort pulserend brommetje, dit is degene met de nieuwe voedings trafo.
maar sluit ik een bron rechtstreeks aan aan dan is er gelijk brom.
alleen een kabel er op aan gesloten brom, ik heb dure en goedkope kabel maakt niks uit.
de vv heb ik maar voor het gemak uit de kring gelaten daar deze bromt, zal wel met de voeding te maken hebben.
wat nu is mijn vraag aan jullie.
ik ben begonnen met het testen van de aansluitingen binnen mijn hifi setje
als de versterkers zonder bron{dus geen aansluiting op de versterker} minimale brom.
op een versterker een soort pulserend brommetje, dit is degene met de nieuwe voedings trafo.
maar sluit ik een bron rechtstreeks aan aan dan is er gelijk brom.
alleen een kabel er op aan gesloten brom, ik heb dure en goedkope kabel maakt niks uit.
de vv heb ik maar voor het gemak uit de kring gelaten daar deze bromt, zal wel met de voeding te maken hebben.
wat nu is mijn vraag aan jullie.
Lijkt een soort motorboten, meestal iets met de ontkoppeling van de voeding (slechte elco of zo)valve schreef:op een versterker een soort pulserend brommetje, dit is degene met de nieuwe voedings trafo.
Zou zeggen dat de massaverbinding van de ingang niet in orde is.alleen een kabel er op aan gesloten brom, ik heb dure en goedkope kabel maakt niks uit.
Anne
Nou hetvolgende gedaan.
versterkers alleen aangesloten op de luidsprekers, resultaat minimale brom, wel mechanische brom van de trafo.
het pulserende geluid kwam van de dect telefoon, dus die heeft een andere plaats gekregen.
voorversterker geeft duidelijk een 50 hertz brom .
dus de voorverster met zijn losse voeding maar eens laten controleren.
versterkers alleen aangesloten op de luidsprekers, resultaat minimale brom, wel mechanische brom van de trafo.
het pulserende geluid kwam van de dect telefoon, dus die heeft een andere plaats gekregen.
voorversterker geeft duidelijk een 50 hertz brom .
dus de voorverster met zijn losse voeding maar eens laten controleren.