brom in vdv100 buizen mono blokken
Moderator: Beheerdersteam
brom in vdv100 buizen mono blokken
Hallo.
mijn vdv100 brommen op de ringkern voedins trafo's, en op de luidspreker.
wat kan dat zijn.
en is er iemand die hier een oplossing voor heeft.
ik probeer het schema te plaatsen maar lukt ff niet.
mijn vdv100 brommen op de ringkern voedins trafo's, en op de luidspreker.
wat kan dat zijn.
en is er iemand die hier een oplossing voor heeft.
ik probeer het schema te plaatsen maar lukt ff niet.
Re: brom in vdv100 buizen mono blokken
Dank je ga eens kijken of ik ze kleiner kan maken,
en bedankt voor de link
en bedankt voor de link
Nou de trafo heeft vandaag de geest gegeven.
donderdag zijn de nieuwe binnen, hopen dat dan ook de brom weg is.
anders ga ik rustig aan de voeding reviseren onderdeel voor onderdeel.
donderdag zijn de nieuwe binnen, hopen dat dan ook de brom weg is.
anders ga ik rustig aan de voeding reviseren onderdeel voor onderdeel.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Een voedingstrafotrafo is wel 1 van de laatste componenten die defect raakt in een buizenbak.. probeer in elk geval een oorzaak te vinden, sluiting, iets dat veel stroom trekt, etc.
Nogal onduidelijk verhaal, denk dat het tijd word voor foto's...

Trafo die bromt en daarna verbrand, gelijkrichter diode(s) kapot of elco in sluiting of alle twee .
Anne
Anne
Ik zal hier foto's plaatsen van de versterker.
De opbouw is door de bouwer best mooi gedaan, hardwired terwijl het ontworpen is voor printmontage.
hij heeft hij heeft van alle losse onderdelen, opgebouwde componenten gemaakt, en de voeding voorzien van 16 elco van 330uf400volt van siemens, normaal ik dacht 2x45uf400volt 4 stuks.
de trafo is gesneuveld doordat ik het plaatje bovenop wat strakker draaide, te strak natuurlijk maar nou ook weer niet met lomp geweld.
volgens de trafobouwer ook ouderdom of een slechte isolatie, de twee rubberen plaatjes waren nu ook niet echt dik.
dus straks wat foto's, en mijn verdere plannen.
De opbouw is door de bouwer best mooi gedaan, hardwired terwijl het ontworpen is voor printmontage.
hij heeft hij heeft van alle losse onderdelen, opgebouwde componenten gemaakt, en de voeding voorzien van 16 elco van 330uf400volt van siemens, normaal ik dacht 2x45uf400volt 4 stuks.
de trafo is gesneuveld doordat ik het plaatje bovenop wat strakker draaide, te strak natuurlijk maar nou ook weer niet met lomp geweld.
volgens de trafobouwer ook ouderdom of een slechte isolatie, de twee rubberen plaatjes waren nu ook niet echt dik.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ok. Je hebt dus zelf de trafo naar de eeuwige jachtvelden geholpen, wat is precies je vraag?
Foto's plaatsen mag altijd natuurlijk
Foto's plaatsen mag altijd natuurlijk
Ja dit heb ik zelf gedaan, maar kwam er ook achter dat door de jaren heen er aardige afdrukken van klemmen in het 8rubber stonden, en er zo goed als geen bescherming daardoor was ontstaan.
Dus eerdaags was het toch wel gebeurt.
Dus eerdaags was het toch wel gebeurt.
http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... KZDwh2KSgw
De link naar de schema's en volledige bouw beschrijving
De link naar de schema's en volledige bouw beschrijving
Ik heb dus de (betere) utg.
mijn bedoeling is om deze versterker in een andere kast tebouwen, het kastje is al klaar zoals jullie kunnen zien op een van de foto's.
de manier van opbouw zou ik graag willen behouden.
op de voorzijde van de kast komt een paneel metertje met schakelaars en meerslag instelpots, om de bias in testellen.
ik verkies dit boven autobias want ik vind het gewoon mooier in de zin van uiterlijk, en ik draai graag aan de knopjes.
verder weet ik niet of het verstandig is om grotere elco's teplaatsen, van die dingen zo groot als een cola blikje haha.
dit is over het algemeen een echt goed klinkende versterker, en ik weet ook wel dat er beter te verkrijgen is, maar dat kost ook het een en ander.De versterkers gaan straks mijn audistatics aansturen vandaar deze versterker, menno van der veen heeft deze versterker ontworpen met de quad esl, en heeft mij verzekerd dat dit dit zeer mooi gaat spelen.
Dus nu weten jullie wat mijn bedoeling is en ik hoop dus op enige bijstand van de kant waar de kennis zit.
wellicht woont er iemand in de buurt van Druten, een bak koffie is zo gezet.
Mvg
Vincent
mijn bedoeling is om deze versterker in een andere kast tebouwen, het kastje is al klaar zoals jullie kunnen zien op een van de foto's.
de manier van opbouw zou ik graag willen behouden.
op de voorzijde van de kast komt een paneel metertje met schakelaars en meerslag instelpots, om de bias in testellen.
ik verkies dit boven autobias want ik vind het gewoon mooier in de zin van uiterlijk, en ik draai graag aan de knopjes.
verder weet ik niet of het verstandig is om grotere elco's teplaatsen, van die dingen zo groot als een cola blikje haha.
dit is over het algemeen een echt goed klinkende versterker, en ik weet ook wel dat er beter te verkrijgen is, maar dat kost ook het een en ander.De versterkers gaan straks mijn audistatics aansturen vandaar deze versterker, menno van der veen heeft deze versterker ontworpen met de quad esl, en heeft mij verzekerd dat dit dit zeer mooi gaat spelen.
Dus nu weten jullie wat mijn bedoeling is en ik hoop dus op enige bijstand van de kant waar de kennis zit.
wellicht woont er iemand in de buurt van Druten, een bak koffie is zo gezet.
Mvg
Vincent
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Dat ziet er niet gek uit, kun je zeker wat moois mee maken. Heb ook eens wat aparts van de bias regeling willen maken, misschien een ideetje:
@Barry2001 dat ziet er erg gaaf uit. Maar dat zou het project denk ik nog ingewikkelder maken.
Maar je weet maar nooit.
Maar je weet maar nooit.
Mooi Barry , vooral de uitlezing rustroom .
Brengt me weer op een idee
Brengt me weer op een idee
Het siert je dat je die fout toegeeftvalve schreef:de trafo is gesneuveld doordat ik het plaatje bovenop wat strakker draaide, te strak natuurlijk maar nou ook weer niet met lomp geweld.
Natuurlijk een hele mooie uitlezing, van de ruststroom ,op Barry,s versterker.
Maar het kan ook iets eenvoudiger.
Hier ben ik vanavond even mee bezig geweest,potmeters,schakelaar en display,voor de ruststroom afstelling in mijn toekomstige monoblokjes.......
Maar het kan ook iets eenvoudiger.
Hier ben ik vanavond even mee bezig geweest,potmeters,schakelaar en display,voor de ruststroom afstelling in mijn toekomstige monoblokjes.......
ik ben nog niet omvalve schreef:Ik zet er een mooie paneel meter in ,
ik vind het Neon (buis) echt iets voor een buizenversterker
Moet het digitaal , makkelijk goedkoop nauwkeurig , Dan achter eennaamplaatje Damocles